Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåværende system er i5-2500k og 960

Skjerm: ASUS ROG Swift PG278QR

ASRock X570 TAICHI Hovedkort - AMD X570   3.522,00 kr

G.Skill RipjawsV DDR4-3600 C16 DC - 16GB   1.525,00 kr

AMD Ryzen 7 3700X                                          3.590,00 kr

Vurderer ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC   5 490,00 kr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle tre er jo rimelig små av seg da. Si fra om det kommer noen slike "embedded" eller hva en skal kalle disse små søte boksene for for Zen 2 serie-3000 eller til neste generasjon Zen 3 serie-4000 da? Slike små bokser kan jo være svært praktiske til sine ekstraoppgaver.

APUene (de som har interegrert grafikk) ligger en generasjon bak. R3 3200G og R5 3400G er zen+, ikke zen2, så det blir eventuelt lenge til det kommer noen minipc med zen 2

Lenke til kommentar

Åååh Klink er en flott nettbutikk som drives av flotte mennesker. Absolutt å anbefale. Fikk idag mail om at de ikke får CPU'ene på lager før 25 juni (først var det 18-20) og som plaser på såret fikk jeg 700kr i avslag. Tror jeg har kjøpt norges billigste 3900X nå. 

Føles mye greiere å vente litt ekstra nå ja. 

Kan ikke skryte nok av kundesørvisen deres altså  :love:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Åååh Klink er en flott nettbutikk som drives av flotte mennesker. Absolutt å anbefale. Fikk idag mail om at de ikke får CPU'ene på lager før 25 juni (først var det 18-20) og som plaser på såret fikk jeg 700kr i avslag. Tror jeg har kjøpt norges billigste 3900X nå.

Kan ikke skryte nok av kundesørvisen deres altså :love:

Lur investering av dem, da det ikke er små summer fra forumets entusiaster hvis de engang blir lokket bort fra Komplett..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja tviler på de som har fått utsatt sendinger nå fra komplett fikk prosessorer for 5000kr istedenfor 5700kr.  :love:

Kommer til å prøve bruke klink i så mye jeg kan fremtiden så lenge de har det jeg trenger. Sånn behandling av kunder vil man støtte.  :love:

Endret av superflaks
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Dubious

Taichi skal vistnok fungere best med fire rambrikker. Nizzen kan kanskje si noe om det, dette kortet han har.

Med mindre du får 2070 til en god pris brukt, ville jeg sett etter 2070 Super eller 5700 XT.

Får høre hva Nizzen sier da, men da er det bare å kjøpe 2 sett

Nizzen har anbefalt dette kortet, derfor jeg vurderer det 

2070 er satt ned i pris og er bedre enn 2060 super

Endret av Dubious
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke skryte nok av kundesørvisen deres altså  :love:

Jaja, dersom du må vente til 25. juni 2020 så.. Er det da verdt det?

:p

Lenke til kommentar

Er det et problem om jeg plutselig ville ha to rambrikker til, i tillegg til de eksisterende brikkene mine? Blir det noen problemer om jeg kjøper et likt sett til av det jeg allerede har? Eller er det beste å kjøpe et kit med fire brikker.

Det lurer jeg også på. Har kjøpt 16GB 3600 CL15 men kanskje om noen mnd at jeg kunne tenkt meg 32GB.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...