Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skeptisk til at benchmarkene er ekte, eller skeptisk til Ryzen? 

Jeg vet at benchmarkene er ekte, så det er jeg ikkje skeptisk til. Jeg er skeptisk siden de bare kjører cpuen på 3.4 ghz. Det er jo ikkje sikkert cpuen vil overklokke veldig bra heller. Er også skeptisk til at cpuen kommer til å bli "billig". Jeg har sluttet å bli hypet over ny hardware, og venter bare på at det kommer ut, slik at jeg kan teste det selv.

Vi husker for ikkje lenge siden da Fury X skulle bli Titan X (maxwell) killer. Fury X ble hypet opp til månen og tilbake. Det var vel bare jeg på hele forumet her som faktisk har hatt fury x  :rofl: (kanskje et par andre)

Min 6900k @ 3400mhz i CB15

post-42975-0-22772700-1482249195_thumb.png

1446poeng 

Ryzen = 1188 poeng @ 3400mhz

Jeg er liksom ikkje veldig imponert enda. 5960x eiere som kjøpte den for 7-8000kr i gamledager har iallefall gjort et kupp. Skal ikkje se bort ifra at Ryzen kommer til å koste opp mot 7000kr.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

I see :)

Ja man må være skeptisk når det kommer til AMD hype da man alt for mange ganger har håpet og trodd for mye, for så å ha blitt skuffet gang på gang. Men jeg krysser likevel fingre og tær for at dette bli bra. 

Om ikke 8c/16t klokker veldig bra, så håper jeg inderlig at 4c/8t og 6c/12t gjør det. Kommer disse opp på 4,5GHz nivået og til rimeligere priser ala. 4c/8t = ca i5 og 6c/12t = i7 priser, så tror jeg de kan selge veldig bra! 

Drømmen alikevell er jo 8c/16t opp mot 4,5GHz selv om det høyst sannsynlig ikke kommer til å skje hehe  :dribble:

Endret av €tt@n
Lenke til kommentar

Jah.. det er MYE fake rundt om kring hva dreier seg om bench scores. Bedre å vente til mer troverdige kilder kommer med noe. ;) og jeg mener fremdeles at "taket" for silsium ikke er heeeeelt nådd. Da vi fremdeles ser ytelses forbedring how ever small. Intel har noen kort i ermet skal dere se :-P blir spennende å se utviklingen nå fra Ryzen slipper

Lenke til kommentar

Fryktelig spent på klokkinga her, mon tro om man har tempen under kontroll da, HW-E til BW-E viste jo det motsatte for veldig mange til tross nodekrympingen. Jeg har de samme temperaturene (ish) 0.10V opp fra HW-E til BW-E, men ikke alle var like heldige skal man tro diverse fora

Men igjen, superspent på Ryzen, om de har en skikkelig kanon eller om det blir en flopp. jeg håper på det første, ingenting er bedre enn det :D

Lenke til kommentar

Men igjen, superspent på Ryzen, om de har en skikkelig kanon eller om det blir en flopp. jeg håper på det første, ingenting er bedre enn det :D

Jau. Kanskje vi ser toppmodeller ned i 5000 kroners klassen igjen....vel lov å håpe :p

18500 kr for 6950X er kanskje greit hvis navnet var Xeon, men ikke i7, som er rettet mer mot forbrukermarkedet. Så håper virkelig Ryzen leverer...

Lenke til kommentar

Toppmodellene kommer uansett ikke til å koste i nærheten av 5 laken med mindre oljeprisen igjen går rett i taket  (og blir der) og dollarkursen synker ned til langt under en femmer målt mot krona.  Noe som selvsagt ikke vil skje.  I aller beste fall vil vi se en prisnedgang på noen ytterst få prosent som et resultat av evt. konkurranse fra AMD.

Lenke til kommentar

Kan det være AMD Ryzen ikke klarer å levere nok Cpuer\hovedkort til januar? Da mars virker trolig mere riktig?

Da det ble snakket om det når RX 480 kom på markedet.

Tror heller det blir dårlig hovedkort utvalgt i starten.

Få hovedkort med 8 minnekanaler.

Forresten i følge:

http://en.yibada.com/articles/179852/20161219/amd-ryzen-amd-zen-intel-processor-gaming-pc-cpu.htm

Stemmer denne kan prisen bli 6946.16 kr før moms.

http://www.pcworld.com/article/3151464/hardware/you-can-find-out-how-your-cpu-compares-to-amds-ryzen-for-free.html

http://en.yibada.com/articles/180250/20161221/amd-ryzen-amd-zen-intel-processor-cpu-gaming-pc.htm

Så virker ut som prisen blir stiv hvis det ikke er feil rykter?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ja, det er ikke noe tvil om at Vega kommer, men Amd har muligheten til å vente med lansering da den perioden som kommer nå er ikke høymarked for salg av skjermkort og de kan tjene godt på å fokusere på RX 480 og 485 fremover.

Det gir dem mer tid til å finpusse Vega og i alle fall gi et konkurransedyktig kort når man vet at forbrukerne begynner å få litt penger i lommene igjen...

Lenke til kommentar

Det var polaris som skulle være ute før 1070 og 1080, men det kom i alle fall før 1060.

Trolig det beste kortet man kan få for 2000 kr ( 480 4gb ) og som gir ytelse som er på høyde eller bedre enn 1060 6Gb i DX11 og et klart forsprang i DX12.

Har vel linket tidligere til flere tester / forum der man har gått grundiig gjennom dette, men det er jo også en kjent fordel som Nvidia har, de har som regel drivere som er gode og gir omtrent full ytelse ved start ( men mye tull der med Windows 10 og 10xx serien ) mens Amd har som regel gitt forbedringer i ytelsen over et halvår etter lansering, av og til enda mer ved å tilpasse spillene skjermkortene på en bedre måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...