Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD brukte ikkje Render sample size på 150 alikevel! De brukte 100.

 

Plutselig ble ytelsen på RyZen nerfa.... Men dette bildet er ikkje fra livestreamen, så det kan godt være at de brukte 150 der... Fader... Vi venter til den kommer i butikkene :D

 

Jeg får 19.54 sekunder med sample size 100 på overklokka system.

 

 

 

Bildet var fra en annen event. Forbanna internett som kommer med missinfo  :confused:

Ser ut som Ryzen tar sample 100 på 24,82s i denne videoen.

Lenke til kommentar

Jeg velger å kalle en spade for en spade, intill jeg ser noe som hinter til tidligere skuffelser, så velger jeg å tro det jeg ser demonstrert. Å det som ble demonstrert var 6700K = bad framedrops. Ryzen å 6900K not. Virker som en del helst ikke ønsker at Amd skal reise seg fra asken igjen. Vennligst husk at Amd også har hatt ytelses tronen å de glans dagene huusker jeg godt. ^^,

  • Liker 3
Lenke til kommentar

.. noe som var noe helt annet den gang i forhold til hva det er i dag. "Før i tiden" så hoppet jo CPU-hastighetene i taket for hver nye generasjon, mens de nå er tilnærmet stagnert. AMD må gjerne lage noe som er tilsvarende Intel, men noen Ytelsestrone får de ikke - alt de gjør er å ta igjen det tapte i hastighet kontra Intel. Du kan jo for såvidt se det slik, om AMD hadde fortsatt utvikling i samme tempo som Intel har gjort siden AMD slapp Bulldozer/Piledriver osv, hvor mye bedre hadde de ligget an i dag? Siden Zen skal ha "40%" bedre IPC enn deres nåværende produkter, og om du deler opp dette i fiktive CPUer, hva er IPC-gain per år? Jeg mistenker at det vil stemme ca overens med Intel som jo har hatt en konstant utvikling i samme periode AMD stengte ned CPU-utviklingen sin

Men det er bare min mening, jeg gleder meg veldig til å se Zen når den kommer, de vil nok selge godt mtp at folk vil ha de rett og slett, og det er jo bare bra for oss forbrukere osv. Spennede er det også fordi det er jo mer mer fokus på nettopp dette med at Intel nå må utvikle mer siden AMD er tilbake, men vil vi se en ny utvikling av raskere CPUer i fremtiden nå, eller vil vi nå taket snart? Er taket allerede nådd på silikon, vil vi bare se "moar corez" i fremtiden? :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Er redd det vil ta mye mer enn 3-5 år før vi har grafen baserte prosessorer på forbrukermarkedet. De forskningsrapporter jeg har kommet over fra 2016 opererer fremdeles med få transistorer og gjør teoretiske modelleringer for å anslå hvor effektive de vil bli i "real world" applikasjoner. Håper jeg tar feil, men det virker ikke som de har kommet særlig lengre enn de var for fire år siden.

Lenke til kommentar

 

 

Må nok over til noe annet enn silisium for å få noen stor forbedring.

De forsker jo veldig med grafen da :)

 

 

Absolutt. Får se hvordan det går, men er vel fort 3-5 år før vi har grafen baserte cpuer på forbrukermarkedet. Kanskje mer?

 

Se på hvor lang tid det tok fra OLED hadde en brukbar prototype til vi fikk kommersielle enheter som brukte teknologien: 1987 til ca 2005-2006

 

Verken Intel, Qualcomm, AMD, Nvidia, eller Samsung har vist en CPU laget med grafen enda, og det er liten grunn til å tro at vi vil se noe før 2020 i beste fall

Lenke til kommentar

Tipper grafenprosessorer ikke blir tilgjengelig før 2025. Inntil da vil vi nok bare se optimaliseringer for 10nm teknologi for hver iterasjon.

 

Det jeg tror vi kan forvente mer av er 6-12 kjerne prosessorer og spillmotorer som utnytter flere tråder mer effektivt. Dette vil kunne gi en god boost på ytelse selv om produksjonsteknologi for CPU har stagnert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...