Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han her kjørte 3466mhz på minnet... Usikker på hva du mente med videoen da :p

Cinebench er veldig lite krevende for minnet, alikevel var det ustabilt for han i videoen. Klarte ikkje 2 runder med CB på rad :p

Gadd ikke å sjekke video, bare bladde gjennom. Får hodebry av han karen.

Jeg husker en tid tilbake hvor en annen fikk 3442??  , husker ikke nøyaktig tall.

Han fikk den stabilt der, og det med 1000 serien.

Blir spennende og se hva Zen2 kommer opp med, får man kjørt minne 3600MHz og stabilt?

Lenke til kommentar

Gadd ikke å sjekke video, bare bladde gjennom. Får hodebry av han karen.

Jeg husker en tid tilbake hvor en annen fikk 3442??  , husker ikke nøyaktig tall.

Han fikk den stabilt der, og det med 1000 serien.

Blir spennende og se hva Zen2 kommer opp med, får man kjørt minne 3600MHz og stabilt?

Jeg kjører 3600 på Threadripper 1950x og kjørte stabilt med 3600 på 1800x, men litt slappe cl16. Ofte krever det et godt hovedkort og tolmodighet :D Veldig bra vannkjøling er også possitivt. Responderer godt med kaldere temperatur.

Lenke til kommentar

Jeg kjører 3600 på Threadripper 1950x og kjørte stabilt med 3600 på 1800x, men litt slappe cl16. Ofte krever det et godt hovedkort og tolmodighet :D Veldig bra vannkjøling er også possitivt. Responderer godt med kaldere temperatur.

Uhm hva mener du? å vannkjøle ned minne?

Lenke til kommentar

Hvem gidder å ha x470 når man kan kjøpe x570 til Ryzen "3000" liksom:

https://www.guru3d.com/news-story/biostar-racing-x570gt8-(ryzen-3000)-motherboard-photo-and-specs.html

Virker å være offisiell 4000mhz støtte! :)

Tviler på at du vil merke store forskjellen der, ser ut som en blåkopi av X470GT8, bortsett fra at brikkesettet er byttet ut.

I/O-portene bak, og tilkoblingene for USB og vifter er plassert samme sted...

Lenke til kommentar

4.550GHz forresten, jeg kjøper gjerne 3700X hvis den kjører 4.5GHz på alle core.

Ah sant det, hørte ikke godt nok etter. Samt kan veldig god kjøling med XFR2 kaaanskje føre til 1-3 kjerner på veldig høy frekvens til spill, og resterende 9 kan brukes på 4 Ghz? Kjenner at lommeboka plutselig ble veldig veldig varm.

Lenke til kommentar

Ah sant det, hørte ikke godt nok etter. Samt kan veldig god kjøling med XFR2 kaaanskje føre til 1-3 kjerner på veldig høy frekvens til spill, og resterende 9 kan brukes på 4 Ghz? Kjenner at lommeboka plutselig ble veldig veldig varm.

Kan bli spennende med optimaliserte BIOS osv. :)

post-12649-0-87344700-1557816559_thumb.gif

Endret av Jarmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...