Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik er det med flere hovedkort, også mitt Aorus Ultra. Temperaturen på chipsettet er på 41 grader i idle, og kommer opp til 49 grader under load, ref maxtemp i HWinfo.

Er nesten som at noen gjør alt for å klare å finne feil, for å få "likes" på Reddit. Godt mulig han har et kabinett uten vifter :D Jeg vet ikkje hvordan han får 80 grader på chipsettet, selv med vifta koblet ut :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er nesten som at noen gjør alt for å klare å finne feil, for å få "likes" på Reddit. Godt mulig han har et kabinett uten vifter :D Jeg vet ikkje hvordan han får 80 grader på chipsettet, selv med vifta koblet ut :p

Det er mange kabinetter rundt omkring som er idiotisk satt opp med tanke på luftflyt. Disse setter opp viftene feil vei fordi det "ser bedre ut".

Lenke til kommentar

Han kjører visst nok P3 Core. Et åpent kabinett uten vifter som blåser over hovedkortet.

Lenke til kommentar
Fyren i denne videoen mener at prisene for RAM kan komme til å stige i nærmeste fremtid. Kan det være smart å kjøpe RAM så raskt som mulig selv om en ikke har planer om å oppgradere til Ryzen før om et par måneder? Prisene er jo ganske lave akkurat nå, men finnes det argumenter for at prisene skal fortsette å gå ned?

Lenke til kommentar

Vi bestillte fra komplett.no 7 juli fra kl 14.45-15.05. Disse har iallefall fått cpuene :)

De som er treige må alltid vente. Slik er det hver gang med populære ting som blir lansert.

Bestilte 15.22 fra Komplett, fikk uka som var. Får ikke brukt den da  :rofl:

Lenke til kommentar

Er man lat, så er nok dette de beste Ryzen 3k rambrikkene: 

G.Skill Trident Z Black DDR4 3733MHz 2x16GB (F4-3733 C17D-32GTZKK)

I følge Proshop står det 1-2 måneder til levering... Wtf   :confused:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

I følge Proshop står det 1-2 måneder til levering... Wtf   :confused:

3600c15 på lager...

På lager på morran i dag.. Nå er det tomt :p

edit: 4133 c17 på lager :

https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-RGB-DDR4-4133-C17-DC-16GB/2637752

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Søk på kingpin roboclocker ;)

Vi er en gjeng her på forumet som overclocket med ln2 avogtil da jeg bodde i Oslo i "gamledager". Har tilogmed jobbet på TG i vikingskipet 2 ganger som "overclocker". Ene gangen på standen til Pcworld og andre gangen for digitalimpuls.

Som vestlending så har jeg kun vært på vikingskipet på TG en gang, og det var ikke for å game, kode flere døgn på rad. Søstera mi studerte tilfeldigvis på Hamar den gang sent på 90-tallet. Så det var et påskebesøk for å få besøkt henne. Men, man kunne jo ikke havne på de kanter av landet uten å stikke nesen sin inn og lukte litt på atmosfæren i påske-Vikingskipet. Traff en bekjent, pratet litt og så var det over for min del (for da hadde resten av familiefølge fått nok..). Skulle jo gjerne hatt noen timer der når jeg var yngre ja. Heldiggriser dere som bor på Østlandet  :)

Har aldri deltatt på lokale vestlandske LAN-parties. Har aldri helt hatt behovet for å overklokke, eller bruke penger på det før. Men, nå kommer jo hardware så fullspekket at hvermannsen kan finne på å overklokke litt, enten med grom-hardware eller faktisk også med sin "patetiske" budsjett hardware, så kan en komme inn i overklokkingsverdenen.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som vestlending så har jeg kun vært på vikingskipet på TG en gang, og det var ikke for å game, kode flere døgn på rad. Søstera mi studerte tilfeldigvis på Hamar den gang sent på 90-tallet. Så det var et påskebesøk for å få besøkt henne. Men, man kunne jo ikke havne på de kanter av landet uten å stikke nesen sin inn og lukte litt på atmosfæren. Traff en bekjent, pratet litt og så var det over for min del. Skulle jo gjerne hatt noen timer der når jeg var yngre ja. Heldiggriser dere er som bor på Østlandet  :)

Har aldri deltatt på lokale vestlandske LAN-parties. Har aldri helt hatt behovet for å overklokke, eller bruke penger på det før. Men, nå kommer jo hardware så fullspekket at hvermannsen kan finne på å overklokke litt, enten med grom-hardware eller faktisk også med sin "patetiske" budsjett hardware, så kan en kommer inn i overklokkingsverdenen.

Bor på  Vestlandet nå, rettere sagt i Molde :D

Lenke til kommentar

Bor på  Vestlandet nå, rettere sagt i Molde :D

Har vært i Molde så vidt. Fy fader dere har en fin fjellheim og fjorder. Noe vi også har i Ryfylke som ligger i innlandet for Stavanger/Haugesund. Men deres fjellheim blir gjerne noe mer snøkledd pga. hvor det ligger på breddegradene. Vi har flott strender i Rogaland da. Fint for de som liker surfeaktiviter blant annet. Alltid noe vind å surfe på (ikke noe jeg har begitt meg ut på).

Molde-folket er et veldig trivelig folk. Det skal de ha. Og ikke så tjukk trønderaktig dialekt som trøndere.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, vestlendinger? Flotte greier ass, bor i Haugesund selv nå. Bare vært på TG en gang... satt i Creative. Men det var bein-kaldt der, og ikke var det noe sted å sove, så frista ikke så mye å gå igjen egentlig...

Siden jeg jobba der, så har jeg bare bodd på hotell  :tease:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig jeg som er kresen, men 16GB RAM er litt lite i dag. Dessuten det helt sorte kittet ser best ut :p

Hadde gått for Royal-brikkene om jeg kunne valgt om igjen. Men skjult under en monsterkjøler fra Bequiet så betyr det jo mindre (som hos meg). Eneste RGB-brikker jeg synes har sett ordentlig fine ut. De i sølv da.

På ensfarget så ser de jo konge ut i riktig rigg. F.eks. riktige blågrønnlige tone som gir isbre-følelse, om man vil ha det kjølig, men enkelte varme toner var også artig å se synes jeg.

Endret av G
Lenke til kommentar

Er visst tilbud til i morgen hos Komplett på et av kortene. Vet ikke om det er interessant, men likevel. Dersom noen vil ha det billigst mulig. Kan jo hende Komplett fikk ekstra godtilbud fra leverandør, eller tok inn for mange av en modell de ikke har tro på at vil selge så godt, så best å bli kvitt den fra lageret før folk har bestemt seg ned på andre hovedkortmodeller?

https://www.komplett.no/product/1132871/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/msi-mpg-x570-gaming-pro-carbon-s-am4#

kr 2 699,- en dag til.

Endret av G
Lenke til kommentar

Er visst tilbud til i morgen hos Komplett på et av kortene. Vet ikke om det er interessant, men likevel. Dersom noen vil ha det billigst mulig. Kan jo hende Komplett fikk ekstra godtilbud fra leverandør, eller tok inn for mange av en modell de ikke har tro på at vil selge så godt, så best å bli kvitt den fra lageret før folk har bestemt seg ned på andre hovedkortmodeller?

https://www.komplett.no/product/1132871/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/msi-mpg-x570-gaming-pro-carbon-s-am4#

kr 2 699,- en dag til.

Fristende å droppe ASUS-kortet jeg har i bestilling (rog strix e-gaming et eller annet).

Er dette et godt kort?

Tror ikke jeg trenger mer enn et PCI-spor til skjermkortet og et m.2-spor.

Edit: jeg bestilte MSI-kortet og kansellerte ASUS-kortet. Takk for tipset G!

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...