Gå til innhold

Trenger tips til kjøp av ny 19" CRT


Runebassen

Anbefalte innlegg

Gutta. Vi skriver 2003 og snart 2004. CRT er død. Kjøpe ny CRT nå er jo høl i huet!

 

Den eneste fordelen CRT har nå er vel at den ikke er tvungen til nativ oppløsning for maksimalt skjermilde. Jo også prisen da. Men det er klart kjøper du gamle VHS filmer får du også disse billigere enn knall nye DVD'er.

 

Kommer i løpet av dagene med ny oppdatering i LCD guiden + informasjon om de nye modellene ;)

 

Vet dette provoserer CRT fanatikerne ganske mye, men med tid og stunde ser vel dere også at LCD er CRT overlegen;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung Syncmaster 959NF!!!

 

Her får du en skikkelig skjerm til overkommelig pris. Mange tråder på forumet der det står mye bra om denne skjermen. En av de beste i denne prisklassen.

(Eneste negative den får er fra brukere som syns den kan virke litt stor og klumpete.)

 

Verd å merke seg:

-Veiwsonic G90f+ er en skjerm som er dynaflat. Dvs skjermen er buet, men glasset ytterst er helt flatt. God skjerm, men vill uten tvil gå for 959NF i denne prisklassen! ;)

Lenke til kommentar
CRT er ikke utradert enda da, ingen LCD som gir like bra bilde/oppdatering som CRT. GI meg en LCD som har like bra bilde og oppdaterings frekvens som crt så skal jeg være den første til å bestille :) Er egentlig lei av å drasse rudnt på en 36 kg tung DELL Trinitron 21"

Hva vil du ha da?

 

En enkelt skjerm, dual, trippel eller fire skjermer i ett?

 

Du må huske at billedkvaliteten er bedre på LCD, men en LCD har ikke like bra responstid som en CRT. Men nå skal det nevnes at noen mennesker innbiller seg å ha overmennesklige egenskaper.

 

Men shit au

 

Jeg skal foreslå noen, men jeg tror ikke du er så kresen på billedkvalitet siden du pr dags dato sitter å knuger på en CRT skjerm. Så rent billedkvalitetmessig kan du velge deg nesten hvilken som helst LCD ;) Men du ønsker en som er overlegen billedmessig og har lav responstid. Du må også huske på at LCD og CRT er to helt forskjellige teknologier som ikke oppdateres på samme måte. LCD er dessuten digital, noe CRT ikke er.

 

 

1 enkelt skjerm (eller sett den i dual): Eizo L885. Du kan lese om den på www.eizo.com

 

Denne er vel egentlig det endelige punktum for CRT skjermene.

 

Flere enn to skjermer!! Legg også merke til løsningen!! En løsning du aldri vil se på CRT skjermer!!

 

http://www.go-l.com/home/index.htm

 

Tipper det blir ny skjerm til jul på deg jeg nå ;)

Lenke til kommentar

 

ja! men den har jo større punkt mellorom, men hvor stor forskjell ser man egentlig på en skjerm med 0.2mm og en med 0.24 mm punkt mellorom?

Feil! Den Samsung-skjermen det er snakk om har 0.24 dotpitch diagonalt og 0.22 dotpitch horisontalt etter hva det står på Samsungs hjemmesider (feil beskrivelse hos komplett.no).

I tillegg så må det nevnes at Samsung-skjermen er så gammel at den har gått ut av produktlinjen til Samsung.

Iiyama-skjermene er som sagt en av verdens beste om ikke verdens beste i sin klasse og jeg anbefaler absolutt alle som vurderer en ny skjerm å ta en titt på utvalget dems.

 

Forskjellen mellom 0.2 og 0.24 punktavstand ser du lett forskjell på hvis du setter 2 skjermer med disse specs ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...