Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker å slå til nå straks på dette hos Computersalg.no med mindre noen har noen innvendinger.

B450 Carbon Pro

Corsair Vengeance 3200mhz 2x16 CL16

Ryzen 3600 / Ryzen 3700x

Totalt ca 5600 totalt med Ryzen 3600. ca 7000 med Ryzen 3700x. 1400 i forskjell. Er det verdt prisen når man gjør andre ting enn å spille (diverse produktivitet)? Blir ikke kun spilling så hodet mitt sier ja, men jeg har for det meste bare sett sammenligninger i spill og ikke i så mange andre settinger.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker å slå til nå straks på dette hos Computersalg.no med mindre noen har noen innvendinger.

B450 Carbon Pro

Corsair Vengeance 3200mhz 2x16 CL16

Ryzen 3600 / Ryzen 3700x

Totalt ca 5600 totalt med Ryzen 3600. ca 7000 med Ryzen 3700x. 1400 i forskjell. Er det verdt prisen når man gjør andre ting enn å spille (diverse produktivitet)? Blir ikke kun spilling så hodet mitt sier ja, men jeg har for det meste bare sett sammenligninger i spill og ikke i så mange andre settinger.

Jepp. 3700X er verdt pengene hvis du driver med flereoppgaver og multitasking, kommer litt an på programmer men nå og på sikt, ja :)

(følger med bedre kjøler også)

Endret av Jarmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp. 3700X er verdt pengene hvis du driver med flereoppgaver og multitasking, kommer litt an på programmer men nå og på sikt, ja :)

(følger med bedre kjøler også)

Var det jeg tenkte, godt å få det bekreftet. Får håpe Computersalg.no er flinke hvis man trenger noe support. Resten virker det som de får veldig gode omtaler på.
Lenke til kommentar

Dum di dum di dum di dum... I'ma just gonna leave dis here... :p

AMD Ryzen 7 3700X is such a hit it almost outsold Intel’s entire CPU range

I Tyskland.

På komplett.no så ser det ut som 3900x selger bedre enn de billigere modellene :p

2 første ukene var 3900x før alle andre.

Nå er 3700x på 1. Plass og 3900x på 2. Plass.

https://www.komplett.no/category/11204/datautstyr/pc-komponenter/prosessorer?nlevel=10000%C2%A728003%C2%A711204&sort=OrderedTimes_bf%3ADESCENDING

Nordmenn har nok penger tydeligvis :D

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilken kjølepasta burde jeg handle? Helst noe som kan skaffes på komplett eller proshop.

Sku du kjøpe fra komplett ville jeg ha valgt Noctua NT-H1. Ellers har du de Thermal grizzly som er vist populær, men det er flytende paste og har null erfaring med noe sånt.

Lenke til kommentar

Thermal grizzly kryonaut er en av de med høyest evne til å transportere varme, av tradisjonell termisk pasta.

Flabben2k: Den flytende du snakker om er conductonaut og er ikke ment til å ha mellom ihs og kjøler. Den er ment å ha mellom die og ihs ved delid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...