Velmont Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg har sysfs og devfs på 2.6 kernelen min, men jeg har ennå ikke fatta sysfs. Jeg putter inn usb kameraet mitt og ja, jeg får opp en ny mappe etc med noen filer der informasjonen om kameraet står.. Men jeg kan jo ikke mounte noen av de filene!? Så går jeg til /dev og der har den faktisk mountet noe sg0 greier, men tingen er at den peker til en "general" fil som ligger under /dev/usv/000120120 etc. Denne general fila lar seg heller ikke mounte fordi det er ikke et "block system" eller hva det var mount klaga på. Virker som en helt vanlig fil.. Det var litt forvirrende dette systemet.. Så har jeg jo også /proc, men der er bare informasjon og det vet jeg Jeg får ikke musa (synaptics pad), usb kameraet (pentax optio s) og videokameraet med ieee1394 til å funke.. Eller, jo jeg fikk 1394 til å funke, men har ikke mus så klarer ikke ta inn video skikkelig, hadde heller ikke "dvgrab" - bare "kino". Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Distro? På meg (fedora 1 virket alt av muser jeg hittl har klart å kaste på den, touchpad, tre knappers og to knappers ps2, "styrespak", og fancy USB med massevis av knapper. Behøvde ikke en gang å restarte X, bare å plugge i og gripe) Bruker kameraet ditt PTP eller USB Mass Storage (eller noe annet fanvy)? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Nå fikk jeg ikke helt med meg om du fikk til sysfs eller ikke.. uansett.. lag en mappe kalt /sys, mount den med mount -t sysfs sysfs /sys for å se hvilke usb-devices du har ta lsusb.. tror de fleste legger seg som /dev/sda and so on.. Når deg gjelder synaptics er den litt tricky.. enten så kan du laste ned driveren fra det stedet som står nevnt under help i kernelconfig, ellerså kan du bare la være å inkludere den spesifikke synaptics støtten.. det virker uansett Lenke til kommentar
drall Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Har du prøvd å bruke gphoto2? (evt. gtkam, digikam, eller kio-slave camera:. Endret 21. november 2003 av drall Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Nå fikk jeg ikke helt med meg om du fikk til sysfs eller ikke.. uansett.. lag en mappe kalt /sys, mount den med mount -t sysfs sysfs /sys for å se hvilke usb-devices du har ta lsusb.. tror de fleste legger seg som /dev/sda and so on.. Når deg gjelder synaptics er den litt tricky.. enten så kan du laste ned driveren fra det stedet som står nevnt under help i kernelconfig, ellerså kan du bare la være å inkludere den spesifikke synaptics støtten.. det virker uansett Du leste ikke posten min mao... sysfs funker fett - men hvordan bruker jeg det? -- Hadde vært greit om du leste tråden om du ville svare Kameraet bruker usb mass storage, men ikke standard så det vil si at jeg må hacke noe ekstra dritt for at det skal funke.. Når jeg kobler kameraet inn så blir den assignet en "general" ting, som jeg skrev i posten. Les den.. Jeg har sjekket etter sda ting, det er ingenting av det. Jeg har SCSI support i kjerna ja.. 2.6 med Gentoo. Synaptics funker ikke uten driveren i det hele tatt nei. Der tar du feil. Du skjønner - jeg cat'er /dev/input/event0 som er keyboardet, alt funker fint. Men event1 kommer ikke opp, som er musa! Den kom opp i sist gentoo install jeg hadde (da litt nyere system siden jeg hadde internett). Så det er noe særiøst galt en plass... Linux klarer ikke å finne utav musa. Når jeg ser på hvilke "devices" som er loadet så finner jeg faktisk musa i proc, om jeg husker rett, men den er ikke assignet en skit! Sånn litt offtopic; ACPI funker forøvrig meget bra -- Jeg har ikke prøvd gphoto2 etc, jeg vil jo først få kameraet til å funke "low level". Dessuten er GUI kjedelig uten mus. (Selv om jeg bruker Ion i X da - full keyboard navigasjon, herlig). men jeg skal se om jeg kan stresse meg til programmet for å se om det fikser det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå