Betroz Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Flere Ryzen benchmarks ute her. Hypetrain Skeptisk Jepp. Me too. Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Skeptisk til at benchmarkene er ekte, eller skeptisk til Ryzen? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) Skeptisk til at benchmarkene er ekte, eller skeptisk til Ryzen? Jeg vet at benchmarkene er ekte, så det er jeg ikkje skeptisk til. Jeg er skeptisk siden de bare kjører cpuen på 3.4 ghz. Det er jo ikkje sikkert cpuen vil overklokke veldig bra heller. Er også skeptisk til at cpuen kommer til å bli "billig". Jeg har sluttet å bli hypet over ny hardware, og venter bare på at det kommer ut, slik at jeg kan teste det selv. Vi husker for ikkje lenge siden da Fury X skulle bli Titan X (maxwell) killer. Fury X ble hypet opp til månen og tilbake. Det var vel bare jeg på hele forumet her som faktisk har hatt fury x (kanskje et par andre) Min 6900k @ 3400mhz i CB15 1446poeng Ryzen = 1188 poeng @ 3400mhz Jeg er liksom ikkje veldig imponert enda. 5960x eiere som kjøpte den for 7-8000kr i gamledager har iallefall gjort et kupp. Skal ikkje se bort ifra at Ryzen kommer til å koste opp mot 7000kr. Endret 20. desember 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) I see Ja man må være skeptisk når det kommer til AMD hype da man alt for mange ganger har håpet og trodd for mye, for så å ha blitt skuffet gang på gang. Men jeg krysser likevel fingre og tær for at dette bli bra. Om ikke 8c/16t klokker veldig bra, så håper jeg inderlig at 4c/8t og 6c/12t gjør det. Kommer disse opp på 4,5GHz nivået og til rimeligere priser ala. 4c/8t = ca i5 og 6c/12t = i7 priser, så tror jeg de kan selge veldig bra! Drømmen alikevell er jo 8c/16t opp mot 4,5GHz selv om det høyst sannsynlig ikke kommer til å skje hehe Endret 20. desember 2016 av €tt@n Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) Flere Ryzen benchmarks ute her. Det har vist seg å være fake, er visst E5-2660 Endret 20. desember 2016 av -=HellBound=- 1 Lenke til kommentar
WhaWuaWua Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Jah.. det er MYE fake rundt om kring hva dreier seg om bench scores. Bedre å vente til mer troverdige kilder kommer med noe. og jeg mener fremdeles at "taket" for silsium ikke er heeeeelt nådd. Da vi fremdeles ser ytelses forbedring how ever small. Intel har noen kort i ermet skal dere se :-P blir spennende å se utviklingen nå fra Ryzen slipper Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 intel kjoper sikkert en ryzen cpu og tar den med inn i laben for aa unders;ke den litt Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Fryktelig spent på klokkinga her, mon tro om man har tempen under kontroll da, HW-E til BW-E viste jo det motsatte for veldig mange til tross nodekrympingen. Jeg har de samme temperaturene (ish) 0.10V opp fra HW-E til BW-E, men ikke alle var like heldige skal man tro diverse foraMen igjen, superspent på Ryzen, om de har en skikkelig kanon eller om det blir en flopp. jeg håper på det første, ingenting er bedre enn det Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Men igjen, superspent på Ryzen, om de har en skikkelig kanon eller om det blir en flopp. jeg håper på det første, ingenting er bedre enn det Jau. Kanskje vi ser toppmodeller ned i 5000 kroners klassen igjen....vel lov å håpe 18500 kr for 6950X er kanskje greit hvis navnet var Xeon, men ikke i7, som er rettet mer mot forbrukermarkedet. Så håper virkelig Ryzen leverer... Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Toppmodellene kommer uansett ikke til å koste i nærheten av 5 laken med mindre oljeprisen igjen går rett i taket (og blir der) og dollarkursen synker ned til langt under en femmer målt mot krona. Noe som selvsagt ikke vil skje. I aller beste fall vil vi se en prisnedgang på noen ytterst få prosent som et resultat av evt. konkurranse fra AMD. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Kan det være AMD Ryzen ikke klarer å levere nok Cpuer\hovedkort til januar? Da mars virker trolig mere riktig? Da det ble snakket om det når RX 480 kom på markedet. Tror heller det blir dårlig hovedkort utvalgt i starten. Få hovedkort med 8 minnekanaler. Forresten i følge: http://en.yibada.com/articles/179852/20161219/amd-ryzen-amd-zen-intel-processor-gaming-pc-cpu.htm Stemmer denne kan prisen bli 6946.16 kr før moms. http://www.pcworld.com/article/3151464/hardware/you-can-find-out-how-your-cpu-compares-to-amds-ryzen-for-free.html http://en.yibada.com/articles/180250/20161221/amd-ryzen-amd-zen-intel-processor-cpu-gaming-pc.htm Så virker ut som prisen blir stiv hvis det ikke er feil rykter? Endret 22. desember 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 LMH1 : Hvem vet... Hvorfor blander du inn det med 8 minnekanaler? Ryzen får nok IKKE det. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Gud dette ble spennende! Om det stemmer at AMD har slått Intel på ytelse for en lavere pris. Så blir eg å oppgradere til et amd oppsett og bruke min "gamle" hardware som lab utstyr. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 (endret) Blir det Ryzen og Vega til påske??? Endret 26. desember 2016 av Goodall Lenke til kommentar
WhaWuaWua Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 17januar var det vel snakk om en stund. Men er nok mer sannsynlig med Mars mnd. ^^, kun synsing til nå. Spekulasjoner i forhold til pris har vært mellom 500 - 800 dollar. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 Blir det Ryzen og Vega til påske??? Bør vel dukke opp før det vil jeg tro. Vega kan være kommer til påske ja, isåfall pga 1080Ti. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 Vega burde jo komme uansett om 1080Ti eller ikke vel? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 Ja, det er ikke noe tvil om at Vega kommer, men Amd har muligheten til å vente med lansering da den perioden som kommer nå er ikke høymarked for salg av skjermkort og de kan tjene godt på å fokusere på RX 480 og 485 fremover. Det gir dem mer tid til å finpusse Vega og i alle fall gi et konkurransedyktig kort når man vet at forbrukerne begynner å få litt penger i lommene igjen... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 Menneee, Vega skulle jo vært ute til 1070/1080 launch, ingen grunn for AMD å vente, da de ikke har et eneste toppkort om dagen i sin line-up, da folk som vil ha Vega kjøper Vega uansett. Min mening i allefall, Vega er 6mndr for seint ute Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 Det var polaris som skulle være ute før 1070 og 1080, men det kom i alle fall før 1060. Trolig det beste kortet man kan få for 2000 kr ( 480 4gb ) og som gir ytelse som er på høyde eller bedre enn 1060 6Gb i DX11 og et klart forsprang i DX12. Har vel linket tidligere til flere tester / forum der man har gått grundiig gjennom dette, men det er jo også en kjent fordel som Nvidia har, de har som regel drivere som er gode og gir omtrent full ytelse ved start ( men mye tull der med Windows 10 og 10xx serien ) mens Amd har som regel gitt forbedringer i ytelsen over et halvår etter lansering, av og til enda mer ved å tilpasse spillene skjermkortene på en bedre måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå