Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaok, da bør du laste ned siste BIOS og (nye Chipset drivere?) Bedre ytelse da ;)

Nå har jeg ikke noen nylige resultat fra før oppdatering av bios, chipset og windows, men ser nå en ~15% økning i combined score/test (ca 2.7% økt 3Dmark score) i Firestrike i forhold til eldre resultat.

5214 single core score i Geekbench. Nå har jeg ikke tatt vare på tidligere resultat, men jeg kommenterte tidligere at 3950X resultatet var ca 14% bedre. Etter oppdateringene ble det ca 12,5%.

Fikk 90 FPS i WH: Vermintide II benchmark, noe som er 1 FPS over mine tidligere resultat (1440p extreme). Så kanskje 1% økning der.  :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oppdaterte Windows, BIOS og chipset driver, gikk fra 6961 poeng / 23,39fps til 7498 poeng / 25,19fps i 3D Mark Time Spy sin CPU test med 1700x. Ikke store forskjellen, men men. 

Tipper det kommer 3-4 BIOS/driver optimaliseringer i løpet av året ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke noen nylige resultat fra før oppdatering av bios, chipset og windows, men ser nå en ~15% økning i combined score/test (ca 2.7% økt 3Dmark score) i Firestrike i forhold til eldre resultat.

5214 single core score i Geekbench. Nå har jeg ikke tatt vare på tidligere resultat, men jeg kommenterte tidligere at 3950X resultatet var ca 14% bedre. Etter oppdateringene ble det ca 12,5%.

Fikk 90 FPS i WH: Vermintide II benchmark, noe som er 1 FPS over mine tidligere resultat (1440p extreme). Så kanskje 1% økning der.  :wee:

Ingenting er bedre enn gratis software-oppdatering :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kan få bra oppsett for pengene hvis man parrer den med et greit x470 kort.

3600 eller 3700x med et B450/X470 ser ut til å være gode valg, og det er nettopp der AMD har skikkelig overtak over Intel. Skal du opp på 3800x med et x570, er det nesten like greit å kjøpe Intel. Hipp som happ. X570 med 3900X er også et godt valg.

Lenke til kommentar

Det MÅ jo være ett eller annet funkis med 3700X... Det gir ingen mening med 3800X hvis det stemmer.

Nei, dette er det vi så med 1700x vs 1800x. Stor prisdifferanse, men liten ytelsesforskjell når du klokker manuelt.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Greia er bare at hvis man har en 8-kjerne CPU fra før, så er ikke 3700X like spennende som 3900X er med sine 12 kjerner. Et alternativ er å gå for X570 + 3700X nå, for så å oppgradere til en 12 eller 16 kjerne Ryzen 4000 neste år da...

Lenke til kommentar

Greia er bare at hvis man har en 8-kjerne CPU fra før, så er ikke 3700X like spennende som 3900X er med sine 12 kjerner. Et alternativ er å gå for X570 + 3700X nå, for så å oppgradere til en 12 eller 16 kjerne Ryzen 4000 neste år da...

Hadde opprinnelig tenkt X570 + 3900X,men fikk samme tanke som du beskrev nå. Kan fort bli samme forbedring som Zen 1 -> zen 1 +.

Endret av Fantomtegningen
Lenke til kommentar

Hadde opprinnelig tenkt X570 + 3900X,men fikk samme tanke som du beskrev nå. Kan fort bli samme forbedring som Zen 1 -> zen 1 +.

Ut fra at 4000-serien vil havne på Zen 3, og AMD allerede har forespeilet at det vil være større endringer i mikroarkitekturen med Zen 3, så burde det bli en bedre forbedring enn Zen til Zen+

7nm EUV er et større hopp fra 7nm enn 12nm GF var fra 14nm GF

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...