fr0sk Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 (endret) Er Arctic Silver fra tidlige 2000-tallet still good kjølepasta? Bør jeg bruke slik hvit pasta man får med gratis med en del kjøleribber? Eller bør jeg faktisk anskaffe meg noe for et par-tre hundrelapper? Er ikke særlig for flytende metall. Liker heller hvordan arctic silver sprer seg. Var det ikke noe karbon-basert som kom like etter Arctic Silver også mener jeg å huske? Hva bør jeg gå for? AS-5 er utdatert og har noen uheldige egenskaper ved å være strømledende og et herk å rengjøre. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1E1pEJdwf3-DVD3PgcObiiQv7hA9UVkOgFP6OHyTTp4g/edit#gid=0 Den har gjort susen i 8 år på min 2600k, men skifter nå til noe mer oppdatert på min ryzen 9 build. Denne har overtatt tronen: https://www.komplett.no/product/946012/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/kjoelepasta/thermal-grizzly-kryonaut Endret 7. juli 2019 av fr0sk 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 (endret) Jaha, var det noen her som rakk å bestille 3900X til 5K fra Power da? Og noen ganger er det deilig å være dansk i Danmark! (~4500 NOK) Endret 7. juli 2019 av Gabri3L Lenke til kommentar
C64C Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Er jo ikkje tvil om at resultatene fra Ryzen 3k er litt skuffende. Overklokking suger, ytelse i spill er generelt under Intel. Om man spiller Cinebench 24/7, så er dog Ryzen 3k en vinner. Ganske forklarende fra Der8auer om overklokkingspotensialet. Er vel nesten dårligere enn Zen 1 og 2. Så mye for 7nm Og der8auer sier at CPU-ene aldri når oppgitt boost clock, men ligger litt under. Dårlig overklokking, lite å hente her. Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Jaha, var det noen her som rakk å bestille 3900X til 5K fra Power da? Og noen ganger er det deilig å være dansk i Danmark! (~4500 NOK) I typisk power stil så var det sikkert bare en som fikk kjøpt den. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Stock ja. Siden 3900x ikkje kan overklokkes, så vinner plutselig Intel der også Kor høgt må du klokke 9900K for å få til det? "Produktivitet" er ein litt vag beskrivelse, men slik eg leser det har 3900X eit enormt forsprang i det meste som involverer mange kjerner. 3 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Vel, kan jo også være greit å huske på at 3200MT/s RAM og 9900K som får lov til å trekke mer enn 95W faktisk er overklokket... 3800X for eksempel er nok ikke med i første batch med review sampler fordi den kun er interessant for proffbrukere som ikke skal overklokke... Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Gelid extreme skal du ha. https://www.computersalg.no/i/1847252/gelid-solutions-gc-extreme?utm_source=prisjaktNo&utm_medium=prisjaktNoLINK&utm_campaign=prisjaktNo Kjempegod, og ikkje eletrisk ledende. Takker, googlet og fant også det produktet på Ebay. Vare utgått fra sortimentet hos Proshop: Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 First and foremost, a word of warning. When reading ANY of the AMD Ryzen 3000-series "Matisse" launch-day reviews, the first thing you should do is navigate to the page which lists the hardware setups. AMD supplied four different motherboards to the media, one from ASRock, ASUS, GIGABYTE and MSI. In case of the ASUS Crosshair VIII Hero Wi-Fi motherboard, the media was instructed to use 0066 bios build, which had been vetted and approved by AMD. However, newer bios builds were available and ASUS has also (allegedly) told the media to use those versions. What exactly has transpired here is still under investigation, but regardless of the actual reasons behind it, the consequences might be rather significant. In practical terms, all reviews which were done on ASUS Crosshair VIII Formula or Hero motherboards using other than 0066 bios build must be considered invalid, at least partially. Reviews using other ASUS motherboard models (not provided by AMD) are under suspicion as well. 2 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 -snip TLDR; ASUS har gitt ut BIOSer som ikke var godkjent av AMD, som tweaker en eller flere strømmålinger til CPU'en. Resultatet er at frekvensene kjøres høyere enn normalt tillatt. 3 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 TLDR; ASUS har gitt ut BIOSer som ikke var godkjent av AMD, som tweaker en eller flere strømmålinger til CPU'en. Resultatet er at frekvensene kjøres høyere enn normalt tillatt. Du glemte: "Og dreper 3900X CPU'er"... 2 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Lurer på om det var er Asuskort som grillet prosessoren til HWUB 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Lurer på om det var er Asuskort som grillet prosessoren til HWUB Wonder no more! Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 OC3D TV - Testet 3700X og 3900X på både X570 og X470 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Komisk at Intel var på 14nm mens AMD fortsatt var på fuckings 32nm, og nå er Intel fortsatt på 14nm, mens AMD er nede på 7nm. Håper vi aldri ender opp med bare ett suverent selskap igjen, for intel har definitivt sovet i timen de siste årene, og nå straffer det seg muligens? 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Komisk at Intel var på 14nm mens AMD fortsatt var på fuckings 32nm, og nå er Intel fortsatt på 14nm, mens AMD er nede på 7nm. Håper vi aldri ender opp med bare ett suverent selskap igjen, for intel har definitivt sovet i timen de siste årene, og nå straffer det seg muligens? Intel kan tydeligvis sover ett år til før AMD klarer å innhente Intel på ytelse. Faen at ikkje AMD klarte å få 20% ytelse over Intel i spill og andre latencysensitive oppgaver. DA hadde Intel måttet grave dypt... Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Viste seg at min kamerat sin r5 1600 var overklokka til 3,8 ghz stabilt. Hva er fornuftig å gå for da for å oppgradere? Minnet kjører på 3200mhz. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Faen at ikkje AMD klarte å få 20% ytelse over Intel i spill og andre latencysensitive oppgaver. DA hadde Intel måttet grave dypt... Det var ingen som trodde eller forventet at AMD plutselig skulle levere 20 % ytelse over 9900k. Ingen har spådd det. Fasit er at AMD "trader blows" med 9900k i spill og løper ring rundt 9900k i andre oppgaver. Lanseringen har vært en suksess. 8 Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Viste seg at min kamerat sin r5 1600 var overklokka til 3,8 ghz stabilt. Hva er fornuftig å gå for da for å oppgradere? Minnet kjører på 3200mhz. Til spilling, glemte å si det. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Det var ingen som trodde eller forventet at AMD plutselig skulle levere 20 % ytelse over 9900k. Ingen har spådd det. Fasit er at AMD "trader blows" med 9900k i spill og løper ring rundt 9900k i andre oppgaver. Lanseringen har vært en suksess. Som sagt, perfekt cpu for å spille Cinebench 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå