RRhoads Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 I mitt hode vil 09 være et høyere tall enn 8? Uansett så er disse driverene datert etter forrige utgivelse. Ikke når det gjelder desimaler. 2 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Ikke når det gjelder desimaler. Er dette: "." et desimal? mente de så slik ut: ",". Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 I US og UK så bruker de "." for desimaler. 1mill og 50 øre vil derfor bli 1,000,000.50. 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 (endret) Er dette: "." et desimal? mente de så slik ut: ",". Så 1.09 er fremdeles høyere enn 1.8? Redigert: I gamledager kunne ikke filnavn ha komma i seg... Endret 1. oktober 2019 av Knutgrus Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 (endret) Jeg bruker også punktum istedenfor komma i pls verden. Endret 1. oktober 2019 av Kyrre S. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Så 1.09 er fremdeles høyere enn 1.8? Redigert: I gamledager kunne ikke filnavn ha komma i seg... AMD har ikke akkurat imponert med progresjonsnavn det siste halvåret. Ser frem til 1.0.0.3ACDC 2 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Da skal ikke jeg fortsette med versjonsnumerering og diskutere på det. :-) Leste meg opp på SI og standarden er gruppering med mellomrom hver tredje og . blir kalt desimaltegn! Lærer noe nytt hver dag! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 AMD har ikke akkurat imponert med progresjonsnavn det siste halvåret. Ser frem til 1.0.0.3ACDC ?? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Av grunner som ikke skal nevnes må jeg prøve å eliminere minnebrikker eller hovedkort som feilkilde. Hvor viktig er det da å smøre på ny kjølepasta hver gang jeg tar av cpu-kjøleren? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Av grunner som ikke skal nevnes må jeg prøve å eliminere minnebrikker eller hovedkort som feilkilde. Hvor viktig er det da å smøre på ny kjølepasta hver gang jeg tar av cpu-kjøleren? Man greier seg fint i perioder, bare pass på at du ikke ødelegger cpu ved å "bumpe" den nede og få en bøyd pin om du tar den ut av socketen og over til et nytt hovedkort. Hva er feilene du har hatt hittil? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Hva er feilene du har hatt hittil? Klikking, skraping, popping, og knitring i lyden når XMP på minnet er aktivert. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Klikking, skraping, popping, og knitring i lyden når XMP på minnet er aktivert. Da er det liksom å lokalisere hvor lyden kommer fra som er det neste, men jeg hadde tippet hovedkort, spesielt om brikkene er spesifiserte til å greie XMP og har også grei kjøleløsning rundt seg. PSU? HK? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Er dette: "." et desimal? mente de så slik ut: ",".Nei, det der er et punktum. Det andre et komma. Desimalene er sifrene som står bak. Amerikanerne bruker punktum foran desimalene, og vi bruker komma. 2 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 (endret) Da er det liksom å lokalisere hvor lyden kommer fra som er det neste, men jeg hadde tippet hovedkort, spesielt om brikkene er spesifiserte til å greie XMP og har også grei kjøleløsning rundt seg. PSU? HK? HX1200i ASRock X570 Taichi Skal først teste om noen av brikkeparrene fungerer fint hver for seg. Legger utdrag fra annen tråd i spoiler Det jeg har prøvd hittil: Byttet usb-utgang på hovedkort. Reinstallert driver fra Schiit Installert driver ment til tidligere generasjons dac. Installert Realtek Oppdaterte BIOS på hovedkort Klokket RAM ned Deaktivert funksjonen "USB-deaktivering" i Windows Endret "Laveste prosessortilstand" fra 0% til 50% Doblet virtuelt minne i windows Pcen har 32GB med ram. Endret 1. oktober 2019 av Sydvest Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Nei, det der er et punktum. Det andre et komma. Desimalene er sifrene som står bak. Amerikanerne bruker punktum foran desimalene, og vi bruker komma. Hvis vi skal bli pedantiske, siden du retter opp at desimalene er tallene som står bak, så heter "," desimaltegn. Uansett så har jeg ettergitt at når det kommer til versjoner og SI standard etc i et tidligere innlegg fra meg. Da skal ikke jeg fortsette med versjonsnumerering og diskutere på det. :-) Leste meg opp på SI og standarden er gruppering med mellomrom hver tredje og . blir kalt desimaltegn! Lærer noe nytt hver dag! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Hvis vi skal bli pedantiske, siden du retter opp at desimalene er tallene som står bak, så heter "," desimaltegn. Uansett så har jeg ettergitt at når det kommer til versjoner og SI standard etc i et tidligere innlegg fra meg. Ikke meningen å være pedantisk. Så bare ikke posten din. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Hmm. Deilig. Med bare to minnebrikker klarer pc ikke å boote med mer enn 2133 mhz Lenke til kommentar
Boye Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 (endret) Hmm. Deilig. Med bare to minnebrikker klarer pc ikke å boote med mer enn 2133 mhz Samme HK og PSU selv, drivere installert (chipset, GPU, audio, NIC), har ikke de feila selv med onboard audio. Oppgraderte fra AX850 PSU som "suste" (el/komponentstøy), HXen gjorde maskinen helt dønn stille i Power-testen til OCCT f.eks. Måtte skru av "XMP" og kjøre manuelle settings for å komme over 3000 med 2x16 LPX 3200 16-brikker. Måtte også switche over til A2B2 for å komme over ~2133 (står nevnt i det løse arket i boksen). Definitivt ikke plug&play :-) Men hvis du kan, vurdert digitalt? Optisk eller HDMI/DisplayPort audio? Evnt videre derfra fra monitor? Endret 1. oktober 2019 av Boye Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Hva er forresten rett måte å ta av en kjøler fra cpu på? For når jeg tok den av i stad fulgte cpuen etter! Og da hadde jeg ikke løsnet den låsehendelen . . . Ble dritredd for at noe hadde knekt Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 (endret) Kjøleren er ofte skrudd fast i en bakplate. Løsne skruene og vri kjøler litt frem og tilbake (altså vri i samme plan som CPU) så den slipper fra pastaen. Edit Følger CPU med har du dradd for hardt ?? Endret 1. oktober 2019 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå