N o r e n g Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Ikke uten å drite seg ut vel?Hvis du søker litt på nett virker det som om det er "vanlig" på alle ASUS X99-kort... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Hvis du søker litt på nett virker det som om det er "vanlig" på alle ASUS X99-kort... Det er vel som vanlig: de med feil skriver om det. De som ikkje har fått feil holder munn Det skjedde meg med samplesize 6. Så 1/6 hos meg Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 1/6 er jo gedigent. 1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 1/6 er jo gedigent. Har nok et noe hardere liv hos Nizzen kontra den vanlige mann i gata. Jeg tok ikke livet av 5820 eller 5960 på hk med oc socket Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Tja .. driver han med n2? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 (endret) proshop var veldig kurrante å ha med å gjøre på den saken btw, knall service. Fint å høre, det ligger an til at jeg kommer å shoppe mye der fremover. Og heller lite fra CDON, f.eks. Endret 6. november 2019 av Aetius Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Melding fra Power, etter at jeg ringte for å mase og be om forklaring på hvorfor de forventer å få inn produktene jeg har bestilt hver eneste dag: I forbindelse med din henvendelse. Da du la inn ordren din på skal det ha stått opplyst på Power.no at AMD RYZEN 9 3900X PROSESSOR MED 12 KJERNER ikke var forventet inn før den 01.11.2019, mens ADATA ASX8200PNP 1 TB SSDikke var forventet før den 29.10. Dessverre har disse leveransene blitt forsinket. AMD RYZEN 9 er er bekreftet inn den 31.12. Jeg vet ikke om de hadde tenkt å sende meg mail med en dags utsettelse hver dag frem til nyttår, men ting kan nesten tyde på det. Jeg er ikke spesielt imponert. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Melding fra Power, etter at jeg ringte for å mase og be om forklaring på hvorfor de forventer å få inn produktene jeg har bestilt hver eneste dag: Jeg vet ikke om de hadde tenkt å sende meg mail med en dags utsettelse hver dag frem til nyttår, men ting kan nesten tyde på det. Jeg er ikke spesielt imponert. Alltid noen bakdeler med å kjøpe billig 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 (endret) Alltid noen bakdeler med å kjøpe billig Heldigvis er det ofte enkelte fordeler med det også. Endret 6. november 2019 av Aetius 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Heldigvis er det ofte enkelte fordeler med det også. Jepp. Kjøpte på dnb 20% 7900x da den kom sommeren 2017 eller.no 2000kr spart. Var heldigvis ikkje så lenge å vente da. Bestillte fra butikk. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Melding fra Power, etter at jeg ringte for å mase og be om forklaring på hvorfor de forventer å få inn produktene jeg har bestilt hver eneste dag: Jeg vet ikke om de hadde tenkt å sende meg mail med en dags utsettelse hver dag frem til nyttår, men ting kan nesten tyde på det. Jeg er ikke spesielt imponert. Selv venter jeg på en r5 3600 og et hk som glimrer med sitt fravær. Står riktignok på sporingen at "Varene er på vei til deg", men det har det gjort siden mandag sist uke Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Melding fra Power, etter at jeg ringte for å mase og be om forklaring på hvorfor de forventer å få inn produktene jeg har bestilt hver eneste dag: Jeg vet ikke om de hadde tenkt å sende meg mail med en dags utsettelse hver dag frem til nyttår, men ting kan nesten tyde på det. Jeg er ikke spesielt imponert. Systemet for nettordre er ikke akkurat imponerende på andre siden heller for å si det slik, men er i alle fall rimelig driftssikkert. Vil anbefale på det sterkeste å bestille enkeltvarer fra power.no med mindre alle varene er på nettlager i bestillingsøyeblikket. Selv venter jeg på en r5 3600 og et hk som glimrer med sitt fravær. Står riktignok på sporingen at "Varene er på vei til deg", men det har det gjort siden mandag sist uke Hvis du har bestilt for å hente i butikk kan det godt hende de har glemt å sende melding, hver enkelt ordre må tastes inn for hånd før hentemelding sendes... De prøvde i to uker å sende melding i det ordren ble mottatt i butikk, men det resulterte i at kundene kom på døren mens varene ble lastet av traileren. