Betroz Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Fikk dog. kun 8-14 timer med spilling og bruk før det gikk i retur pga. bruk. :-p Ungdommen nå til dags Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 La inn 2.46 Beta B fra ASRocks hjemmeside, herfra: https://www.asrock.com/MB/AMD/X570%20Taichi/index.asp#BIOS Enn så lenge virker det knall! Bedre respons i BIOS og! ("kvikkere"). Testet litt. Første jeg merka var raskere boot tid Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Testet litt. Første jeg merka var raskere boot tid Virker som om de har effektivisert mem training en del? 1usmus har visstnok også spilt inn en anbefaling til power profile til AMD som han håper blir tatt med offisielt. https://www.overclock.net/forum/13-amd-general/1640919-new-dram-calculator-ryzena-1-6-2-overclocking-dram-am4-membench-0-8-dram-bench-600.html#post28180704 Lenke til kommentar
Boye Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 MO-RA 8-) DE LIKER JEG! Må bli en av de til neste rigg! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Svært begrenset effekt av orientering om du leser denne. Vi snakker ca. 0,5°C i forskjell. https://www.ekwb.com/blog/does-different-cpu-water-block-orientation-affect-performance/ Takker. Det hadde egentlig ingenting å si for min del med am4 blokk. Siden denne ikke er kvadratisk kan man ikke rotere 90 grader, kan bare rotere 180. Uansett, er det noen her som har prøvd addressable RGB header (5v) på x570 taichi? Den funker ikke her. Og gud for noe søppel den RGB softwaren til asrock er. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Og gud for noe søppel den RGB softwaren til asrock er. Corsair ique er ikke stort bedre. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 (endret) Ikke sant .. Utrolig at bransjen ikke har klart å enes om en standard. Noe 5v, noe 12v, noe 3 pin, noe 4 pin, noe 4 pin med 1 pin blendet. Og så har Corsair sin egen standard osv osv .. Søppel !! Hvorfor skal kids bry seg om denna driten, og hvorfor skal jeg plages med det? ? Endret 3. november 2019 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Noen som har link til en god overclockingsguide for ram? Asus x470 og b-die om det skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 (endret) Virker som om de har effektivisert mem training en del? 1usmus har visstnok også spilt inn en anbefaling til power profile til AMD som han håper blir tatt med offisielt. https://www.overclock.net/forum/13-amd-general/1640919-new-dram-calculator-ryzena-1-6-2-overclocking-dram-am4-membench-0-8-dram-bench-600.html#post28180704 Yes, han har fått til 4.6Ghz boost stock nå og, som varer over tid som mann ser under test med singelcore på Cinebench. Endret 3. november 2019 av -=HellBound=- 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Yes, han har fått til 4.6Ghz boost stock nå og, som varer over tid som mann ser under test med singelcore på Cinebench. Bra jeg ikkje har kvittet meg med 3900x enda 2 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 (endret) For de som vil fikse boost, er download for powerplan osv * It is amazing how such a simple software-side mod can have such a noticeable impact on the processor - and we're not even overclocking it. The customized power plan is able to leverage "favored cores" even before Microsoft implements it with the yet-to-be-released Windows 10 19H2 update. Spread of lightly threaded workloads is now allocated to fewer cores, which are known to be better at a physical-level, and which boost to higher clocks, yielding improved power-management, responsiveness, and performance.https://www.techpowerup.com/review/1usmus-custom-power-plan-for-ryzen-3000-zen-2-processors/ Endret 4. november 2019 av -=HellBound=- Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 For de som vil fikse boost, er download for powerplan osv * It is amazing how such a simple software-side mod can have such a noticeable impact on the processor - and we're not even overclocking it. The customized power plan is able to leverage "favored cores" even before Microsoft implements it with the yet-to-be-released Windows 10 19H2 update. Spread of lightly threaded workloads is now allocated to fewer cores, which are known to be better at a physical-level, and which boost to higher clocks, yielding improved power-management, responsiveness, and performance. https://www.techpowerup.com/review/1usmus-custom-power-plan-for-ryzen-3000-zen-2-processors/ Er på vei ut i garasjen for å mekke 3 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Er på vei ut i garasjen for å mekke Aha! Der fant vi hemmeligheten til Nizzen sin overklokking! Lave temps ute i garasjen 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Max boost med alt stock i bios: 4689mhz 2 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 (endret) Nice =D Dårlig at ikke microsoft har fikset dette for lenge siden det med å belaste riktige kjerner og ikke all over the place. Og ikke minst at ikke AMD selv har lagd en slik powerplan som funker mens de venter på at microsoft skal komme med den patchen de snakker om. Endret 4. november 2019 av -=HellBound=- Lenke til kommentar
oOF Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Corsair ique er ikke stort bedre. Jeg må vel innrømme at jeg røsket ut dekselet over IO-portene på hovedkortet mitt. Og ja, det hadde fint gått an å slå det av i BIOS, men jeg ville ikke ha det på hovedkortet i det hele tatt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 (endret) @-=HellBound=- Stillte på: advanced\AMD CBS\cpu common options Global c-states control = enabled Power supply idle control= low current idle "oc options" PBO = disaled Første gang jeg har sett 4600mhz i Aida 64 under memorybenchmark @ stock Etter litt benchmark og annet dill i windows, så ser boost slik ut: Altså rimelig bra. Edit: PBO = enabled gir dårligere resultat, altså lavere frekvens. AMD er helt på bærtur. Godt de har en entusiast som 1usmus som kan fixe litt Endret 4. november 2019 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Skjer med latency'n din? Trodde du var ns slave Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Kan det brukes HWINfO64 og ikke HWMonitor Siste er som nevnt aldri klart riktig verdier på ryzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå