MotoG Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Sivhauk Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Fin fluktpositur av hauken tatt med 500mm objektivet ditt. Omregnet til fullformat blir det vel 750mm, og da snakker vi om kraftig forstørrelse. (15 g hvis jeg regner riktig) Selvsagt meget krevende å få full fokus og skarphet ved fluktbilder på så lang avstand. Ikke 100% her, men allikevel fullt ut tilfredsstillende. Meget behagelig bakgrunn. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Fin fluktpositur av hauken tatt med 500mm objektivet ditt. Omregnet til fullformat blir det vel 750mm, og da snakker vi om kraftig forstørrelse. (15 g hvis jeg regner riktig) Selvsagt meget krevende å få full fokus og skarphet ved fluktbilder på så lang avstand. Ikke 100% her, men allikevel fullt ut tilfredsstillende. Meget behagelig bakgrunn. Mvh Ragnar Takk, takk. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Hei, MotoG. Flott bilde av sivhauk, - med flotte farger, behagelig lys og totalt uforstyrrende bakgrunn ! Skulle ønske jeg fikk anledning til å fotografere slike rovfugler, jeg har bare noen dårlige bilder av spurvehauk og fiskeørn ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Hei Melvin. Flott bilde av sivhauk, som æ sett mange ganger i Sverige, Skåne, men ikke i Norge Hilsen Leif Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Fin positur og fine farger, men hva er det vi ser som på en måte henger fra vingen dens? Er det noe som kunne vært klonet bort kanskje? Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Kommer best fram i fullstørrelse. Den brune delen på kropp og hode tåler kanskje ørlite mer skjerping, men på vingene vil det nok bare hente ut mer støy. Kan ikke uttale meg om hvordan Pentax K3 takler ISO 3200 med hensyn til støy da jeg ikke har hatt pentax siden slutten av -70 tallet og begynnelsen av -80 tallet. Men cropping forsterker det lett. Ikke bare å hive opp kamera og tro det skal bli superbilder av fugl i flukt har jeg erfaring for da jeg jo har noglen tusen fuglefoto på samvittigheten uten noen gang å ha blitt ekspert i felten. Som Helene ville også jeg ha klona vekk fremmedelementet på vingen. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg