Jarmo Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 (endret) Okey, ser ut til at leverandører av software og alt annet til HK, Ram og chipset har ikke klart tidsfrister til CPU nå. Vent noen uker så blir alt mye bedre(tror jeg).. Same fuck_ning shit as last time with 1. gen Ryzen.. Endret 11. juli 2019 av Jarmo 1 Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Jeg vurderer ASUS ROG Strix X570-F Gaming https://www.komplett.no/product/1132533/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/asus-rog-strix-x570-f-gaming-s-am4?offerId=KOMPLETT-310-1132533 Kjøper man Ryzen samtidig så koster kortet 2719,- https://youtu.be/bqHd_tFqvj0?t=988 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Okey, ser ut til at leverandører av software og alt annet til HK, Ram og chipset har ikke klart tidsfrister til CPU nå. Vent noen uker så blir alt mye bedre(tror jeg).. Same fuck_ning shit as last time whith 1. gen Ryzen.. Rett og slett fordi de fortsatt selger bra med hovedkort på Intel platformen, men allerede nå ser man at i land som Tyskland og mange andre Europeiske (og skandinaviske ) land at Amd stiger en god del i % så de må vel begynne å gi litt mer ressurser til å vise at de kan få til ordentlige bioser her også og i rimelig tid. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Okey, ser ut til at leverandører av software og alt annet til HK, Ram og chipset har ikke klart tidsfrister til CPU nå. Vent noen uker så blir alt mye bedre(tror jeg).. Same fuck_ning shit as last time with 1. gen Ryzen.. Når noe er "billig" så må de jo skorte på noe Buy cheap, buy problems Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 (endret) Kom ny bios til mitt Asrock 570 Taichi nå: 1.60 2019/7/11 13.42MB Instant Flash Optimize the SYS_FAN1 Setting Justere mere på chipsetvifta Endret 11. juli 2019 av Nizzen Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 kjøp Y-splitter. Funker greit, og da slipper du så mange vifteprofiler. Eventuelt 8 x splitter, for 50kr ekstra enn en Y-Splitter (Noctua). Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 (endret) Eventuelt 8 x splitter, for 50kr ekstra enn en Y-Splitter (Noctua). Denne du mener: https://www.techbay.no/product.html/swiftech-pwm-splitter-8-pwm-kontakter-sata-stromtilkobling?category_id=155 ? Endret 11. juli 2019 av N o r e n g Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 (endret) Jeg bruker denne (edit: ikke 6, men 4 av den typen): Endret 11. juli 2019 av funkweb Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Den noreng linker til funker bra ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 (endret) Når noe er "billig" så må de jo skorte på noe Buy cheap, buy problems Det tar tid å endre at Intel har hatt rimelig hardt overtak. De som lever av å produsere platform (hk, bios..) for CPU driver jo ikke veldedighet...dvs bruke mye ressurser på en lite solgt platform. Det så vi jo tydelig med Ryzen gen.1 og det virker ikke sååå mye bedre nå utifra jeg oppfatter her og på andre fora. Kan hende dette gjør at Intel skal være bra mye dårligere på ytelse før de mister noe særlig markedsandeler... Riktignok i ett nisjemarked - "entusiaster" Edit: Dette har lite/ingenting med at hw er "billig". HK'ene som "alle må ha" her er jo dyrere enn noe Intel (non-pro) hk/chipsets. "Vitsen" med å gå for AMD/Ryzen gen.3 må jo være å oppgradere f.eks. ett B350/X370-oppsett man har og få "gratis" ytelse ift å kjøpe dyr Intel-hw. Endret 11. juli 2019 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 https://youtu.be/bqHd_tFqvj0?t=988 Grei gjennomgang Men Pro er billigere og Hero mye billigere der Bare 200,- forskjell på Pro og Gaming på Komplett, og TUF er uaktuelt Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Litt spennende og se hvordan jeg skal løse 5 M.2 SSDer på x570 Asus kort med bare 2 slots originalt Asus sier jeg kan bruke Hyper M.2 v2 kortet men bare med 2 SSDer ikke 4 =/ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 (endret) Litt spennende og se hvordan jeg skal løse 5 M.2 SSDer på x570 Asus kort med bare 2 slots originalt Asus sier jeg kan bruke Hyper M.2 v2 kortet men bare med 2 SSDer ikke 4 =/ Gigabyte og sikkert flere har jo pci-e m.2 addincard. Det fungerte på gigabytehovedkort, så da funker det nok på Asus også Bakdelen med "midrange" plattform er jo at det er flere begrensninger. Som f.eks få pci-e lanes Aksepter det, eller vent på Threadripper gen 3 Er jo en grunn for at aldri "midrange" plattform blir hovedpc hos meg. Jeg vil ha ALT, ikkje ha masse begrensninger. Endret 11. juli 2019 av Nizzen Lenke til kommentar
superflaks Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 (endret) Denne du mener: https://www.techbay.no/product.html/swiftech-pwm-splitter-8-pwm-kontakter-sata-stromtilkobling?category_id=155 ? Åhh dere er så fine å ha, dette hadde jeg glemt å bestille. Nå fikk jeg ordnet det også ? For noen som er noob i skruing og mekking, er det vanskelig å installere CPU kjøler selv? Har skimma fort over tutorials på YouTube og bruksanvisninger, ser ikke sååå skummelt ut. Hvis man har kabinett hvor man kommer til bak HK, da trenger man ikke ta ut hovedkortet for å installere disse backplates'ene? Endret 11. juli 2019 av superflaks Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Gigabyte og sikkert flere har jo pci-e m.2 addincard. Det fungerte på gigabytehovedkort, så da funker det nok på Asus også Bakdelen med "midrange" plattform er jo at det er flere begrensninger. Som f.eks få pci-e lanes Aksepter det, eller vent på Threadripper gen 3 Er jo en grunn for at aldri "midrange" plattform blir hovedpc hos meg. Jeg vil ha ALT, ikkje ha masse begrensninger. Tja men båndbredde i pcie gen4 x8 "burde" holde til 4 gen3 da men Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Tja men båndbredde i pcie gen4 x8 "burde" holde til 4 gen3 da men *skulle kjøpt: https://www.komplett.no/product/1132543/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/msi-meg-x570-godlike-s-am4 Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Får bare plass til ATX kort Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Får bare plass til ATX kort Det er DIN feil Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Så du sliter med 2,8cm ekstra i bredden? Hvilket kabinett har du? Har man ett midi tower typ str og ingen brønn som hk skal ligge i å klarer nok de fleste ett såpass lite e-atx kort. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 Denne du mener: https://www.techbay.no/product.html/swiftech-pwm-splitter-8-pwm-kontakter-sata-stromtilkobling?category_id=155 ? Stemmer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå