Gå til innhold

Hvor viktig er det å kjøle NB?

alexio

Anbefalte innlegg

Topic sier sitt, skal kjøpe vannkjøling, men jeg lurer litt på om hvor viktig det også er å vannkjøle Chipset?

Systemet skal overklokkes (nå xp3300 ca.). Har det abit nf7-s v 2.0 m/aktiv NB-kjøler. Trenger jeg noe mer? Vil jeg merke forskjell på overklokking og stabilitet om jeg gir beng i å kjøle NB med vann?

På forhånd takk,

mvh alexio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så mye men. Du vil kanskje ikke nå så høyt med fsb din da. Men du kan jo bare sette på en ganske stor Northbridge. Da vil det hjelpe en del. Vis du kobler til northbridgen så vil tempraturen stige på de andre delene du har koblet til. Men de ter ditt valg. Skal du kjøpe en kraftig!!!! vannkjøling, så lønner det seg nok.....!!!!!!!!!!!!!!!! :yes:

Lenke til kommentar
Ikke så mye men. Du vil kanskje ikke nå så høyt med fsb din da. Men du kan jo bare sette på en ganske stor Northbridge. Da vil det hjelpe en del. Vis du kobler til northbridgen så vil tempraturen stige på de andre delene du har koblet til. Men de ter ditt valg. Skal du kjøpe en kraftig!!!! vannkjøling, så lønner det seg nok.....!!!!!!!!!!!!!!!! :yes:

tenker på waterchill, ikke no stort..

100-200 MHz er jo en del synes jeg, får se. 400 kroner i forskjell

Lenke til kommentar

100-200Mhz må være på P4-systemer, der du ikke kan stille MP. Med AMD derimot, blir ikke CPU-klokkingen begrenset av NB, men vannkjøling på NB kan gjøre at du kan kjøre litt høyere FSB. Men hvor mye, og om det hjelper i det hele tatt varierer fra kort til kort. Men du slipper jo den hissige lile vifta da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...