G Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 (endret) RTX Super-upgrade blir lansert på tirsdag Takk for påminnelsen. Er det verdt å vente på tror du, kontra å gå for RX5700 eller RX5700XT ? Hva er hovedforskjellene på de to AMD-GPU'ene, kun litt frekvens opp på XT eller noe annet magisk? Har ikke sett denne ferdig enda: Obs! Er ikke så fan av Gsync. Støtter nVidia Freesync monitorer ordentlig da? Endret 7. juli 2019 av G Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 2070 Super ser ut til å være en vinner. Eventuelt 5700XT. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Går fint med X470 hvis du ikke skal ha PCIe 4.0. Jeg ville ikke brukt det som argument. Personlig tror jeg den egentlige vinnerkomboen er 3600 og et B450/X470. Veldig billig inngangsbillett til veldig god gamingytelse. Får du kjøpt X470 med BIOS som støtter Ryzen 3000? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-AX370-Gaming-K5-rev-1x#support-cpu https://www.asus.com/us/Motherboards/PRIME-X370-PRO/HelpDesk_CPU/ hvis dere skulle oppgradere til ryzen 9 3950x hvilken hovedkort har best ryzen støtte? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 (endret) Får du kjøpt X470 med BIOS som støtter Ryzen 3000?Det er mange X470- og B450-kort som har Bios Flashback. Kan flashes uten CPU. Liste over hovedkort: https://www.reddit.com/r/Amd/comments/bvfo57/list_of_b350_b450_x370_and_x470_motherboards_with/ Endret 7. juli 2019 av RRhoads Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 (endret) Herregud for en viftestøy på stock AMD grafikkortene. Aner ikke noe om kvaliteten på nvidia-stuntet/kastet inn håndkleet, men verdt å vite om freesync-monitorer ja: https://www.extremetech.com/gaming/283261-nvidia-admits-defeat-will-support-g-sync-on-freesync-displays On January 15, Nvidia will release an updated driver with support for G-Sync on FreeSync displays for Pascal and Turing-class GPUs. Er ikke meningen å regurgitate things, men det er sikkert andre newbies der ute som behøver infoen. Endret 7. juli 2019 av G Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Herregud for en viftestøy på stock AMD grafikkortene.vent på tredjeparts 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 (endret) Er jo ikkje tvil om at resultatene fra Ryzen 3k er litt skuffende. Overklokking suger, ytelse i spill er generelt under Intel. Om man spiller Cinebench 24/7, så er dog Ryzen 3k en vinner. Ganske forklarende fra Der8auer om overklokkingspotensialet. Er vel nesten dårligere enn Zen 1 og 2. Så mye for 7nm Endret 7. juli 2019 av Nizzen 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 (endret) vent på tredjeparts Noen erfaring på hvor lenge det tar før det kommer slike tredjepartskort fra tidligere års lanseringer? Edit: midt-august i følge denne https://hexus.net/tech/news/graphics/131810-no-custom-radeon-rx-5700-designs-mid-august-report/ Har vært ute av markedet for selvbygg på veldig veldig mange år. Sist var noe AMD-greier, kanskje 2002-2003 eller der omkring. Pluss et el-chipo bygg hvor jeg brukte en brukt Pentium 4 CPU jeg fant på søppeldynga, men kjøpte el-chipo hovedkort til den og 8 Gig RAM bare for å slippe evt. fuktproblemer og annet. (kunne jo være noe galt med HK siden de skrotet den) Endret 7. juli 2019 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 (endret) Er jo ikkje tvil om at resultatene fra Ryzen 3k er litt skuffende. Overklokking suger, ytelse i spill er generelt under Intel. Om man spiller Cinebench 24/7, så er dog Ryzen 3k en vinner. Ganske forklarende fra Der8auer om overklokkingspotensialet. Er vel nesten dårligere enn Zen 1 og 2. Så mye for 7nm Med andre ord en halvgod vente-CPU til neste AMD/Intel-generasjon kommer ut? Ihvertfall for meg som sitter med åregammel hardware som suger.. Får jeg med ASUS-hovedkortet jeg nå bestillet inn i neste bygg? Hvor lang blir pineventetiden til DDR5 eventuellt? Endret 7. juli 2019 av G Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Angrer ikke på at jeg kjøpte z390 og 9600k nå som jeg så ytelsen på Ryzen 5 i samme prisklasse. Så spørs det da hva framtidige software oppdateringer gjør med platformen. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Jeg kjenner at dette lukter mer og mer av Intel-oppsett. De latterlige prisene på X570, kombinert med skuffelsen av Ryzen 3000-serien gjør hele oppsettet veldig lite attraktivt. so long and thanks for all the fish 3 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Med andre ord en halvgod vente-CPU til neste AMD/Intel-generasjon kommer ut? Ihvertfall for meg som sitter med åregammel hardware som suger.. Får jeg med ASUS-hovedkortet jeg nå bestillet inn i neste bygg? Hvor lang blir pineventetiden til DDR5 eventuellt? Det kommer helt an på hva slags oppløsning du skal kjøre i og hva slags grafikkort du skal ha. Skal du ha 2070Super/2080/1080Ti og 1440p, så er ikke forskjellen så veldig stor. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Er jo ikkje tvil om at resultatene fra Ryzen 3k er litt skuffende. Overklokking suger, ytelse i spill er generelt under Intel. Det kan være at Intel satser litt videre på sin 14nm+++ prosess for en god grunn, og ikke bare fordi de har hatt problemer med sin 10nm da. Virker som AMD trenger 7nm+ for å nå høyere frekvenser. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Det kan være at Intel satser litt videre på sin 14nm+++ prosess for en god grunn, og ikke bare fordi de har hatt problemer med sin 10nm da. Virker som AMD trenger 7nm+ for å nå høyere frekvenser. Da blir det visst intel på deg alikevel da Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Da blir det visst intel på deg alikevel da Akkurat nå...så blir det nok det ja. Får hente frem litt tolmodighet og undersøke videre her Mitt 1080Ti kort ble visst flyttet til film/HTPC maskina, så da fikk jeg en unnskyldning for et 2080Ti kort i spill maskina Får kortet til uka, så blir artig å se hvor stor flaskehals min 6900K @ 4.2 Ghz er. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 AMD har ikkje sendt ut ein einaste 3800X til review? Usikker på korleis eg skal tolke det. Eg var veldig gira på 12 kjerner, men eg har ca. null bruk for max fleirtrådytelse, så akkurat no framstår 3700X som eit veldig godt kjøpt. Kunne tenkt meg å sjå korleis 3800X er til samanlikning! 2 Lenke til kommentar
superflaks Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Da fikk Proshop mine penger, 700kr mer på CPU og flere hundrelapper på mange motherboards gidder jeg ikke å støtte oppunder, da venter jeg heller noen uker ekstra å får alt fra proshop. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 (endret) Akkurat nå...så blir det nok det ja. Får hente frem litt tolmodighet og undersøke videre her Mitt 1080Ti kort ble visst flyttet til film/HTPC maskina, så da fikk jeg en unnskyldning for et 2080Ti kort i spill maskina Får kortet til uka, så blir artig å se hvor stor flaskehals min 6900K @ 4.2 Ghz er. Det går nok bra. Du har jo Rampage hovedkort som klarer 3400c13 på minnet om du vil med b-die. Ikkje mye flaskehals da tenker jeg. Blir lik ytelse minst som Ryzen 3800x Endret 7. juli 2019 av Nizzen Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Hadde vært artig med et EVGA kort, enten i AMD eller nVidia-sjanger. Men de var nVidia-eksklusive eller? Siden jeg fikk meg et EVGA PSU altså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå