saftsus Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 1 hour ago, scuderia said: Eller kanskje de begynner å la ingeniørene sine lage skikkelig ting igjen? Håper de bare ikke har gått av med pensjon nå. Er lenge siden de gjorde noe nyttig, 2010,2011? 😛 3 Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 9 hours ago, Nizzen said: Intel blir nok knust i ytelse på ALT. Intel går nok konkurs i løpet av 2020 Ironi ja 🤣 Står intel i alle servere vi leverer. Står til og med intel nettverkskort på mitt x570 og b550-i. Men intel må muligens låne vekk stock gaming ytelse kronen til rocket lake kommer neste år. Konkurranse er bra for utvikling og priser 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 (endret) 1 hour ago, magnusavr said: Ironi ja 🤣 Står intel i alle servere vi leverer. Står til og med intel nettverkskort på mitt x570 og b550-i. Men intel må muligens låne vekk stock gaming ytelse kronen til rocket lake kommer neste år. Konkurranse er bra for utvikling og priser Ironi er en fin fisk ☺ Ja vi trenger konkuranse ja. Litt heftig med 17 000 kroners 10 core og 19 000 kroners 18 core i lengden... Bare irriterende at ikkje Amd knuser Intel i Alt med god margin. Det har tatt Amd 4 generasjoner Ryzen for å nå "samne" gamingytelse. Når Rocketlake er ute, så blir vel kanskje Amd bak med god margin igjen. Jeg vil heller ha 20 fps mere i spill enn å 20 sekunder raskere rendering, om du skjønner Kan jo se ut som "gaming" ytelsen styrer prisen, når man ser at Amd hever prisen med 5000 serien. Endret 24. oktober 2020 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 Nizzen skrev (1 minutt siden): Ironi er en fin fisk ☺ Ja vi trenger konkuranse ja. Litt heftig med 17 000 kroners 10 core og 19 000 kroners 18 core i lengden... Bare irriterende at ikkje Amd knuser Intel i Alt med god margin. Det har tatt Amd 4 generasjoner Ryzen for å nå "samne" gamingytelse. Når Rocketlake er ute, så blir vel kanskje Amd bak med god margin igjen. Jeg vil heller ha 20 fps mere i spill enn å 20 sekunder raskere rendering, om du skjønner Mens andre vil ha 20 sek kortere rendringstid enn 20fps mer i spill Håper det blir konkurranse heller enn utklassing, fordi da vil begge etterstrebe å innovere. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 2 minutes ago, ExcaliBuR said: Mens andre vil ha 20 sek kortere rendringstid enn 20fps mer i spill Håper det blir konkurranse heller enn utklassing, fordi da vil begge etterstrebe å innovere. Når snart "alt" kan rendres med gpu og RTX, så forsvinner vel det argumentet snart Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 2 minutes ago, Nizzen said: Ironi er en fin fisk ☺ Ja vi trenger konkuranse ja. Litt heftig med 17 000 kroners 10 core og 19 000 kroners 18 core i lengden... Bare irriterende at ikkje Amd knuser Intel i Alt med god margin. Det har tatt Amd 4 generasjoner Ryzen for å nå "samne" gamingytelse. Når Rocketlake er ute, så blir vel kanskje Amd bak med god margin igjen. Jeg vil heller ha 20 fps mere i spill enn å 20 sekunder raskere rendering, om du skjønner Intel sin bakside er jo klart at de har strandet på 14nm. AMD har en stor fordel med ytelse pr watt. AMD burde prøve å komme seg mer inn på bedrifts markedet. Det er jo dominert av intel. Hva AMD har klart så langt med sitt budsjett og ingenører kontra gigantiske intel er jo bare helt fantastisk. Selv er jeg litt mer diminishing returns med tanke på power/ytelse. Derfor jeg overklokker lite for tiden. Henter ikke 5-10% mer ytelse for 50% mer strømforbruk . AMD er jo ferdig tuna ut av esken. Passer meg egentlig bra da jeg ikke har endløse timer til tuning mulighet med minsten springende rundt lenger 🤣 3 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 Nizzen skrev (8 minutter siden): Når snart "alt" kan rendres med gpu og RTX, så forsvinner vel det argumentet snart Sant sant, GPU er veien å gå uten tvil! Men ser vel for meg at det er flere scenarioer i produktivitet/forskning CPUer fortsatt er gjeldende. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 (endret) Tydelig at konkurransen virker: "Intel’s 9th Gen CPUs Get Massive Price Cuts By Microcenter" Spoiler Når de kan gi opptil 3-4 tusen i avslag på enkelte typer. Endret 24. oktober 2020 av G Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 (endret) 3 hours ago, G said: Tydelig at konkurransen virker: "Intel’s 9th Gen CPUs Get Massive Price Cuts By Microcenter" Hide contents Når de kan gi opptil 3-4 tusen i avslag på enkelte typer. Intel cpu’er er i ferd med å bli verdiløse for å låne et nissen sitat.. 😉 Endret 24. oktober 2020 av scuderia 8 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 Ble Crosshair VIII Hero på meg. Hvordan er støtten for 4x32GB på det? Er det spesielt clunky, eller er det et av de enklere kortene å få til å fungere på, si, 3600 MHz? Jeg har vel i praksis ut i morgen søndag på å ombestemme meg før ordren pakkes og sendes, antar jeg. Lenke til kommentar
G Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 (endret) Har WiFi-utgaven av kortet du nevner. Klarer ikke å hjelpe deg ift. 128 Gig RAM spørsmålet. Men, med DOCP på 3700x cpu så kjører det glatt stock 3200 G.skill-brikkene. Men det burde man jo kunne forvente at er støttet da. Ga opp overklokking sikkert alt for lett jeg. Er da 4x 16 Gig CAS 14-brikker. Endret 24. oktober 2020 av G Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 33 minutes ago, knopflerbruce said: Ble Crosshair VIII Hero på meg. Hvordan er støtten for 4x32GB på det? Er det spesielt clunky, eller er det et av de enklere kortene å få til å fungere på, si, 3600 MHz? Jeg har vel i praksis ut i morgen søndag på å ombestemme meg før ordren pakkes og sendes, antar jeg. Dette er vel kortet å satse på for best mulig støtte med tanke på at biosoppdateringer er veldig bra til Asus kort. Så hvis det skal funke på et kort, så må det være dette eller det nye Dark Hero. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 (endret) 2 hours ago, scuderia said: Intel cpu’er er i ferd med å bli verdiløse for å låne et nissen sitat.. 😉 Skulle bare mangle at de blir vesentlig billigere. De er jo tross alt 2 år gamle og straks EOL. Hvor mye verdt er 2 år gamle Ryzen cpuer sa du? Endret 24. oktober 2020 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 Nizzen skrev (38 minutter siden): Dette er vel kortet å satse på for best mulig støtte med tanke på at biosoppdateringer er veldig bra til Asus kort. Så hvis det skal funke på et kort, så må det være dette eller det nye Dark Hero. Spørsmålet er og om jeg overlever med noe til halve prisen... 3749kr kostet det :p men har vel til søndag kveld på å kansellere Lenke til kommentar
oOF Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 Hvem i helvete bryr seg om bruktprisen på en CPU i 2020? 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 1 minute ago, oOF said: Hvem i helvete bryr seg om bruktprisen på en CPU i 2020? Tydeligvis veldig mange... Kanskje ikkje deg Lenke til kommentar
oOF Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 Ikke det minste grann. Jeg kjøper ikke brukt CPU. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 6 minutes ago, oOF said: Ikke det minste grann. Jeg kjøper ikke brukt CPU. Ikkje jeg heller, jeg selger dem 😁 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 Brukprisene på CPUer er vell bare relevante for de som enten kjøper high end og brenner av mye eller de som bytter særs ofte som f.eks Nizzen Hender jeg har samme pcen i 5 år, blir ikke rare kostnaden i året siden jeg max bruker 3k på CPU når jeg kjøper 😛 2 Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 At intel ikke har brukt det store forspranget de hadde og profitten det medførte på rnd i større grad er jo bare rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå