Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Farlig med lavt testosteron?

jae-ols

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig farlig, du ender opp med en stake som ikke står.

Men du beholder kanskje håret på hodet da til du blir gammel. Håret forsvinner av et biprodukt av nedbrutt testosteron. (DHT) som forlater kroppen sammen med oljen i hodebunnen.

Så både gode og dårlige nyheter!

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Er det farlig å gå rundt med testosteron på et meget lavt nivå? Jeg prøvde Andriol, men det hjalp ingen ting. Legen sier nivået er alt for lavt. Er det andre medisiner som hjelper?

Trening. Prøvd det?

Ikke bare styrketrening, men også andre treningsformer, øker kroppens produksjon av testosteron.

Lenke til kommentar

Du dør ikke, nei. Hva legger du i meget lavt?

Det var det legen sa, tallene husker jeg ikke. Lest litt på nettet og det står at det ikke er bra med så lavt nivå. Det er vel lavt, når du må begynne med medisiner. Som kanskje ikke hjelper. Å være impotent er et stort problem. Jeg trener som en gal, både kondisjon og styrke. 

Lenke til kommentar

Testosteron har en rekke viktige funksjoner i kroppen (dette kan du lese mer om på nettet, eks wiki). Alderen din er nok vesentlig, ettersom at det er viktig å ha gode testosteronverdier i ung alder, siden dette er en viktig faktor for utvikling av mannlige kjønnstress, muskelutvikling og mental utvikling. Jeg ville jo anta at legen henviste deg videre til en endokrinolog for videre undersøkelser og behandling. 

Lenke til kommentar

Testosteron har en rekke viktige funksjoner i kroppen (dette kan du lese mer om på nettet, eks wiki). Alderen din er nok vesentlig, ettersom at det er viktig å ha gode testosteronverdier i ung alder, siden dette er en viktig faktor for utvikling av mannlige kjønnstress, muskelutvikling og mental utvikling. Jeg ville jo anta at legen henviste deg videre til en endokrinolog for videre undersøkelser og behandling. 

Så det er ikke så farlig når du har passert 50? Vil Androil hjelpe mot dette problemet? Jeg er ikke helt ung lenger. Og må nok begynne på medisiner. Jeg har vært til lege og målt nivået. 

Lenke til kommentar

Så det er ikke så farlig når du har passert 50? Vil Androil hjelpe mot dette problemet? Jeg er ikke helt ung lenger. Og må nok begynne på medisiner. Jeg har vært til lege og målt nivået. 

Det er viktig å opprettholde testosteronnivået hele livet, men det ville nok vært mer alarmerende som ung kontra voksen. Det medikamentet du referer til er jo for å kompansere for lav produksjon av testosteron, og dette kan ha god effekt. Du ser jo ut til å være midt i prosessen til å få en behandling for dette, så bare følg legens råd videre, så vil nok dette balansere seg. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde 0,2 i testosteronverdi pga svulst på hypofysen, men ble ikke impotent. Mistet mye hårvekst, fikk liten tiltakslyst og ble nedstemt. Redningen ble testoinjeksjoner, Nebido. Verdien skal ligge mellom 8 og 34, om jeg husker riktig. For høyt nivå kan gi økt risiko for prostatakreft.

Lenke til kommentar

Jeg har vært impotent over et år. Det er slitsomt, blir deprimert og tiltaksløs. Androlin kur nå. Jeg hadde veldig lavt nivå, under 5 . Jeg har også fått resept på Bondil Urethralstift. Det vet jeg lite om, har ikke prøvd det ennå. Det er rådyrt. 

Lenke til kommentar

Jeg har vært impotent over et år.

Men det er jo ikke noe rart om det var du som gikk på SSRI.

Det er jeg ikke alene om, veldig mange går på SSRI, Desverre er det en beste løsningen for meg. Og ikke ha fysisk kontakt på årevis er slitsomt. Men det går vel over, men det begynner å haste. 

post-120861-0-19647300-1454609919.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...