Malvado Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Det er jo en viss forskjell på å være kompatible og bra, selv om de er kompatible betyr ikke nødvendigvis at de er bra. Joda, men da forventer man at de kjører i det minste på den hastigheten som de blir solgt på. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Opptil 20% kan kanskje stemme i noen tilfeller. Men all over dreier det seg vel om at 9900k er ca 5-6% kjappere i 1080p og ca 3% i 1440p med ett 2080Ti. https://www.techpowerup.com/review/amd-ryzen-9-3900x/16.html Se også snitt av 36 spill: https://www.techspot.com/review/1877-core-i9-9900k-vs-ryzen-9-3900x/ Ser du forskjellen i praksis, testene er ok men de viser ikke hva du ser på skjermen. Syns det er bak mål at alt skal være syntetiske testene som avgjør hva du velger. Enten det er cpu , gpu, ssd m2. 2.5 ssd osv. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Den cpuen er jo like papirlansering som 9900k jo, om ikkje værre Det som virkelig fyrte meg opp var ikke at 3900Xen tar tid, men at dem ikke klarer nagle fast en reell dato. Og når jeg endelig ga opp var "kanseller ordrelinjer" borte, så da kansellerte jeg hele ordren og bestilte alt hos net on net i stedet. Men da ble det visst intel igjen. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Joda, men da forventer man at de kjører i det minste på den hastigheten som de blir solgt på. Hvis dem funker frem til restart så er hket som kødder med training. Sett rtl og iol manuelt så går det nok finfint Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Det som virkelig fyrte meg opp var ikke at 3900Xen tar tid, men at dem ikke klarer nagle fast en reell dato. Og når jeg endelig ga opp var "kanseller ordrelinjer" borte, så da kansellerte jeg hele ordren og bestilte alt hos net on net i stedet. Men da ble det visst intel igjen. Samme klagde dere på 9900 da den kom, ny lanseringer er venting. For meg er ikke 3700x i butikkene, skal ha 2 kanskje 3 så jeg kan byttet ut en 5960x. Poenget, du må ha tålmodighet om ikke måtte du bestilt lenge før lanserings dato :hmm: 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Samme klagde dere på 9900 da den kom, ny lanseringer er venting. For meg er ikke 3700x i butikkene, skal ha 2 kanskje 3 så jeg kan byttet ut en 5960x. Poenget, du må ha tålmodighet om ikke måtte du bestilt lenge før lanserings dato :hmm: Er ikke en voldsom oppgradering fra 5960X til 3700X tipper jeg, kanskje 20% Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Tja, er du opptatt med tester. Se forskjellen? Poenget mitt er å få ned watt, derfor ut med 1800x2st + 5960x Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 For meg er en oppgradering en gang i året er som lego for voksne Testene er jo halve morroa. Jeg valgte jo selv to ryzen prosessorer dette året selv om 9900k er hakket foran i spill. Som en allrounder er ryzen klart best nå Ser du forskjellen i praksis, testene er ok men de viser ikke hva du ser på skjermen. Syns det er bak mål at alt skal være syntetiske testene som avgjør hva du velger. Enten det er cpu , gpu, ssd m2. 2.5 ssd osv. 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 (endret) Samme klagde dere på 9900 da den kom, ny lanseringer er venting. For meg er ikke 3700x i butikkene, skal ha 2 kanskje 3 så jeg kan byttet ut en 5960x. Poenget, du må ha tålmodighet om ikke måtte du bestilt lenge før lanserings dato :hmm: Og? Skal vi ikke klage hvis en butikk sier de har en bekreftet leveranse for deg, og så blåser forbi den? To ganger? Jeg ser virkelig ikke poenget ditt her. Endret 9. august 2019 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Ok, men spurte om du ser forskjellen i praksis. Ja er lei av at alt som skårer best i test programmene er det du må kjøpe Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Og? Skal vi ikke klage hvis en butikk sier de har en bekreftet leveranse for deg, og så blåser forbi den? To ganger? Jeg ser virkelig ikke poenget ditt her. Hva står det i mailen? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Og? Skal vi ikke klage hvis en butikk sier de har en bekreftet leveranse for deg, og så blåser forbi den? To ganger? Jeg ser virkelig ikke poenget ditt her. Er ikke butikkene som lager dem, de har ikke kontroll over når de får dem inn. Når neste cpu versjon kommer bestill når du kan da har du nye cpu ved lasering. Eller vent og ikke syt på butikkene Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Er ikke butikkene som lager dem, de har ikke kontroll over når de får dem inn. Når neste cpu versjon kommer bestill når du kan da har du nye cpu ved lasering. Eller vent og ikke syt på butikkene Nå har faktiskt butikkene absolutt kontroll over hva dem velger å fortelle kundene sine. Hva driver du og røyker om du påstår annet? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Okay, Nå har faktiskt butikkene absolutt kontroll over hva dem velger å fortelle kundene sine. Hva driver du og røyker om du påstår annet+ Jepp, men ikke kontroll når de får dem inn. Har aldri sakt noe om hva de sender i mailene til kundene. Siden du spør(røyker rød3) Hvilken butikk bestilte du fra. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Okay, Jepp, men ikke kontroll når de får dem inn. Har aldri sakt noe om hva de sender i mailene til kundene. Siden du spør(røyker rød3) Hvilken butikk bestilte du fra. Komplett.no. Bestilte på faktura siden jeg visste jeg måtte ta meg tid. Dem ga først en usikker dato et sted i Juli, husker ikke nøyaktig nå. Etter det har dem gitt flere datoer. Disse har vært ubekreftede datoer. Dette er jeg ok med. Det jeg ikke er ok med er når komplett.no skriv at de har bekreftet på lager 1 august. Dvs forstår jeg det som at jeg har en bekreftet leveranse da. Den dagen kom og gikk uten at ordren en gang gikk fra 'mottatt' status. Dem følgte da et par dager etter med bekreftet 7 august. Igjen kom og gikk den datoen. Hvis komplett.no ikke vet hvor mange dem får inn, eller når, som dem tydeligvis ikke gjorde slik jeg tolket kundeservicen, bør dem heller ikke påstå annet. Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Komplett.no. Bestilte på faktura siden jeg visste jeg måtte ta meg tid. Dem ga først en usikker dato et sted i Juli, husker ikke nøyaktig nå. Etter det har dem gitt flere datoer. Disse har vært ubekreftede datoer. Dette er jeg ok med. Det jeg ikke er ok med er når komplett.no skriv at de har bekreftet på lager 1 august. Dvs forstår jeg det som at jeg har en bekreftet leveranse da. Den dagen kom og gikk uten at ordren en gang gikk fra 'mottatt' status. Dem følgte da et par dager etter med bekreftet 7 august. Igjen kom og gikk den datoen. Hvis komplett.no ikke vet hvor mange dem får inn, eller når, som dem tydeligvis ikke gjorde slik jeg tolket kundeservicen, bør dem heller ikke påstå annet. Det er vel mest sannsynlig at Komplett får informasjonen sin fra sin leverandør, som får informasjon fra AMD. Problemet er at prosessoren er langt mer populær enn forventet så det produseres for lite av den. Dermed får Komplett (og andre) upresise leverings estimater fra sine leverandører. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Stor forskjell på bekreftet og ubekreftet 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Det er vel mest sannsynlig at Komplett får informasjonen sin fra sin leverandør, som får informasjon fra AMD. Problemet er at prosessoren er langt mer populær enn forventet så det produseres for lite av den. Dermed får Komplett (og andre) upresise leverings estimater fra sine leverandører. Og igjen er jo da problemet at dem gir en bekreftet dato når dem veldig tydelig, ut i fra hva kundeservice har fortalt, egentlig ikke har store peilinga på når eller hvor mange dem får. Kombinert med en liten liste av andre kundeservice skuffelser som dukket opp i relasjon med det ble jeg bare så forbanna at jeg gikk til konkurrent, og bestilte noe som er på lager så jeg ikke skal sitte og putre som en kokende tekanne i mange uker til. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Er derfor jeg ikke legger inn bestillinger som IKKE er på lager, men det hjelper dessverre ikke deg, hva jeg mener Kan si, kjøpt data siden 97, men aldri forhånd bestilt, ventet til det jeg vil ha er på lager/butikk. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Og igjen er jo da problemet at dem gir en bekreftet dato når dem veldig tydelig, ut i fra hva kundeservice har fortalt, egentlig ikke har store peilinga på når eller hvor mange dem får. Kombinert med en liten liste av andre kundeservice skuffelser som dukket opp i relasjon med det ble jeg bare så forbanna at jeg gikk til konkurrent, og bestilte noe som er på lager så jeg ikke skal sitte og putre som en kokende tekanne i mange uker til. Så det er du som blir forbanna. Hehe. Hehe, som jeg skriver venter til det jeg vil ha er på lager. Hvorfor stresse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå