Eriksendrul Skrevet 3. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2016 (endret) Min bror har problemer med at desktop/skrivebord blir borte da han åpner et programm. Altså, Skrivebord/desktop blir til en lilla bakgrunn uten noen ikoner, Startmeny og taskbar er nederst som vanlig, Det er mulighet for og trykke på denne taskbaren og velge "Vis skrivebord" og da kommer ikoner,bakgrunnsbildet og apper tilabke, men så fort han åpner et programm/nettleser/dokument osv så forsvinner alt igjen og blir til en lilla bakgrunn uten ikoner. jeg har lite erfaring med windows 8 fordi det er søppel og jeg har valgt og ikke bruke det på min egen maskin, Men vet noen her hvordan jeg får dette til og stoppe ? Endret 3. februar 2016 av Eriksendrul Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2016 Det er vel sånn Windows 8/8.1 fungerer; når man starter et 'modern' program (*) tar det over hele skjermen. *) 'modern programs' eller Store Programs er den typen som følger med Windows 8 og/eller som kan lastes ned fra Windows Store. Med programmer 'av den gamle typen' som man brukte på Windows 7, f.eks., så fungerer det som i Windows 7. Det finnes software fra andre leverandører som gjør det mulig å kjøre 'modern programs' i vinduer (som i Windows 7), bl.a. fra Stardock,men jeg husker ikke navnet på det i farten. Mange vil kanskje hevde at den beste måten å fikse problemet på er å oppgradere PC'en til Windows 10... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2016 Kjører Startisback på alle mine PC'er med Windows 8.1. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. februar 2016 Det er vel sånn Windows 8/8.1 fungerer; når man starter et 'modern' program (*) tar det over hele skjermen. *) 'modern programs' eller Store Programs er den typen som følger med Windows 8 og/eller som kan lastes ned fra Windows Store. Med programmer 'av den gamle typen' som man brukte på Windows 7, f.eks., så fungerer det som i Windows 7. Det finnes software fra andre leverandører som gjør det mulig å kjøre 'modern programs' i vinduer (som i Windows 7), bl.a. fra Stardock,men jeg husker ikke navnet på det i farten. Mange vil kanskje hevde at den beste måten å fikse problemet på er å oppgradere PC'en til Windows 10... Har ingen ting med det og gjøre, Desktop blir borte/gjort om til en lilla bakgrunn uten ikoner uanset hva du åpner, om det er en mappe,internet browser,spill,kalkulator,notepad. Uansett hva som åpnes så går bakgrunn fra og være vanlig, med ikoner og selv-valgt bakgrunnsbildet til og bli lilla uten ikoner... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2016 Dette kan være et alternativ: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows-8/restore-refresh-reset-pc (men hvorfor ikke like gjerne prøve Windows 10?) Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2016 Prøvd å opprette en ny profil? Dette fikser utrolig mange rare feil. Så kopierer dere bare over filene fra den gamle profilen hvis det er noe der som skal tas vare på. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2016 Ikke vits å plages med ett "glemt OS" når det er gratis oppgradering til Windows 10 hvor dette sikkert blir fikset. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå