Nizzen Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Gigabyte x58oc kunne vel i teorien kjøre 1400w eller.no til cpu, sånn til sammenlikning 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Hmm, dette var jeg ikke klar over, men nå gjorde du egentlig valget mitt relativt enkelt etter litt egen research. Tviholder aldri på et merke eller selskap, det er bare dumhet. Får vurdere Asrock litt mer, likte godt Taichi-modellen som ble vist på computex, både estetisk og ellers. Jeg sverger aldri til merker, kjøper alltid det som er best for meg til enhver tid Tror jeg har vært igjennom alt av merker på 25 år 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 (endret) For meg er det svært enkelt. Jeg har tidligere, som så mange andre, også her på forumet, nærmest "sverget" til Asus. De har i lang tid vært det "trygge" valget dersom man ikke orker eller gidder å gjøre noe research. Siste Asus produkt jeg kjøpte var ganske nylig; Asus Crosshair 7 Hero, det valgte jeg fordi det er det beste HK med X470 chipset uansett merke. Men nå, om jeg skulle kjøpt Asus igjen til f.eks. X570, så skulle de ha latt være å forsøke å svindle folk med sine Z390 hovedkort. De lagde da "Prime" klasse hovedkort, men puttet "MAXIMUS" klistremerker på dem. Så man fikk 2000 kroners HK fra Gigabyte med bedre kvalitet enn Asus sine 3-4000 kroners kort. Man bokstavelig talt betalte opptil flere tusen kroner for grafikken på pappen driten ble levert i. Det er altså så enkelt som at de ikke har gjort seg fortjent til å vurderes lenger en gang. Skulle jeg vurdert Asus igjen, så måtte produktene deres vært vesentlig bedre enn konkurrentenes. For eksempel at man måtte ha Asus HK for å få 3900X opp til 5GHz, mens alle konkurrenter stopper på 4,8GHz. Noe i den duren. Men det kommer neppe til å skje, Asus har blitt alt for glad i marginene sine. Så, om du på død og liv "må" ha Asus, og ikke bryr deg om at de forsøkte å snike tissen sin opp i rumpa på deg forrige gang, så bare sørg for å gjøre research først. De har noen små "perler" innimellom dritten sin fremdeles... Mulig jeg husker feil her men er ikke Asrock billigmerket til Asus? Har hatt Asrock mange ganger og mener jeg alltid fikk beskjed om det da. At man i praksis kjøper Asus. ASRock was originally spun off from Asus in 2002 in order to compete with companies like Foxconn for the commodity OEM market. Since then, ASRock has also gained momentum in the DIY sector and plans for moving the company upstream began in 2007 following a successful IPO on the Taiwan Stock Exchange.[2] In 2010 it became part of Pegatron.[3] Asrock currently produces consumer, server, workstation and HTPC motherboards. Unihan Corporation As part of the corporate restructuring of ASUSTeK Computer starting in 2007, Pegatron acquired Unihan Corporation (Chinese: 永碩聯合國際股份有限公司) from ASUSTeK in January 2008.[7] Since 2008, the Unihan Corporation has been a subsidiary of Pegatron Corporation that designs and manufactures computers, computer peripherals and audio-video products.[3] ASRock Pegatron acquired motherboard manufacturer ASRock (Chinese: 華擎科技股份有限公司) in 2010 shortly before it was spun off. Man kan jo bli svimmel av mindre Mange husker sikkert Foxconn fadesen, det samme gjaldt hvistnok ASRock. In December 2014 a BBC investigation exposed poor working conditions and employee mistreatment at Pegatron factories making Apple products near Shanghai.[12] It uncovered staff forced to work eighteen days straight without a day off, workers falling asleep on the production line during 12-hour shifts (sometimes 16 hours), forced overtime and dormitory rooms where 12 workers shared a cramped room.[12][13] Ser ut som Asus og Pegatron kuttet alle bånd rundt 2013 ish. "Asustek Computer plans to decrease ODM production of motherboards by Pegatron beginning mid-2012 and completely end their ODM relationship by the end of the third quarter of 2012, according to component makers." Endret 29. mai 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 (endret) Men tilbake til moroa. Var vel omtrentlig dette hovedkortet her jeg kjørte full custom loop på i ca 2007ish. Tenker også at noe aka chipsetkjøling de gjorde den gang fint hadde funket uten vifter i dag også. EDIT: Hukommelsen er ikke så altfor dårlig. Traff nesten riktig HK (men samme kjøleløsning) og fant kjøpsordren i papirhylla pcutstyr.no Ordredato: 08.05.2007 242677 Gigabyte GA-P35-DS4, P35, Socket-775, ATX, Silent Pipe, 1333FSB, 2xPCI-Ex16 STK 1,00 1366,00 1366,00 Chipsettkjølingen osv. på det HKet var ikke dårlig, jeg ville bare prøve customloop på alt Endret 29. mai 2019 av Theo343 3 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 snipp Asus hadde også noe liknende kjøleribber på noen av sine hovedkort. Synes kobber ser stilig ut sånn jeg Man fikk også CPU kjølere av kobber. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Jeg sverger aldri til merker, kjøper alltid det som er best for meg til enhver tid Tror jeg har vært igjennom alt av merker på 25 år Det gjør ikke jeg heller, men er noen merker jeg styrer unna. MSI sine HK har jeg dårlig erfaring med fra tidligere, så de styrer jeg unna uansett hvor gode de enn er i dag. Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 På HardwareUnboxed (tror jeg) sa de at de fleste hovedkortsfabrikantene de snakket med sa at de nye Zen CPUen "comfortably" kjører RAM på 4400MHz. Vil det gjøre en stor forskjell å kjøre RAM klokket til 4400MHz vs 3200MHz? Kjøper man RAM som er 4400 i utgangspunktet eller kjøper man billigere som man overklokker? Har aldr overklokket RAM før, men hvis det gjør en stor forskjell... Lenke til kommentar
G Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Men tilbake til moroa. Var vel omtrentlig dette hovedkortet her jeg kjørte full custom loop på i ca 2007ish. Tenker også at noe aka chipsetkjøling de gjorde den gang fint hadde funket uten vifter i dag også. EDIT: Hukommelsen er ikke så altfor dårlig. Traff nesten riktig HK (men samme kjøleløsning) og fant kjøpsordren i papirhylla Chipsettkjølingen osv. på det HKet var ikke dårlig, jeg ville bare prøve customloop på alt Hvor kjøpte du det? Legoland (ref: fargebruken)? Lenke til kommentar
G Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 (endret) Det gjør ikke jeg heller, men er noen merker jeg styrer unna. MSI sine HK har jeg dårlig erfaring med fra tidligere, så de styrer jeg unna uansett hvor gode de enn er i dag. Jeg har også 1 stykk erstatning jeg fikk på et MSI-kort. Var vel et grønt kort, og det som kom i erstatning var rødt mener jeg å huske. Ble litt overrasket, men klagde ikke. Er vel knappt noen som lager grønne hovedkort i bunnfargen lengre nå i dag, ihvertfall ikke til hjemme-PC bruk. Endret 29. mai 2019 av G Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Men tilbake til moroa. Var vel omtrentlig dette hovedkortet her jeg kjørte full custom loop på i ca 2007ish. Tenker også at noe aka chipsetkjøling de gjorde den gang fint hadde funket uten vifter i dag også. EDIT: Hukommelsen er ikke så altfor dårlig. Traff nesten riktig HK (men samme kjøleløsning) og fant kjøpsordren i papirhylla Chipsettkjølingen osv. på det HKet var ikke dårlig, jeg ville bare prøve customloop på alt Jepp, 3st hadde jeg liggende, men havnet på bosset da jeg startet med å pusse opp her Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 (endret) Jeg har også 1 stykk erstatning jeg fikk på et MSI-kort. Var vel et grønt kort, og det som kom i erstatning var rødt mener jeg å huske. Ble litt overrasket, men klagde ikke. Er vel knappt noen som lager grønne hovedkort i bunnfargen lengre nå i dag, ihvertfall ikke til hjemme-PC bruk. Var feil på begge mine z 77 fra MSI. På den første hadde jeg skyhøye temperaturer på vrm fordi den passive kjøleren bare hang og slang. Fikk sendt den i retur å fikk et nytt HK med bøyde pins i ene hjørne. Jeg fikk selvfølgelig skylden for det med at det var brukerfeil. Jeg hadde ikke engang prøvd å montere CPU. Aldri mere MSI på meg hvertfall. Edit: Begge ble kjøpt av netonnet å de var ikke veldig behjelpelig. Greit nok at Komplett er dyrere, men der får man hvertfall service. Endret 29. mai 2019 av TheKims Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Hvor kjøpte du det? Legoland (ref: fargebruken)? haha ja, det var litt andre farger på hovedkort den gang Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 haha ja, det var litt andre farger på hovedkort den gang Fargetemaet var i allefall standard Gigabyte som de brukte den gangen. EVGA hadde en stil i Socket 775 dagene, riktignok var de referanse hovedkort fra Nvidia med forferdelige brikkesett. Mens ASUS gjorde det i sin stil, så hadde du selvfølgelig gode gamle ABIT Sistnevnte er vell det merket jeg holdt meg mest til... Og de kortene er fortsatt i drift den dag idag også Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 (endret) EVGA var vel en av de første som begynte med "Dark Knight" type themes. Oh ja, husker ABIT (Fatal1ty serien) . DFI (Lanparty etc.) var også en favoritt en periode. Hadde tom. noen Epox hovedkort Endret 29. mai 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 We quizzed AMD’s Erin Maiorino about the overclocking potential of both the Ryzen 3000 CPUs and the X570 chipset as a whole, and the somewhat cryptic response was: “No, no comment on that just yet… in ten days, we should be pretty good.”With the Next Horizon Gaming event at E3 kicking off on June 11 it’s a pretty solid bet that’s what AMD is referencing.https://www.pcgamesn.com/amd/ryzen-3000-cpu-overclocking Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Hvis den tom. klokker bra så har ikke Intel bare telling men knockout. Lenke til kommentar
G Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 haha ja, det var litt andre farger på hovedkort den gang Ville sikkert gjort en asiat (japaner) kjempehappy den dag i dag. Spesiellt om det er et hunnkjønn. De er jo helt gærne i Japan på alt mulig rart. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 (endret) EVGA var vel en av de første som begynte med "Dark Knight" type themes. Oh ja, husker ABIT (Fatal1ty serien) . DFI (Lanparty etc.) var også en favoritt en periode. Hadde tom. noen Epox hovedkort Abit var vel den første jeg klarer å huske som greide å fjerne de der unødvendige RS-232 og printerportene bakpå. Gikk og ventet lenge på at noen skulle fikse det. Men mistenker at det ABIT-kortet hadde dårlige kondensatorer da. Kan jo selvsagt ikke få alt på en gang. Endret 29. mai 2019 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 (endret) We quizzed AMD’s Erin Maiorino about the overclocking potential of both the Ryzen 3000 CPUs and the X570 chipset as a whole, and the somewhat cryptic response was: “No, no comment on that just yet… in ten days, we should be pretty good.” With the Next Horizon Gaming event at E3 kicking off on June 11 it’s a pretty solid bet that’s what AMD is referencing. https://www.pcgamesn.com/amd/ryzen-3000-cpu-overclocking Måtte google navnet. Fant dette bildet blant annet. Tror hun enten har barbert armene eller kjørt det gjennom noe ala photoshop. Og/eller lagt et utklippet bilde over et ferieparadisbilde (ekte photoshoping). Er det noe amerikanere kan så er det å kunne framstå litt fake. Eller så er det bare solen som er så sterk at det nesten kan virke photoshop'et: Endret 29. mai 2019 av G Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Fakebook og annet sosialt media innhold hvor bilder og annet legges ut er nok en stor prosentandel fake-ri uavhengig av nasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå