Gå til innhold

Fx 5900

El-Hadji

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er faktisk forsjell på 90 og 100 fps...

Det høres litt rart ut siden alt over 30 bilder i sekundet blir oppfattet likt av øyet, men så spiller jeg heller ikke CS.

Der tar du helt feil! Må nesten arrestere deg :)

Det er forskjell på folk, de alle fleste oppfatter ikke mere enn rundt 30 bilder i sekundet, kommer litt an på hva slags teknologi som blir brukt. En vanlig TV er 50hz, men tv`n bruker en annen måte å levere bildene, den leverer annenhver linje, så her blir det nesten umulig å se flimmer, en tv er også et passivt media. En dataskjerm leverer hele bilder, så her vil du merke bedre at skjermen flimrer. Jeg kjører personlig på 148 hz på skjermen og merker stoor forskjell fra det og 60 hz. Når du spiller cs og står helt rolig og har 60hz ser du ikke forskjell på 60 og 100 fps. Men når du begynner å bevege deg merker du stor forskjell. Dette fordi da får øyet noe å koordinerer mot og da "sjekker" hjernen det du ser opp mot hva du gjør. Her vil du merke at når du beveger musa fra side til side så bil du se at ting blir uklart i det du beveger musa. Dette merker du godt også i windows. Derfor er det om å gjøre å ha mest HZ på skjermen slik at øyet har flere bilder i sekundet å koordinere mot, jo flere bilder jo merer informasjon får øyet slik at hjernen får mere detaljert informasjon av det som skjer, derfor er det viktig for oss CS spillere å ha mest FPS. men som sagt i CS går det ikke med mere enn 100 fps.

Vis dere ikke tror på dette og tror at øyet bare kan oppfatte 30 fps, så sett max fps på 30 i cs og prøv.

Lenke til kommentar
Han ser forskjell på 90 og 100 fps? Isåfall er han den eneste i verden.

Penger i dass spør du meg, et demobrukt GF4ti på Komplett gjør jobben utmerket.

Du ser ikke forskjell, du føler det i spillet!

Alle er ute etter de dyrbare 100FPSene!

Det er forskjell på å ha en maskin som kan kjøre CS og en som kan kjøre det GLATT, altså 100FPS er nøkkel ordet!

Lenke til kommentar
Tja,hans penger men: Mitt Ti4200 klarer KONSTANT 100fps i CS...et fx5900 til CS er som å tørke seg i ræven med de pengene

nå kan du holde kjeft her syntes jeg. ti 4200 klarer ikke 100 fps KONSTANT. det har jeg opplevd.

create server, spill med 18 andre i CS 1.6, da får man faktisk framesdropp.

og til dere andre: nå kommer jo CS i oppgradert versjon snart, denne vil sikkert kreve mer, så hvorfor ikke gå for 5900?

Lenke til kommentar

nå kan du holde kjeft her syntes jeg. ti 4200 klarer ikke 100 fps KONSTANT. det har jeg opplevd.

og til dere andre: nå kommer jo CS i oppgradert versjon snart, denne vil sikkert kreve mer, så hvorfor ikke gå for 5900?

Testet en pc med ti4800se(ti4200) i går, og hadde ikke fps drop.

Dette var på en 32 player server.

Men det var med en athlon64 cpu 1024mb ram og raptor hd.

Oppløsningen var 1600x1200.

100fps konstant.

Glemte oppløsning.

Endret av NO_TECH
Lenke til kommentar

Det er ikke kortet som bestemmer FPSen i CS.

Det er skjermen. Klarer den ikke kjøre 85Hz får du maks 60fps, slik

som jeg har med min Synmaster LCD og ti4200, men med den gamle pc'en

med gf2mx400 klarte jeg 100Fps, fordi skjermen taklet 85Hz.

Og til hovedkortet, det burde du ikke ha postet her.

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar

Jeg har en kompis med ti-4200 som vel og merke ligger KONstant på 100 fps(99 og 98 i nye og ne) på CS.

OG man merker nødvendigvis ikke fps med øyemål. Men på feeling, du merker det bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...