Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay, du mener 2x amd og testet 2x nvidia, den forskjellen du vil vite :hmm:

Når du skal sammenlikne ytelsen i spill mellom 3900X og 9900K, så må du iallefall teste med samme skjermkort...

Da mener jeg med SAMME kortet, og ikke 2 ulike som har samme GPU siden boost frekvens varierer fra kort til kort.

Edit 2 : Og den testen brukte AMD kort i ene og Nvidia i den andre....enda verre :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Kommer til å kjøpe meg en Ryzen 7 3700x med hovedkort og RAM iløpet av året eller starten av 2020. :D

Om det er en regel som gjelde med datakomponenter og spillkonsoller, i motsetning til TV, mobil, og hvitevarer, så kjøp når det er ferskt Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar

fordi amd har sagt det ikke er forskjell på performance mellom nye x570 og de gamle når det gjelder cpuen.

Det kommer an på hvor overkill strømforsyningen på hovedkortet er, men jeg ser nå at de brukte X470 Aorus Gaming 7, så da vil det nok være minimal forskjell for Precision Boost.

Hadde de derimot testet med et ASUS X470 Pro for eksempel, så ville det nok vært forskjell.

Lenke til kommentar

Det kommer an på hvor overkill strømforsyningen på hovedkortet er, men jeg ser nå at de brukte X470 Aorus Gaming 7, så da vil det nok være minimal forskjell for Precision Boost.

Hadde de derimot testet med et ASUS X470 Pro for eksempel, så ville det nok vært forskjell.

Gidder ikke å snakke om 3900x/3950x men cpuene bruker like mye strøm som forrige gen.. så klarer mobo å OC 2700x så klarer den ihvertfall alt opp til 3800x.

Det mobo (x470 pro) har 240A vrm, klarer 8core lett så nei, ingen forskjell på usle 6/8 core.

Endret av Rajak
Lenke til kommentar

Om det er en regel som gjelde med datakomponenter og spillkonsoller, i motsetning til TV, mobil, og hvitevarer, så kjøp når det er ferskt

Er nesten helt enig. Kommer selvsagt bittelitt an på om det er noen kommende kampanje i fra butikk/webshop man går glipp av. Men jeg synes også man som regel får mest for pengene med ny hardware, fordi butikker som regel kvier seg for å selge gammel hardware til lave priser. De satser rett og slett på at uvitende forbrukere skal kjøpe den gamle "dritten" de har støvende i hyllene sine.

For noe billig ræl av kabling du fikk med som ekstrautstyr  :p
Jaja, dersom det er verdt noen hundrelapper i besparelser så kan det jo ha litt for seg da..
Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...