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Systemet for nettordre er ikke akkurat imponerende på andre siden heller for å si det slik, men er i alle fall rimelig driftssikkert. Vil anbefale på det sterkeste å bestille enkeltvarer fra power.no med mindre alle varene er på nettlager i bestillingsøyeblikket. Hvis du har bestilt for å hente i butikk kan det godt hende de har glemt å sende melding, hver enkelt ordre må tastes inn for hånd før hentemelding sendes... De prøvde i to uker å sende melding i det ordren ble mottatt i butikk, men det resulterte i at kundene kom på døren mens varene ble lastet av traileren. Hente i butikk siden det har vært smertefritt tidligere. Får ta meg en tur å spørre dem, men heldigvis ikke mangel på kapable datamaskiner i huset så ingen krise enda:) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Threadripper 3960X ser jo lovende ut om disse ryktene stemmer : " The Threadripper 3960X appears to feature a 3.5 GHz base clock and 4.7 GHz boost, which is 500 MHz faster than its predecessor." Over 24 kjerner no less https://www.tomshardware.com/news/amd-ryzen-threadripper-3970x-3960x-specs-3000 4 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 (endret) Ser ut som 64-Kjerneren kommer i Januar. Men vi får vel litt mer info i morgen. Ser ryktene sier 32-Kjerneren vil koste 1200$ Dagens pris for 32-Kjerner 2990X er 22000kr.https://www.tweaktown.com/news/68592/amd-ryzen-threadripper-3990x-64c-128t-launches-january-2020/index.html Endret 6. november 2019 av -=HellBound=- Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Threadripper 3960X ser jo lovende ut om disse ryktene stemmer : " The Threadripper 3960X appears to feature a 3.5 GHz base clock and 4.7 GHz boost, which is 500 MHz faster than its predecessor." Over 24 kjerner no less https://www.tomshardware.com/news/amd-ryzen-threadripper-3970x-3960x-specs-3000 4,7mhz boost i 2ms? Det som er irriterende er jo at 3900x ikkje klarer 1 kjerne stabilt på max boost i mere enn milisekunder. Cinebench med èn tråd, og frekvensen på èn kjerne er kanskje 4,4ghz i medvind.... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 (endret) Threadripper 3960X ser jo lovende ut om disse ryktene stemmer : " The Threadripper 3960X appears to feature a 3.5 GHz base clock and 4.7 GHz boost, which is 500 MHz faster than its predecessor." Over 24 kjerner no less https://www.tomshardware.com/news/amd-ryzen-threadripper-3970x-3960x-specs-3000 Hvis dette ryktet stemmer snakker vi om å skrape bunnen i bøtta når det kommer til yield: 256 MB L3 betyr 8 chiplets 24 kjerner over 8 chiplets blir 3 aktive kjerner per chiplet, eller 1 + 2 kjerner per chiplet. Da må det også brukes en (diger) I/O-die som takler 8 chiplets Det virker veldig urealistisk ut, da er det mer sannsynlig at 24-kjerneren og 32-kjerneren bruker 4 chiplets, som blir 128 MB L3 cache Tviler også på at AMD vil selge 32 kjerner til 1200 USD når de har annonsert at 16-kjerneren skal koste 750 USD, det er sånt jeg forventer fra AdoredTV. En mer realistisk pris er nok 24 kjerner til 1200 USD (som vil gruse 10980XE i alt av oppgaver som liker mange kjerner) og 32 kjerner til 1800 USD, og så kommer det mest sannsynlig en "innstegsmodell" på 16 kjerner. 4,7mhz boost i 2ms? Det som er irriterende er jo at 3900x ikkje klarer 1 kjerne stabilt på max boost i mere enn milisekunder. Cinebench med èn tråd, og frekvensen på èn kjerne er kanskje 4,4ghz i medvind.... Techpowerup testet 1usmus-patchen og målte snittfrekvens på 4.58 GHz, men det er lite av tall ute som viser hvilken ytelsesforskjell det gir. Endret 6. november 2019 av N o r e n g 1 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Tror ikke det kommer noen 16-Kjerner på TR denne gang. 3960X er blitt sett flere ganger rundtom nå og den er 24-Kjerner. Men vi får se i morgen hva de viser frem:) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 4,7mhz boost i 2ms? Sikkert noe sånt. Stod vel noe om 4.2 Ghz all-core, noe som ikke er så ille over 24 kjerner da... Vi må nok vente på 5nm+ før vi har så mange kjerner OG god gaming ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå