Epp Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Hei Jeg spør siden forrige gang jeg bygget PC (2008) var de ikke kjent for å ha bra hovedkort. Ser på prisguide at det er disse to merkene samt Asus å velge i for LGA2011-3 hovedkort om en ønsker mulighet for 64Gb eller mer minne. Asus kortene er altfor dyre dog. Er det forresten noen grunn til at Gigabyte bare har kort opp til 32Gb? På forhånd takk Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 (endret) Asrock har blitt bedre i det siste, årene. Enkelte modeller tåler mye vann og kan fint overklokkes. Asrock er bland de få med 10 gigabit ethernet et eksempel på det er ASRock X99 WS-E/10G ATX, X99, DDR4, SLI, 2 x 10Gbit NICS. Er litt usikker på MSI vet det finnes modeller som er gode der, og noen som ikke er like bra, les tester på modellnummeret. Finnes gigabyte hovedkort med 64 gb ram GA-X99M-Gaming 5 Problemet der det kun er 4 ram slotter mot sokkel 2011 og nyere har ofte 8 plasser for ram. Gigabyte bør du styre unna hvis du vil bruke den med linux\android brikker som Qualcomm® Atheros Killer E2201 funger nok ut i boksen bare i windows 10 eller 8.1. Endret 3. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
friskies Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Asrock er kjent for å tilby litt ekstra for litt lavere pris enn konkurrentene. Har kjøpt 2 asrock hovedkort på rad nå og har ingen klager Lenke til kommentar
WhaWuaWua Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Hei, har selv brukt MSI siden athlon-xp days ca 2002 Og jeg kan si å ALDRI ha opplevd noe annet en glede og stabilitet. hørte noen rykter om dårlig kundeservice om man fikk dårlig kvalitet på produktet. men som sagt, har aldri vært i situasjonen med MSI så løp å kjøp. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Takker! Da blir det nok enten MSI eller Asrock kort :-) Lenke til kommentar
Epp Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 (endret) Finnes gigabyte hovedkort med 64 gb ram GA-X99M-Gaming 5 Problemet der det kun er 4 ram slotter mot sokkel 2011 og nyere har ofte 8 plasser for ram. Gigabyte bør du styre unna hvis du vil bruke den med linux\android brikker som Qualcomm® Atheros Killer E2201 funger nok ut i boksen bare i windows 10 eller 8.1. Det var dumt. Kjøpte nettopp et Gigabyte til min datters PC (AMD A10 apu). MSI pleide å ikke være bra med Linux. Håper jeg ikke har det problemet for Linux blir OSet hun får :-) Endret 7. februar 2016 av Epp Lenke til kommentar
tingo Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Killer E220x fungerte ut av boksen med Fedora 23 på et ASRock hovedkort jeg har ihvertfall. Utklipp fra inxi: Network: Card: Qualcomm Atheros Killer E220x Gigabit Ethernet Controller driver: alx IF: enp4s0 state: up speed: 1000 Mbps duplex: full mac: bc:5f:f4:fb:29:ea Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Virker som Asrock er i skuddet for tiden. I alle fall når det gjelder hovedkort for LGA2011-3. Jeg tenker selv på å Asrock og det står da mellom: ASRock Fatal1ty X99 Professional ASRock Fatal1ty X99X Killer ASRock X99 Extreme6 Jeg har sett noen gode videoer på Youtube hvor Asrock X99 Extreme har vært rost opp i skyene. https://prisguiden.no/liste/148708 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå