Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut i Sweclockers sin test at 1700X klokker til ca samme som 1800X, så da er det fort litt penger å spare :)

 

Henrikrox; Kan sånn sett se poenget, men imo er det jo faktisk 1920x1080 og oppover ytelsen som faktisk betyr noe da, men skulle som du nevner gjerne sett flere tester med intel chippene overklokket.

Lenke til kommentar

Lmao. Den yter som 6850k i spill (ref et par poster opp), og folk klager. 6850k til 6500 synes overpriset i dagens marked, by far. Og 7700k? Like langt bak som 6950x er foran.

Tror greia er at noen ble litt overhyped, dette er ca nøyaktig det jeg forventet og leverer den ytelsen jeg så for meg, men er vel noen som trodde den kom til å være 30% bedre single thread enn 7700k og yte langt bedre enn en 6950x også ;)

Lenke til kommentar

Jeg er ganske så imponert egentlig. Men så skal de sies at FPS varierer veldig ift. de forskjellige som har testet. Tror nok vi trenger noen uker med litt bios oppdatering osv. for å virkelig kunne se hva som skjuler seg her av ytelse ift. gaming. 

 

JokerProduction får f.eks. mye bedre fps i sine tester enn jeg har sett andre steder: 

 

(1700 @3,9GHz) 
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn går det når folk uhørt bruker AMD-fanboysiden wccftech som kilde. Når skal dere lære?

 

vYyjtla.png

 

Kjipt at den er så langt bak 6900K. Men så koster den halve prisen, så why not.

 

 

https://www.computerbase.de/2017-03/amd-ryzen-1800x-1700x-1700-test/4/#diagramm-battlefield-1-dx11-multiplayer-fps

 

Er over hele linja bedre enn 7700K i gaming. Det er jo imponerende nok i min bok.

 

Uff ja, 15 fps mindre(i den av de to oppløsningene som betyr noe) til halve prisen også er du skuffa, må ha mange luksus problemer i livet ditt som gjør livet helt uholdbart.

At du holder ut skjønner ikke jeg.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sa det var kjipt den var så langt bak, den er ikke langt bak.

Og ja, intel skryter jo også alltid av at sine nye cpu er så så mange % bedre, men det viser seg jo i real world scenario at det er langt ifra sannheten hvor mye bedre de egentlig er.

 

Det er ikke ett lovbrudd å være skuffet, men det sier jo egentlig sitt når man er skuffet over hva AMD nå har kommet med.

Men hvis 15 fps og ett par hundre poeng i syntetisk test er en dealbreaker for deg så får det vel være det, men så er det desto flere som nå faktisk kan ta seg råd til slik ytelse som vises her, når prisen er ca halvert og du får nesten samme ytelse.

Ikke alle kan eller vil kjøpe en cpu til 10-12k+, det er en større dealbreaker for meg enn 15fps i 1080p i BF1(ja jeg er fattig hurrdurr).

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Men herregud da. Jeg er skuffet av resultatene ut fra det AMD lovet oss i presentasjonen. Nå må du slutte å kverulere og anta ting ut av luften. Som at jeg er megaskuffet over AMD. Jeg er faktisk generelt sett henrykt, og kommer til å gå til innkjøp av en 1800X, da Intel kan drite og dra med 10K for en åttekjerner. Men gudskjelov om jeg kan uttrykke den minste skuffelse...da må en eller annen ferdigrunka AMD-fanboy komme inn og sette meg på plass for et problem som aldri egentlig var et problem!

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Vet ikke med dere, men jeg er mest spent på hvordan disse CPUene og ikke mins R5 med sine 6(12t) og 4(8t) CPUer vil påvirke hvordan spillutviklere utnytter flere kjerner i spill. Til og med budsjettmodellen av R5 vil støtte SMT, og da er det håp for at spillutviklere utnytter det.

 

Så til slutt har vi de billige R3-CPUene. Disse er riktignok 4 kjerner uten SMT, men kjernefrekvensen er høy nok til at de kan brukes i en spill-PC. Billig inngangsbillett til en gaming-PC.

Lenke til kommentar

Men herregud da. Jeg er skuffet av resultatene ut fra det AMD lovet oss i presentasjonen. Nå må du slutte å kverulere og anta ting ut av luften. Som at jeg er megaskuffet over AMD. Jeg er faktisk generelt sett henrykt, og kommer til å gå til innkjøp av en 1800X, da Intel kan drite og dra med 10K for en åttekjerner. Men gudskjelov om jeg kan uttrykke den minste skuffelse...da må en eller annen ferdigrunka AMD-fanboy komme inn og sette meg på plass for et problem som aldri egentlig var et problem!

 

Hva forventet du da? Det er nok mange fanboys her men jeg må si at jeg er fornøyd. At ikke noen svakheter ble oppdaget etter den hypen som har vert er litt naturlig. AMD tar et massivt vafs inn i martkedet her, dog de feiet ikke all motstand av banen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...