leifeinar Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 Sitat Så, hva trengs og hva er bare kjekt å ha...? Hadde ikke vært i tvil, dh15. den er så stor å svær det gjør at du plukker opp mye av airflow i kabinett. om du har den idle/lettt bruk vil jeg tro at vifta ikke går, muligens også ved normal bruk. den smartfan i bios eller app gir stor flexibilitet og har fanstop Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 41 minutes ago, Nizzen said: Noctua NH-U12A veier vel 1.7KG til sammenlikning. U12A veier 1.22 kg. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 1 minute ago, leifeinar said: Hadde ikke vært i tvil, dh15. den er så stor å svær D15S eller U12A er mine stalltips. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 4 minutes ago, Betroz said: U12A veier 1.22 kg. Amazon lurte meg "Brand name, Noctua. Item Weight, 1.7 Kg. Package Dimensions, 21.9 x 18 x 17.4 cm. Item model number, NH-U12A. Color, brown ..." Lenke til kommentar
Pop Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 (endret) 1 hour ago, Nizzen said: Noctua NH-U12A veier vel 1.7KG til sammenlikning. Det var vel litt drøyt for et enkeltårn. Men den er 1220 g. Alternativene mine var ment som litt mindre enn de store dobbelttårnene. De største er jo egentlig overkill for alt annet enn TR. Takk til resten, da blir det vel U12A. Endret 21. februar 2020 av Pop Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 2 hours ago, Nizzen said: Denne nye luftkjøleren regnes som en av de beste akkurat nå: https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/zalman-cnps20x-cpu-cooler/1009739.11130/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prospecting_conversion_prisjakt-prisjamforelse_no&dclid=CLLO_cnAt-cCFZqBsgodDy0OyQ Får veldig god kritikk. Er dette den nye 212 Evo ? Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 Den nye til Zalman hadde jeg gått for.. Litt merkelig design, men den vinner jo det meste av tester ser jeg. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 10 minutes ago, Quakecry said: Er dette den nye 212 Evo ? Den yter i følge tester bedre enn NH-d15, så god er den. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 2 minutes ago, Nizzen said: Den yter i følge tester bedre enn NH-d15, så god er den. Wow, nice. Da blir det nok kjøleren jeg skal ha på 3600'en. Takk for at du linket den! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 Quakecry skrev (7 minutter siden): Wow, nice. Da blir det nok kjøleren jeg skal ha på 3600'en. Takk for at du linket den! Ut fra det jeg har sett er den noe mer klønete å montere enn NH-D15, men den er også utvilsomt bedre... Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 Randeboy skrev (På 17.2.2020 den 9.44): Det er nettopp det jeg mener. Han kjører en tung stresstest for å vise hvor varme de blir, men det er totalt urealistisk nesten uansett bruk. Der var jo ikke skjermkortet i bruk, den komponenten som avgir mest varme. Du missforstår, jeg kjører stresstest for å vise hvor kjølig jeg får det Men nå har jeg fått det litt til her. La like så greit Gpu'en til på testen også. Det jeg postet tidligere var reelt, når en spiller kan en se nesten like høy temp på minnebrikkene, kommer an på kjølingen. Har en skjermkortet rett under minnebrikkene bør en også forvente høyere temperatur. Jeg vet i alle fall at jeg har grei nok kjøling når det kommer til minne når skjermkortet også er i bruk, samt litt temperatur økning, og det er jeg egentlig vil være. Så får det være opp til alle andre hvor de setter listen hen. Aldri sagt at dette er noe alle og enhver behøver. Men da trenger en ikke komme å klage heller hvis en kjører b-die minne med høy spenning og får problemer Spoiler Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 N o r e n g skrev (1 time siden): Ut fra det jeg har sett er den noe mer klønete å montere enn NH-D15, men den er også utvilsomt bedre... Jepp, der er jo Noctua veldig fin.. En annen ting er at skal man bytte viftene med noen andre må man ordne en egen måte å feste de på. Men det er jo relativt enkelt uansett med et par strips eller noe. Har allerede kjøpt en som jeg lurer på å teste på Ryzen-riggen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 (endret) Kanskje krympe R9 riggen når 3080Ti FE kommer? Endret 22. februar 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 4 hours ago, N o r e n g said: Ut fra det jeg har sett er den noe mer klønete å montere enn NH-D15, men den er også utvilsomt bedre... Ja, klønete det var også 212'en, så sier ikke nei takk til en tilsvarende kjøler. Tror 212 Evo er en av de beste kjølerne noengang lagd.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 Jaja, da ble det Ryzen 3600 på meg. Litt for gode tilbud på bl.a skjerm og hk. ASUS tuf B450m gaming plus (vet det finnes bedre, men er på budsjett og liker Asus sine bioser veldig godt) , Crucial ballistix 3000cl15 2x8 (kanskje 3600cl16 kan gå?). Blir artig å tweake litt om noen dager, gutten får få kaffesjøen min 5 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 Stjeler tråden litt igjen. Siden jeg hørte Ryzen er glad i minne tenkte jeg å gå for 3600 MHz på dette hovedkortet: https://www.komplett.no/product/1080421/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/asus-rog-strix-b450-f-gaming-socket-am4 Men ifølge spesifikasjonene står det ikke mer enn 3200 på støttet RAM. Er det slik i realiteten eller må jeg gå ned mon tro? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 Quakecry skrev (29 minutter siden): Stjeler tråden litt igjen. Siden jeg hørte Ryzen er glad i minne tenkte jeg å gå for 3600 MHz på dette hovedkortet: https://www.komplett.no/product/1080421/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/asus-rog-strix-b450-f-gaming-socket-am4 Men ifølge spesifikasjonene står det ikke mer enn 3200 på støttet RAM. Er det slik i realiteten eller må jeg gå ned mon tro? Komplett sine spesifikasjoner er (som vanlig på butikksider) feil. Se på ASUS egne sider: https://www.asus.com/no/Motherboards/ROG-STRIX-B450-F-GAMING/specifications/ Begrensningen på 3200 MHz var forårsaket av at første og andre generasjon Ryzen slet med å boote over 3200 MHz, mens tredje generasjon uten problemer klarer å boote 4000 MHz Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 1 minute ago, N o r e n g said: Komplett sine spesifikasjoner er (som vanlig på butikksider) feil. Se på ASUS egne sider: https://www.asus.com/no/Motherboards/ROG-STRIX-B450-F-GAMING/specifications/ Begrensningen på 3200 MHz var forårsaket av at første og andre generasjon Ryzen slet med å boote over 3200 MHz, mens tredje generasjon uten problemer klarer å boote 4000 MHz Ahh, nice. Takk skal du ha! Burde ha sjekket ut siden deres Viste ikke at komplett pleier å ha feil info. Har jeg hvertfall lært noe nytt nå. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 (endret) Da er CPUen bestilt fra Elkjøp, og kjøleren @Nizzen skrev om er bestilt fra netonet. Så imorgen skal jeg bestille resten fra komplett. Det gledes til å si farvell til Intel. Men, den har vært meget god mot meg den CPUen fram til nå så blir jo litt trist. Forhåpentligvis får den et liv hos noen andre! Endret 24. februar 2020 av Quakecry 2 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. februar 2020 Del Skrevet 25. februar 2020 Quakecry skrev (På 21.2.2020 den 21.34): Er dette den nye 212 Evo ? Den var imponerende må jeg si. Bare lest 2 tester, men ser veldig bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå