Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 hours ago, Nizzen said:

Intel blir nok knust i ytelse på ALT. Intel går nok konkurs i løpet av 2020 

Ironi ja 🤣 Står intel i alle servere vi leverer. Står til og med intel nettverkskort på mitt x570 og b550-i.

Men intel må muligens låne vekk stock gaming ytelse kronen til rocket lake kommer neste år.

Konkurranse er bra for utvikling og priser :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, magnusavr said:

Ironi ja 🤣 Står intel i alle servere vi leverer. Står til og med intel nettverkskort på mitt x570 og b550-i.

Men intel må muligens låne vekk stock gaming ytelse kronen til rocket lake kommer neste år.

Konkurranse er bra for utvikling og priser :)

Ironi er en fin fisk ☺

Ja vi trenger konkuranse ja. Litt heftig med 17 000 kroners 10 core og 19 000 kroners 18 core i lengden...

Bare irriterende at ikkje Amd knuser Intel i Alt med god margin. Det har tatt Amd 4 generasjoner Ryzen for å nå "samne" gamingytelse. Når Rocketlake er ute, så blir vel kanskje Amd bak med god margin igjen.

Jeg vil heller ha 20 fps mere i spill enn å  20 sekunder raskere  rendering, om du skjønner ;)

Kan jo se ut som "gaming" ytelsen styrer prisen, når man ser at Amd hever prisen med 5000 serien.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 minutt siden):

Ironi er en fin fisk ☺

Ja vi trenger konkuranse ja. Litt heftig med 17 000 kroners 10 core og 19 000 kroners 18 core i lengden...

Bare irriterende at ikkje Amd knuser Intel i Alt med god margin. Det har tatt Amd 4 generasjoner Ryzen for å nå "samne" gamingytelse. Når Rocketlake er ute, så blir vel kanskje Amd bak med god margin igjen.

Jeg vil heller ha 20 fps mere i spill enn å  20 sekunder raskere  rendering, om du skjønner ;)

Mens andre vil ha 20 sek kortere rendringstid enn 20fps mer i spill ;)

Håper det blir konkurranse heller enn utklassing, fordi da vil begge etterstrebe å innovere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, ExcaliBuR said:

Mens andre vil ha 20 sek kortere rendringstid enn 20fps mer i spill ;)

Håper det blir konkurranse heller enn utklassing, fordi da vil begge etterstrebe å innovere.

Når snart "alt" kan rendres med gpu og RTX, så forsvinner vel det argumentet snart :p

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Nizzen said:

Ironi er en fin fisk ☺

Intel sin bakside er jo klart at de har strandet på 14nm. AMD har en stor fordel med ytelse pr watt. AMD burde prøve å komme seg mer inn på bedrifts markedet. Det er jo dominert av intel. 

Hva AMD har klart så langt med sitt budsjett og ingenører kontra gigantiske intel er jo bare helt fantastisk.

Selv er jeg litt mer diminishing returns med tanke på power/ytelse. Derfor jeg overklokker lite for tiden. Henter ikke 5-10% mer ytelse for 50% mer strømforbruk :). AMD er jo ferdig tuna ut av esken. Passer meg egentlig bra da jeg ikke har endløse timer til tuning mulighet med minsten springende rundt lenger 🤣

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har WiFi-utgaven av kortet du nevner. Klarer ikke å hjelpe deg ift. 128 Gig RAM spørsmålet. Men, med DOCP på 3700x cpu så kjører det glatt stock 3200 G.skill-brikkene. Men det burde man jo kunne forvente at er støttet da. Ga opp overklokking sikkert alt for lett jeg. Er da 4x 16 Gig CAS 14-brikker.

Endret av G
Lenke til kommentar
33 minutes ago, knopflerbruce said:

Ble Crosshair VIII Hero på meg. Hvordan er støtten for 4x32GB på det? Er det spesielt clunky, eller er det et av de enklere kortene å få til å fungere på, si, 3600 MHz?

Jeg har vel i praksis ut i morgen søndag på å ombestemme meg før ordren pakkes og sendes, antar jeg.

Dette er vel kortet å satse på for best mulig støtte med tanke på at biosoppdateringer er veldig bra til Asus kort. Så hvis det skal funke på et kort, så må det være dette eller det nye Dark Hero.

Lenke til kommentar
2 hours ago, scuderia said:

Intel cpu’er er i ferd med å bli verdiløse for å låne et nissen sitat..

😉

Skulle bare mangle at de blir vesentlig billigere. De er jo tross alt 2 år gamle og straks EOL. :)

Hvor mye verdt er 2 år gamle Ryzen cpuer sa du? :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (38 minutter siden):

Dette er vel kortet å satse på for best mulig støtte med tanke på at biosoppdateringer er veldig bra til Asus kort. Så hvis det skal funke på et kort, så må det være dette eller det nye Dark Hero.

Spørsmålet er og om jeg overlever med noe til halve prisen... 3749kr kostet det :p men har vel til søndag kveld på å kansellere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...