Gå til innhold

MSI og AsRock hovedkort, er de bra?

Epp

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg spør siden forrige gang jeg bygget PC (2008) var de ikke kjent for å ha bra hovedkort. Ser på prisguide at det er disse to merkene samt Asus å velge i for LGA2011-3 hovedkort om en ønsker mulighet for 64Gb eller mer minne. Asus kortene er altfor dyre dog.

Er det forresten noen grunn til at Gigabyte bare har kort opp til 32Gb?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asrock har blitt bedre i det siste, årene. Enkelte modeller tåler mye vann og kan fint overklokkes.

Asrock er bland de få med 10 gigabit ethernet et eksempel på det er

ASRock X99 WS-E/10G ATX, X99, DDR4, SLI, 2 x 10Gbit NICS.

Er litt usikker på MSI vet det finnes modeller som er gode der, og noen som ikke er like bra, les tester på modellnummeret.

Finnes gigabyte hovedkort med 64 gb ram GA-X99M-Gaming 5

Problemet der det kun er 4 ram slotter mot sokkel 2011 og nyere har ofte 8 plasser for ram.

Gigabyte bør du styre unna hvis du vil bruke den med linux\android brikker som Qualcomm® Atheros Killer E2201 funger nok ut i boksen bare i windows 10 eller 8.1.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei, har selv brukt MSI siden athlon-xp days ca 2002 Og jeg kan si å ALDRI ha opplevd noe annet en glede og stabilitet. hørte noen rykter om dårlig kundeservice om man fikk dårlig kvalitet på produktet. men som sagt, har aldri vært i situasjonen med MSI så løp å kjøp. 

Lenke til kommentar

Finnes gigabyte hovedkort med 64 gb ram GA-X99M-Gaming 5

Problemet der det kun er 4 ram slotter mot sokkel 2011 og nyere har ofte 8 plasser for ram.

Gigabyte bør du styre unna hvis du vil bruke den med linux\android brikker som Qualcomm® Atheros Killer E2201 funger nok ut i boksen bare i windows 10 eller 8.1.

Det var dumt. Kjøpte nettopp et Gigabyte til min datters PC (AMD A10 apu). MSI pleide å ikke være bra med Linux.

Håper jeg ikke har det problemet for Linux blir OSet hun får :-)

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Killer E220x fungerte ut av boksen med Fedora 23 på et ASRock hovedkort jeg har ihvertfall. Utklipp fra inxi:

Network:   Card: Qualcomm Atheros Killer E220x Gigabit Ethernet Controller driver: alx
           IF: enp4s0 state: up speed: 1000 Mbps duplex: full mac: bc:5f:f4:fb:29:ea
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...