Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, selvfølgelig. Det er var derfor jeg skrev "grunnlag".

 

Et RTX 2060, RX 5700 eller GTX 1660Ti vil passe greit inn der, og vil dra spill greit i 1440p(high eller very high) hvis du ikke er avhengig av 100+ fps.

 

Kan man klokka litt så blir det mye for billig penger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
 

Jeg lurer litt på hvordan de gjør testen for å finne dem. Brenner de over "gatene" i brikkene for å finne dem (Destructive Testing), eller greier de å teste egenskapene på lavere spenninger også? Eller begynner de å lyse som en glødepære som kanskje kan fanges på infrarødt før det går galt, når "gatene" er for tynne til å takle frekvensene? Har de en non-destructive testing metodikk på det?

 

 

 

De eneste spillene en kan forvente å klare slike frekvenser på er E-Sport spill som CS, Overwatch, Fortnite osv. For en casual gamer så holder nok 144Hz lenge

 

Nå er meg bekjent ikke RDR2 gjort til et esport-spill enda, selv om det kanskje hadde falt i smak hos meg om det gjorde det. Men det finnes f.eks. ingen mulighet for at gunslingere kan få den ekstra FPS-en som er nødvendig for å felle en med-cowboy i en duell?

 

 

 

 

Kun knallharde fakta som gjelder. Ingenting annet skal nevnes i tråden før Lisa Su drar kaninen opp av hatten 7 Juli. Tross alt ikke et diskusjonsforum dette.

 

Får ikke nevne noen oberster og dollarkurser? G....i (sensorerte navnet siden det er dypt forbudt i feil tråder) gjorde tross alt litt godt for regionen på tross av sin tidligere djevelskap og terrormistenkt fyr, før IS kom til godt hjulpet av vesten.

 

 

Har skaffet meg X70 hovedkort og 3466MHz minne. (har 3200MHz fra før av, blir vel og teste begge).

1080Ti har jeg, vannkjøling har jeg fra før..blir vel bare og modifisere litt.

 

Så er det å vente på 3700X, blir moro og teste opp mot andre her inne.. hva er bra, dårlig osv osv.

Skal bli spennende å tre inn i grafikkortverdenen på veldig veldig lenge igjen. Aner ikke hva som er smart å kjøpe. Håper det kommer noe goodis som er mellompriset (til mellom+). 10 tusen er helt uaktuellt. Bør kunne få noen på litt over 3 tusen i budsjett vel?

Endret av G
Lenke til kommentar

De eneste spillene en kan forvente å klare slike frekvenser på er E-Sport spill som CS, Overwatch, Fortnite osv. For en casual gamer så holder nok 144Hz lenge

Jeg har 144hz selv. Har lyst til å prøve en skjerm med høyere Hz bare for å se om jeg kan se forskjell på de.

 

Jeg handler etter det beste som er tilgjengelig. Klarer jeg å merke forskjell? Muligens ikke. Men å vite at det finnes noe bedre og at andre kan ha en større fordeler enn meg, gjør noe med psyken :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har 144hz selv. Har lyst til å prøve en skjerm med høyere Hz bare for å se om jeg kan se forskjell på de.

 

Testet dette i fysioloig lab, den fargen jeg kunne se på høyest hz var grønn og den forsvant på 42hz :)

 

Er det gjort noen blindtester på 60, 120, 144, 165 og 240hz skjemer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testet dette i fysioloig lab, den fargen jeg kunne se på høyest hz var grønn og den forsvant på 42hz :)

 

Er det gjort noen blindtester på 60, 120, 144, 165 og 240hz skjemer?

 

sikkert 100 vis av blindtester. Alle med forskjellig resultat. Noen ser forskjell og andre ikkje. Noen vil ikkje se forskjell heller. Som kjerringa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Testet dette i fysioloig lab, den fargen jeg kunne se på høyest hz var grønn og den forsvant på 42hz :)

 

Er det gjort noen blindtester på 60, 120, 144, 165 og 240hz skjemer?

 

Trodde poenget var at du i FPS-spill fikk en fordel av å kunne smelle inn noen flere skudd enn de andre i spillet jeg. Eller har jeg misforstått det totalt og at serverne er balanserte spiller for spiller, slik at ingen skal ha noen edge?

 

Jeg er ingen FPS-spiller selv. Det nærmeste jeg kommer var spillet Decent på 90-tallet  :p

 

https://www.youtube.com/watch?v=zo3xt8zjzAc

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okidoki. Hva er edgen med å ha slik utstyr da, for jeg mener å ha hørt om slike påstander?

Ikke at det er så voldsomt viktig å få besvart, men noen kan jo forsøke å forklare en gammal Decent-spiller slike saker?

 

Favorittspillet mitt var fra Westwood og het Red Alert 2. Tidenes bedre spill synes jeg, for det var faktisk givende å spille det.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ap3odnteoIs

(merker at jeg savner å spille det, er lenge siden nå, noe liv alternativserverne enda?)

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

G er vi ikke allerede off topic her nå da  :wee:

 

Ja, eneste parallell jeg kan komme på, er at AMD selv er litt mimregreieri fra en svunnen tid. Men at man nå kanskje har det tilbake..

Hadde vært kuult med en remake av RA2 da. Bare de ikke køddet for mye med det 2D-aktige i spillet. De kunne godt ha gitt mulighet til brettrotasjon gitt at det fortsatt gikk an å forbli gjemt bak et tre, stein etc., og kanskje økt skjermoppløsningen et lite hakk (men ikke for mye for da mister det jo litt retro-feel)

 

Hadde faktisk likt om noen kunne ha grisebanket meg i RA2  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

Ja, eneste parallell jeg kan komme på, er at AMD selv er litt mimregreieri fra en svunnen tid. Men at man nå kanskje har det tilbake..

Hadde vært kuult med en remake av RA2 da. Bare de ikke køddet for mye med det 2D-aktige i spillet. De kunne godt ha gitt mulighet til brettrotasjon gitt at det fortsatt gikk an å forbli gjemt bak et tre, stein etc., og kanskje økt skjermoppløsningen et lite hakk (men ikke for mye for da mister det jo litt retro-feel)

 

Hadde faktisk likt om noen kunne ha grisebanket meg i RA2  :wee:

 

For å fortsette offtopic:

 

Weswtood var konge i sin tid, gjennspiller RA2 nå, nettopp ferdig og har nettopp startet me YR. Men jeg trives også veldig med C&C og RA1 veldig, samt Tiberian Sun.  =D

 

Ontopic:

 

Gleder meg til vi kan pre-ordre og se hva prisene faktisk blir!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror dere det blir noen gode pakker for oss som blir å trenge CPU, hovedkort og RAM? Eller burde man kjøpe alt separat?

Kjøp separat etter behov. RAM-brikkene i disse pakkene, og også i ferdig-PCene, er trege. Typisk 2600Mhz. Jeg anbefaler minst 3200 Mhz for Ryzen, gjerne kjappere.

 

Hvis du er usikker på om du trenger X570, og du ikke skal ha 3900X, så kjøper du X470. Jeg ser egentlig ingen stor grunn til å kjøpe X570 hvis du ikke skal fylle på med veldig kjapt minne, PCIe 4.0 SSD, eller kjøre RTX 2080 Ti i NVlink. Du trenger ikke den ekstra båndbredden til PCIe 4.0 hvis du ikke skal gjøre dette. Jeg ville kjøpt X570 hvis du skal overklokke 3900X, da VRMen er en del bedre på X570.

Endret av RRhoads
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...