CavemaNz Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Kl 15.00 i morgen tipper jeg 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 (endret) Håper ikke det blir som med "OC socket" som de hadde med X99, som det ryktes tok livet av noen CPU'er Har du bestemt deg for hvilket hovedkort du skal ha deg Nizzen eller venter du også på reviews? Tenkte å teste med det gamle Asrock x370 Taichi, og teste med asus/asrock x570. Blir da enten Taichi eller crosshair. Bios er akkurat kommet til x370 taichi. Blir dog spennende å se om 12core funker på den, eller om bare 8 core funker. Står på lista bare tilogmed 3800x Endret 6. juli 2019 av Nizzen 2 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Vet ikke om denne er blitt postet før, men her har folk laget et dokument med estimert oversikt over hvordan de forskjellige Zen 2 er å forvente å fungere på AM4 HK https://docs.google.com/spreadsheets/d/1d9_E3h8bLp-TXr-0zTJFqqVxdCR9daIVNyMatydkpFA/htmlview?sle=true#gid=639584818 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Vet ikke om denne er blitt postet før, men her har folk laget et dokument med estimert oversikt over hvordan de forskjellige Zen 2 er å forvente å fungere på AM4 HK https://docs.google.com/spreadsheets/d/1d9_E3h8bLp-TXr-0zTJFqqVxdCR9daIVNyMatydkpFA/htmlview?sle=true#gid=639584818 I følge denne skal Asus Crosshair VII Hero støtte 3950X også, som er bra da. Men høyere minnehastigheter kan jo kanskje være en grunn for å velge X570 utgaven fordet. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Det gøyeste må jo være å kjøre den billigste 8 kjerneren Ryzen 3k sammen med ancient x370 hovedkort. Max ytelse for penga. Samt 3200c4 brikker til ca 1400kr. Intel killer Nei jeg kødder ikkje 2 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Blir du å gjenopplive RyZen-tråden din for 3000serien? 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Kommer du til å gjøre det Nizzen? Å så blodklokke cpuen? 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Tenker på enten 3900x eller 3950x, uten å bytte hovedkort. Tror det går fint. Vurdere å bytte hovedkort når x6xx serien er ute. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Når det gjelder den PCGH lekkede uferdige review'en... Så ser jeg at noen her henger seg opp i at de benyttet korrekt hastighet på RAM til systemene som ble testet... Hadde de i stedet hengt seg opp i latency på brikkene, så ville de kanskje lagt merke til at det ble benyttet CL17 2666MT/s brikker til Intel systemet, og CL20(!!) 3200MT/s brikker til Ryzen maskinen... Så jah, RAM latency tiden for systemene har vært nesten identisk, med 12,5ns for Ryzen, og 12,75ns for Intel... Så, en liten fordel for Ryzen når det kom til ZIP på grunn av høyere minnebåndbredde. Men for gaming? Not so much... Faktisk, når vi vet hvor viktig latency er for Ryzen, kan man til og med hevde at det er Ryzen systemet som har blitt verst gimpet! Men OK, jeg er også litt mer interessert i hva folk faktisk kommer til å oppleve av ytelses forskjeller med mer "entusiast" bestykket datamaskin. Ryzen med CL14 3600MT/s kommer nok til å få dradd skinnet av pølsa! Så det blir artig å se når reviews etterhvert popper frem. Men å forvente de voldsomt store avvikene fra PCGH's review til kommende reviews når det kommer til forskjellene CPU'ene imellom, det er kanskje ikke så mye grunn til å forvente. Det vil for det meste kun slå ut i de minnebåndbredde intensive oppgavene... Den potensielt største feilkilden i review'en er strengt tatt at den kan ha vært en "placeholder" utformet tidligere, med "alfa" drivere. Og så har den ligget klar for å oppdateres med de korrekte målingene når PCGH hadde fått tilgang til siste drivere... Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Blir hvertfall småtøft å se hva jeg får til med x370 prime pro med b-dies.. HKet er notorisk kjent for å suge balle når det kommer til ram oc, men det hadde vært episk om komboen slår 7820´n i fps 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Jeg tror nok de fleste reviews som kommer ut i morra vil bruke DDR4 3200 brikker for Ryzen. Det er vel senere vi får se RAM skalering og overklokking tror jeg. Så vi ser nok flere tester i de kommende ukene, samt da enda mer i September når 3950X kommer ut 2 Lenke til kommentar
Rajak Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 ryzen 3600: https://www.reddit.com/r/Amd/comments/c9t6ft/look_what_i_just_got_d/?sort=new Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 ryzen 3600: https://www.reddit.com/r/Amd/comments/c9t6ft/look_what_i_just_got_d/?sort=new Selvfølgelig vil Asus at folk skal kjøpe sine X570 kort til å bruke sammen med Ryzen 3000. Så de nedprioriterer nok BIOS for X470 korta, iallefall inntil videre. Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Blir hvertfall småtøft å se hva jeg får til med x370 prime pro med b-dies.. HKet er notorisk kjent for å suge balle når det kommer til ram oc, men det hadde vært episk om komboen slår 7820´n i fps Jeg var kun plaget med ustabilitet på mitt til tross for utallige bios oppdateringer og b-die minne. Endte med å bytte det ut til et MSI X370 gaming kort. Du bør ikke ha for høye forhåpninger. Lenke til kommentar
Rajak Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Selvfølgelig vil Asus at folk skal kjøpe sine X570 kort til å bruke sammen med Ryzen 3000. Så de nedprioriterer nok BIOS for X470 korta, iallefall inntil videre. Har de bugs som de ikke fikser så er det flere som dropper asus istedet for å gå x570 Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Det er ett T-topology HK (Asus x370 korta). T-topology klokker bedre med 4 enn 2 ram brikker Med 2 brikker vil du heller ha ett daisy chain hovedkort. Blir hvertfall småtøft å se hva jeg får til med x370 prime pro med b-dies.. HKet er notorisk kjent for å suge balle når det kommer til ram oc, men det hadde vært episk om komboen slår 7820´n i fps Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Selvfølgelig vil Asus at folk skal kjøpe sine X570 kort til å bruke sammen med Ryzen 3000. Så de nedprioriterer nok BIOS for X470 korta, iallefall inntil videre. Jammen jammen... Asus! BIOS! De er jo best på det!? 1 Lenke til kommentar
Rajak Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Det er ett T-topology HK (Asus x370 korta). T-topology klokker bedre med 4 enn 2 ram brikker Med 2 brikker vil du heller ha ett daisy chain hovedkort. T vs daisy har ikke så mye å si så lenge du ikke er oppe i 3800+ Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 T vs daisy har ikke så mye å si så lenge du ikke er oppe i 3800+ Men 3800+ er jo det vi håper at Ryzen 3000 klarer. Da er det dumt hvis hovedkortet stopper først. Lenke til kommentar
Rajak Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 (endret) Er ganske sikker på at de som går for 3800+ er 0.1% av de som kjøper Og er større sjanse for at det er brikkene som setter maks før kortet gjør det for de fleste. Det kommer jo også an på kortet, dårlig daisy kan yte langt dårligere enn god T ved samme kit og motsatt Endret 6. juli 2019 av Rajak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå