RRhoads Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Blir ikke det litt misvisende dersom man ønsker å få lest av reell RPM? Så på Bequiet-CPU-kjøleren at de to viftene landet på 500-og-noe RPM i sammen på avlesning. Burde jeg egentlig koble den ene viften til en av vannkjølingsheaderne? Den har to vifter: https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/kabinettvifter/be-quiet-dark-rock-pro-4/1006966.11127/ HWinfo eller AIDA64 for avlesning av RPM. Jeg ville brukt forgrener til en luftkjøler med flere vifter. Lenke til kommentar
Ajoh Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 PCen fungerte fint i går. Men slo seg altså av i dag. Hadde åpen ASRock sin programvare for å overvåke temperatur osv. Like før den slo seg av så gikk alle sensorene nedover og til slutt stod de på minussiden. Lenke til kommentar
Ajoh Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Har forsøkt å koble fra alt som kan kobles fra. Forsøkt to ulike strømforsyninger. Høres ut som det er en sikkerhetsmekanisme i PSU som trigges. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 PCen fungerte fint i går. Men slo seg altså av i dag. Hadde åpen ASRock sin programvare for å overvåke temperatur osv. Like før den slo seg av så gikk alle sensorene nedover og til slutt stod de på minussiden. Jøssda, høres dramatisk ut.. å se plutselig alt går nedover før den slår seg av for så ingenting etterpå. Ettersom du har prøvd 2 ulike PSU antar jeg at det IKKE er PSU som er problemet !? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Prøvd å resatt CMOS eller byttet batteriet? Lenke til kommentar
superflaks Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Da er det vel kanskje motherboard som er dødt? 2 Lenke til kommentar
Ajoh Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Får liv i hovedkortet uten CPU 8-pin connectoren. Spørsmålet da er jo om det er hovedkortet som kortslutter i den kretsen eller om det er CPUen? Lenke til kommentar
MisterXS Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Verdt å sjekke 24 pins hovedstrømkabelen. Man skal høre et markant "klikk" når denne presses nedi sporet på hovedkortet. Her gjør mange feil, og presser ikke hardt nok. Konsekvensen er da at PC ikke starter. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Vel? Bare 33 C her i dag så pass på tempen da.. Lenke til kommentar
Ajoh Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 24 pins kontakten stod skikkelig i. Må vel bare konkludere med at Proshop får begge i retur. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Vel? Bare 33 C her i dag så pass på tempen da.. Hmm ja. Ingen overklokking, benching eller spilling på meg heller i denne varmen. MEN til tirsdag kommer regnet og lavere temps, så da kan vi nerde mer 1 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Vel? Bare 33 C her i dag så pass på tempen da.. Huff. Mulig GPU kommer opp i hele 50C da på det varmeste. CPU kanskje 70? Vannkjøling Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Kjøpte en AC forleden i påvente av denne hetebølgen. Og selvfølgelig måtte jo denne testes på full blås helt inntil radiatoren i PCen. Ble herlige 29C på skjermkortet under stresstest og hadde vedvarende overklokk på rundt 2150MHz 2 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 (endret) Har vært litt agaløs etter jeg fikk kabinettet og kjøleren. Så flyttet gamlesystemet like så godt over i det nye kabinettet i påvente av at AMD-delene skal komme. Hvem har sagt at man må ha vannkjøling for at det skal se greit ut? Endret 27. juli 2019 av Sydvest 7 Lenke til kommentar
superflaks Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 DRP4 ser så pen ut syns jeg. ? Har en stående klar jeg også til min CPU når nå enn den kommer. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 (endret) Har vært litt agaløs etter jeg fikk kabinettet og kjøleren. Så flyttet gamlesystemet like så godt over i det nye kabinettet i påvente av at AMD-delene skal komme. Hvem har sagt at man må ha vannkjøling for at det skal se greit ut? Ble veldig pent Men elefanten i rommet (eller i tråden) er at du har muligheten til vertikalmontert GPU og ikke har benyttet deg av den Endret 28. juli 2019 av IceBlitz 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Takk Men vertikalmontering er ikke så veldig lurt på kort uten blower- eller vannkjøling. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 (endret) Ble veldig pent Men elefanten i rommet (eller i tråden) er at du har muligheten til vertikalmontert GPU og ikke har benyttet deg av den Enig! Bare se bort fra kabinettviftene, bildet er da jeg hadde 3 x Lian Li's 120mm boravifter Endret 28. juli 2019 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Fra hvilken butikk? Min bestilling hos Proshop skyves ut i tid hver enste dag Det ble til at jeg droppet å vente på RAM + CPU fra Proshop, de antydet levering i neste uke. Så at kl.ink hadde inne, så bestile der i stedet for og har fått det i hus. Mangler bare å hente hovedkort og SSD på posten så kan jeg begynne å bygge. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Hva trenger du får montere GPUen vertikalt?(beklager det blir litt smått off-topic her) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå