G Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 (endret) Da fikk Proshop mine penger, 700kr mer på CPU og flere hundrelapper på mange motherboards gidder jeg ikke å støtte oppunder, da venter jeg heller noen uker ekstra å får alt fra proshop. Uker? Så ille kan det vel ikke bli. Ihvertfall ikke om det står lagervare i webshop'en? Nå gjaldt ikke det den 3700x-en, men det gjaldt ihvertfall et hovedkort. Edit: Grafikkortspm. Hvorfor har AMD gått fra 2 HDMI i f.eks. 580-klassen til 1 HDMI og heller flere Displayport på 5700-serien? Endret 7. juli 2019 av G Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Har noen link til google docsen med all specs på hovedkortene? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 I had giving up on AMD..until today - R3900X / R3700X review av Linus 3 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Da fikk Proshop mine penger, 700kr mer på CPU og flere hundrelapper på mange motherboards gidder jeg ikke å støtte oppunder, da venter jeg heller noen uker ekstra å får alt fra proshop. Proshop er en helt grei butikk, ikke slik at jeg advarer noen mot å handle der, selv om jeg har hatt litt skuffende opplevelser med dem. Agenturet på mange av de beste RAM kit'ene gjør dem uansett litt vanskelige å unngå om man skal ha "the besht of the besht of the besht". Men på "Åpent kjøp", reklamasjons saker, og minst 3000 Kr i varer før fri frakt, er de håpløst langt bak Komplett. Og nå er jeg ingen fan av Kompletts "prisgaranti" løsning, da de bare gir gavekort på prisforskjellen, men det er nå uansett bedre enn ingenting. Men du var kanskje ikke klar over prisgarantien overhodet? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Edit: Grafikkortspm. Hvorfor har AMD gått fra 2 HDMI i f.eks. 580-klassen til 1 HDMI og heller flere Displayport på 5700-serien? Det er lettere å konvertere DP porter om til HDMI enn omvendt? Lenke til kommentar
superflaks Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Uker? Så ille kan det vel ikke bli. Ihvertfall ikke om det står lagervare i webshop'en? Nå gjaldt ikke det den 3700x-en, men det gjaldt ihvertfall et hovedkort. Edit: Grafikkortspm. Hvorfor har AMD gått fra 2 HDMI i f.eks. 580-klassen til 1 HDMI og heller flere Displayport på 5700-serien? 3900X var bestillingsvare, RAM'en jeg kjøpte også. Det gjør ikke meg noe, pga ferie hadde jeg ikke sett for meg å fått bygd ferdig før i begynnelsen av august uansett, og nå har jeg en unnskylding for å se an AMD sine GPU'er og ikke bare hoppe på nVidia super... Selv om jeg sikkert blir å gjøre det uansett. Jeg er veldig scrub når det kommer til RAM. Hvordan er det om man vil oppgradere fra 16GB 8x2 til 32 8x4? Jeg driver mye med photoshop hvor jeg titt og stadig kan merke at mer ikke hadde vært så dumt. Selv om jeg ikke tok meg råd til så mye RAM nå og heller gikk for kvalitet på 16GB kunne jeg tenkt meg å oppgradere etterhvert. Er det noe man taper på å kjøpe et sett til? Burde man bare kjøpe nytt sett 16x2 hvis man vil ha mer? Kjøpte et MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI, regner med det har noe å si for hvordan RAM'en funker. Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Har noen link til google docsen med all specs på hovedkortene? https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wmsTYK9Z3-jUX5LGRoFnsZYZiW1pfiDZnKCjaXyzd1o/htmlview?sle=true#gid=2112472504 1 Lenke til kommentar
superflaks Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Proshop er en helt grei butikk, ikke slik at jeg advarer noen mot å handle der, selv om jeg har hatt litt skuffende opplevelser med dem. Agenturet på mange av de beste RAM kit'ene gjør dem uansett litt vanskelige å unngå om man skal ha "the besht of the besht of the besht". Men på "Åpent kjøp", reklamasjons saker, og minst 3000 Kr i varer før fri frakt, er de håpløst langt bak Komplett. Og nå er jeg ingen fan av Kompletts "prisgaranti" løsning, da de bare gir gavekort på prisforskjellen, men det er nå uansett bedre enn ingenting. Men du var kanskje ikke klar over prisgarantien overhodet? Aldri hatt et problem med proshop, men har aldri kjøpt noe jeg har hatt et problem med derfra heller. De har super rask frakt og svarer kjapt på mail det er det jeg vet. Og fine priser på det meste. Komplett gir bare prisgaranti om varen er på lager etc, og når jeg uansett ikke ville fått bruk for delene før om noen uker så passet det meg fint å handle fra dem. 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 3600 + 450 + b-die er vell den beste komboen av ytelse og pris nå i spill og apps I spill ganske nære 8600K/9600K til en pris du ikke greier med 8600K/9600K. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Nå vet jeg enda ikke hva Taichi vil koste. Men nå står det mellom det og Crosshair VIII Hero. Sistnevnte har Daisy Chain topologi. Er det noe å tape på å kjøpe kort med T-topologi når man har to brikker? Lenke til kommentar
C64C Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 3900X er konge på produktivitet. 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Ryzen 3k 4ghz VS 9900k 4 ghz.PNG AMD tar innpå Intel, sakte men sikkert. Zen 3 neste år enda mer. Frem til Intel sine 10nm "Sunny Cove" desktop CPU'er that is. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Nå vet jeg enda ikke hva Taichi vil koste. Men nå står det mellom det og Crosshair VIII Hero. Sistnevnte har Daisy Chain topologi. Er det noe å tape på å kjøpe kort med T-topologi når man har to brikker?Kommer helt an på hva slags hastigheter og størrelse du skal ha på brikkene. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Er Arctic Silver fra tidlige 2000-tallet still good kjølepasta? Bør jeg bruke slik hvit pasta man får med gratis med en del kjøleribber? Eller bør jeg faktisk anskaffe meg noe for et par-tre hundrelapper? Er ikke særlig for flytende metall. Liker heller hvordan arctic silver sprer seg. Var det ikke noe karbon-basert som kom like etter Arctic Silver også mener jeg å huske? Hva bør jeg gå for? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Er Arctic Silver fra tidlige 2000-tallet still good kjølepasta? Bør jeg bruke slik hvit pasta man får med gratis med en del kjøleribber? Eller bør jeg faktisk anskaffe meg noe for et par-tre hundrelapper? Er ikke særlig for flytende metall. Liker heller hvordan arctic silver sprer seg. Var det ikke noe karbon-basert som kom like etter Arctic Silver også mener jeg å huske? Hva bør jeg gå for? Jeg har fortsatt mitt ArticSilver 3 fra gamle dager.. funker fett fortsatt. De er og har alltid vært en av de beste. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Kommer helt an på hva slags hastigheter og størrelse du skal ha på brikkene. Har disse. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 3900X er konge på produktivitet. Stock ja. Siden 3900x ikkje kan overklokkes, så vinner plutselig Intel der også Synn men sant. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Jeg har fortsatt mitt ArticSilver 3 fra gamle dager.. funker fett fortsatt. De er og har alltid vært en av de beste. Noen som har erfaring med dette? Cooler Master MasterGel Maker Sånn i tilfelle jeg ikke finner mitt gamle Arctic pasta i skuffer og skap Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Er Arctic Silver fra tidlige 2000-tallet still good kjølepasta? Bør jeg bruke slik hvit pasta man får med gratis med en del kjøleribber? Eller bør jeg faktisk anskaffe meg noe for et par-tre hundrelapper? Er ikke særlig for flytende metall. Liker heller hvordan arctic silver sprer seg. Var det ikke noe karbon-basert som kom like etter Arctic Silver også mener jeg å huske? Hva bør jeg gå for? Gelid extreme skal du ha. https://www.computersalg.no/i/1847252/gelid-solutions-gc-extreme?utm_source=prisjaktNo&utm_medium=prisjaktNoLINK&utm_campaign=prisjaktNo Kjempegod, og ikkje eletrisk ledende. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå