Theo343 Skrevet 7. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2020 (endret) 3733 er -nesten- set and forget. Det får du nok til helt fint, med gode timings! 30 minutes ago, Sarasin said: Noen som kan lage en egen tråd for denne og forklare litt hva man skal / bør / ikke bør gjøre? 1usmus linker til en 6-siders bra dok han oppfordrer alle brukere til å lese samt at det står en del på førstesiden. Endret 7. oktober 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
The_Viper Skrevet 7. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2020 Cowboystrekk skrev (1 time siden): 3733 er MYE lettere å greie enn 3800. Jeg får 3800 98% stabilt, men må øke SOC, VDDG etc vell mye. På 3733 kan jeg ha 1.05 på SOC og 0.95 på VDDG. Må opp minst 0.1 på begge på 3800 og selv da får jeg en sjelden spontan reboot. Du kan prøve å boote med timingsene du har nå, men ville først hatt CL på 15, tRC 44, tRFC 260, SCLene på 4, tRDWR på 9, tRP på 12 og tRCDRD på 15. Tipper det kan gå, så kan du prøve å stille ned en og en. Da skal jeg få prøvd det. Muligens jeg får prøvd med lavere volt på minne og, har 1,46v nå. Temp ligger på 43c etter 800% memtesthelper, så det er ikke noe stress. Lenke til kommentar
Undified Skrevet 7. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg tenker å skaffe meg ryzen i nærmeste framtid. Er dette noe jeg bør vurdere ; https://www.computersalg.no/i/6400328/ram-team-d4-3600-16gb-c14-t-force?utm_source=prisjaktNo&utm_medium=prisjaktNoLINK&utm_campaign=prisjaktNo eller vil cl16 holde i massevis? Lenke til kommentar
The_Viper Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 Undified skrev (6 timer siden): Jeg tenker å skaffe meg ryzen i nærmeste framtid. Er dette noe jeg bør vurdere ; https://www.computersalg.no/i/6400328/ram-team-d4-3600-16gb-c14-t-force?utm_source=prisjaktNo&utm_medium=prisjaktNoLINK&utm_campaign=prisjaktNo eller vil cl16 holde i massevis? Her ville nok jeg spart pengene og heller gått får en av de to som ble linket på forrige side da begge disse også er B-die og veldig gode til eventuell overklokk. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 (endret) Kl 18 i kveld folkens. Lanseres de nye AMD CPU-ene Endret 8. oktober 2020 av G 4 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 Er samsung b-die klart best eller er det andre som utmerker seg mer men kanskje litt høyere i pris? Det er vel fortsatt slik at 8GB sticker klokker best eller kan 2x16 gjøre det bedre enn 4x8 i samme prisklasse? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 25 minutes ago, Theo343 said: Er samsung b-die klart best eller er det andre som utmerker seg mer men kanskje litt høyere i pris? Det er vel fortsatt slik at 8GB sticker klokker best eller kan 2x16 gjøre det bedre enn 4x8 i samme prisklasse? De nyeste revisjonene av 2x16GB overklokker meget bra. Mange klarer faktisk 4600mhz med riktig hovedkort. 4400c17 virker å være veldig lett. Da snakker vi om f.eks G.skill 4000c19 2x16 og 4000c17 2x16. Jeg vurderer ikkje noe annet enn b-die engang. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 5 minutes ago, Nizzen said: De nyeste revisjonene av 2x16GB overklokker meget bra. Mange klarer faktisk 4600mhz med riktig hovedkort. 4400c17 virker å være veldig lett. Da snakker vi om f.eks G.skill 4000c19 2x16 og 4000c17 2x16. Jeg vurderer ikkje noe annet enn b-die engang. Nice, men skulle man gå for 4x16, hva tipper du man får ut av samme brikkene? Endret 8. oktober 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
jeey Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 Noen som har gode brikker å anbefale som er "lav profil" ? Tenker da på LPX, Savage eller noe i den duren. Skal inn i ITX kabinett med ca 5cm til rådighet. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 15 minutes ago, Theo343 said: Nice, men skulle man gå for 4x16, hva tipper du man får ut av samme brikkene? Jet tipper ikkje Har ingen planer om å teste 4x16, fordi jeg bruker Apex Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 2 minutes ago, Nizzen said: Jet tipper ikkje Har ingen planer om å teste 4x16, fordi jeg bruker Apex Haha, kan ikke kritisere den 4x16 er også neppe noe jeg får behov for. Har slått fra meg tanken om å kjøre en større testlab hjemme da virtualisering på samme rigg som jeg spiller på fører til noen ulemper. Endret 8. oktober 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 1 minute ago, Theo343 said: Haha, kan ikke kritisere den 4x16 er også neppe noe jeg får behov for. Har slått fra meg tanken om å kjøre en større testlab hjemme da virtualisering på samme rigg som jeg spiller på fører til noen ulemper. Du får jo 2x32GB med god hastighet nå da. De koster dog mere enn 3080 skjermkort Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 3 minutes ago, Nizzen said: Du får jo 2x32GB med god hastighet nå da. De koster dog mere enn 3080 skjermkort Haha japp, da kjøper jeg heller ny rigg oftere (moneywise). Litt kos med ny teknologi må man jo unne seg på eldre dager. Dagene hvor jeg satt med en rigg i 10 år og bare byttet litt innhold for å tyne det lengst mulig er definitivet over. Ser 3 år som en grei levetid nå kanskje. Mulig jeg lar meg friste av 1 CPU bytte på nåværende rigg bare for moro skyld, men da går jeg nok over til en AIO med 240 i toppen eller front samtidig (for bedre luftflyt i kassa). Endret 8. oktober 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 1 hour ago, Theo343 said: Er samsung b-die klart best eller er det andre som utmerker seg mer men kanskje litt høyere i pris? Det er vel fortsatt slik at 8GB sticker klokker best eller kan 2x16 gjøre det bedre enn 4x8 i samme prisklasse? Mener å ha lest at b-die egner seg bare enda bedre med Intel CPU. Og at man på AMD Zen2 fint har greid seg med "dårligere" type die. Er det fortsatt gyldig, eller får man stor b-die gevinst selv på AMD? Edit: Er ikke mye nytt i dette, annet enn at noen endelig har greid å få ut navnebekreftelsene på produktserien. Ihvertfall så er det 100 % sikkert at det vil starte på tallet 5: Quote Interestingly the title of the stream below is 'Where gaming begins'. And earlier leaks have indicated that games will see a massive bump in performance when CPU bound. AMD is rumored to announce four processors today: 5600X, 5800X, 5900X, and 5950X. Two would launch already in October (likely the 20th). The 5950X and 5600X are supposedly launching later. https://www.guru3d.com/news-story/amd-confirms-ryzen-5000-naming-for-zen-3-processors.html Edit2: Litt sent, men bedre sent enn aldri å komme med nye Zen2 produkter: Quote Simply NUC Announces Product Line based on AMD Ryzen Mini PCs by Hilbert Hagedoorn on: 10/08/2020 08:56 AM | source: | 0 comment(s) Simply NUC, Inc, a leading mini computer integration company, today is announcing a new product line of mini PCs which will be based on the ASUS PN50, an ultracompact computer featuring 4000 Series AMD Ryzen Mobile Processors with Radeon Graphics. Aspen is in production and Simply NUC is now taking orders. "We are pleased to extend our AMD offering as we enter a new relationship with ASUS," said Aaron Rowsell, Simply NUC CEO. "Our Aspen product line has a rich set of features packed into a tiny form factor that will appeal to a broad offering of home and business usages." Four new SKUs are being added to the Simply NUC mini PC product portfolio. High performing SKUs, ASPN50r8 and ASPN50r7 sport AMD Ryzen R7-4800U and R7-47000U processors with Radeon Vega 8 and Vega 7 graphics. And Simply NUC is also offering ASPN50r5 and ASPN50r3 SKUs enabling more affordable price points. The Aspen family is feature rich, providing stunning visuals with up to 8K@60Hz for a single monitor, or up to four displays simultaneously with 4K@60Hz. It is also suitable for flexible business scenarios, with configurable port options. Wi-Fi6 (802.11ax) networking ensures stable, high-speed data transfers, even in crowded networking environments, and dual USB-C ports support data transfer and DisplayPort functionality over a single cable. Aspen is also ready for Microsoft Cortana, with integrated dual-array front microphones for convenient voice control, and features an infrared (IR) sensor, letting users control applications via remote control. More details on the Aspen of products can be found at: www.simplynuc.com/aspen. Aspen's tiny footprint, with surprisingly powerful CPU and graphics performance, make it a suitable mini PC for countless usages. In the home Aspen is optimal for home theatre and home entertainment usages for those who have joined the growing "cut the cable" trend. This mini PC family is also ideal for home or work office usages including emails, surfing, conferencing, video playback, and focused productivity. Aspen is even suited for some light embedded usages such as indoor digital signage and conference room hub, making it a great machine whether you're at home, at work, or somewhere in between. And, as always, Simply NUC will customize your Aspen mini with specified memory, storage, and OS; and have it built and shipped within 48 hours https://www.guru3d.com/news-story/simply-nuc-announces-product-line-based-on-amd-ryzen-mini-pcs.html Endret 8. oktober 2020 av G 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 Nytt hovedkort til nye cpuer? Her er nok et godt valg: ROG Crosshair VIII Dark Hero https://www.asus.com/Motherboards/ROG-Crosshair-VIII-Dark-Hero/ 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 44 minutes ago, Nizzen said: Nytt hovedkort til nye cpuer? Her er nok et godt valg: Ohh sexy kort 😍 Skulle ikke Zen 3 liksom bli lansert i dag...? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 3 minutes ago, Betroz said: Ohh sexy kort 😍 Skulle ikke Zen 3 liksom bli lansert i dag...? Jo, kl 18:00. 3 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 (endret) Betroz skrev (4 minutter siden): Ohh sexy kort 😍 Skulle ikke Zen 3 liksom bli lansert i dag...? 18:00 Endret 8. oktober 2020 av Mala 3 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 1 hour ago, Nizzen said: Nytt hovedkort til nye cpuer? Her er nok et godt valg: Comprehensive thermal design: Passive chipset heatsink, M.2 aluminum heatsink and ROG Cooling Zone. Endret 8. oktober 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 16 minutes ago, Theo343 said: Comprehensive thermal design: Passive chipset heatsink, M.2 aluminum heatsink and ROG Cooling Zone. Og det kommer først nå i år Men fra fjorårets til årets chipsetdesign, er den laget på mindre nanometer og er kjøligere, eller hvordan har de løst dette, heatpipes? En heatpipe måtte vel ha blitt rutet under øverste PCIe-spor for ellers kommer det i konflikt med M.2 sporet. Tviler på at det går en heatpipe under der i fra chipset og videre. Den hadde nok vært fullt blottlagt like over CMOS battery da. Er nok sjelden at de ønsker seg en bakside som har utstikkende deler (kunne jo gått der, men den løsningen høres direkt tvilsom ut, på tross av at et hull i hovedkortet jo er null problem å få til. Endret 8. oktober 2020 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå