Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

... har kokt opp er tullete.

... ikke noe mål å vise at han tok fei...oppkoket hans for god fisk, ...litt mer skepsis til uttalelsene hans.

... slutter å stole på våset hans.

Det var da voldsomt til anstrengt forhold til AdoredTV ..

Selv om du allerede har konkludert så avventer jeg å se om han har rett eller feil angående neste generasjon. Den som ble vist fram i går passer veldig bra med de "modellene" som ble "kokt i sammen av ingenting" som Jim påstod for over en måned siden. Han hadde også en video før CES hvor han gikk tilbake på at 16 og 12 cores vil bli vist på CES. Men ja, Ryzen 2 ble ikke presentert i går men om han treffer på resten så er det ganske imponerende.

Det vi vet er at AMD nå har en CPU som matcher 9900k in cinb med nesten halvert strømforbruk. Det er imponerende!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da voldsomt til anstrengt forhold til AdoredTV ..

Selv om du allerede har konkludert så avventer jeg å se om han har rett eller feil angående neste generasjon. Den som ble vist fram i går passer veldig bra med de "modellene" som ble "kokt i sammen av ingenting" som Jim påstod for over en måned siden. Han hadde også en video før CES hvor han gikk tilbake på at 16 og 12 cores vil bli vist på CES. Men ja, Ryzen 2 ble ikke presentert i går men om han treffer på resten så er det ganske imponerende.

Det vi vet er at AMD nå har en CPU som matcher 9900k in cinb med nesten halvert strømforbruk. Det er imponerende!

Hva i alle dager vil det bety for deg "om han treffer på resten"? Hva betyr det i det hele tatt?

Spådommene han kom med var for CES 2019, ikke for Computex 2019 eller CES 2020.

Det eneste han har truffet på er chiplet-designet, som enhver femåring istand til å legge sammen to og to kunne forutsett ville komme!

Selvfølgelig kommer AMD til å lansere en 16-kjerner på AM4 en eller annen gang, men hvis det er alt som trengs for å forsvare en clickbaiter, så er jeg skuffet.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager vil det bety for deg "om han treffer på resten"? Hva betyr det i det hele tatt?

Spådommene han kom med var for CES 2019, ikke for Computex 2019 eller CES 2020.

Det eneste han har truffet på er chiplet-designet, som enhver femåring istand til å legge sammen to og to kunne forutsett ville komme!

Selvfølgelig kommer AMD til å lansere en 16-kjerner på AM4 en eller annen gang, men hvis det er alt som trengs for å forsvare en clickbaiter, så er jeg skuffet.

Hva det betyr for meg? Vel, om spekulasjonene stemmer så er det en spennende oppgraderingsmulighet for meg i år.. så ja, jeg håper de slår til og at vi får en Ryzen 3600x som nesten klarer 5 ghz til en fornuftig pris ved sommertider. 

Du fortsetter å hakke løs som en gammel plate om CES 2019 og ignorerer fullstendig at han selv gikk ut før CES med at AMD ikke ville slippe Ryzen gen 3 som han selv påstod tidligere.

Og påstanden er at en 16 kjerner blir annonsert i løpet av H1 2019, ikke i løpet av "en eller annen gang". Og for oss, som bryr oss om slikt, så er dette stort etter mange år med Intel monopol og ingen utvikling. Noen drømmer kanskje tilbake til den tiden..

• Liker 5
Lenke til kommentar

Vil nok ligge rundt 4000-5000 ja. TR 12-kjerner ligger på 4700kr nå. Det er snakk om 2x6 kjerner + I/O. Så om 6-kjerner blir rundt 2000kr. Og 8-kjerner 3000kr. Så blir det dobling av pris slik det er med ryzen vs TR nå med flere kjerner. Så tipper 4000-5000 for 12 og rundt 6000kr for 16. AMD trenger marketsandeler, og ikke mist snu om på "mindshare" at Intel alltid er best. Så tror de kommer til å kjøre hardt nå i år, siden de vil ikke ha noe konkurranse før neste år en gang. De har ingenting å tape på det. Ny TR kommer nok på slutten året med dobbling av kjerner. Slik det har vert med Zen og Zen +

Jeg tror de vil holde seg til max 500$ slik de har gjort tidligere, i hvertfall for ~R7. Om noe havner over så blir det vel R9(?) med beste binning og 16 kjerner.

Tror leaken til AdoredTV fremdeles er relevant. Eneste han/de bommet på var hva AMD annonserte på CES (noe de på en måte gjorde likevel ved å vise 1 chiplet CPUen).

Leaken er over 1 mnd gammel, mye kan skje på den tiden. Mye mulig at AMD ikke ville avsløre for mye for å ødelegge nåværende Ryzen (og TR) salget.

R9 = 18 (8+8) kjerner av beste kvalitet/binning.

R7 = 12 (6+6) kjerner med deaktiverte/defekte kjerner men oppnår fremdeles relativt høy klokk.

R5 = 8 kjerner lavere binning (ikke bra nok for R9)

R3 = 6 (8-2) kjerner med lav binning og deaktiverte/defekte kjerner (ikke bra nok for R7).

post-11110-0-71278900-1547129645_thumb.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva det betyr for meg? Vel, om spekulasjonene stemmer så er det en spennende oppgraderingsmulighet for meg i år.. så ja, jeg håper de slår til og at vi får en Ryzen 3600x som nesten klarer 5 ghz til en fornuftig pris ved sommertider. 

Du fortsetter å hakke løs som en gammel plate om CES 2019 og ignorerer fullstendig at han selv gikk ut før CES med at AMD ikke ville slippe Ryzen gen 3 som han selv påstod tidligere.

Og påstanden er at en 16 kjerner blir annonsert i løpet av H1 2019, ikke i løpet av "en eller annen gang". Og for oss, som bryr oss om slikt, så er dette stort etter mange år med Intel monopol og ingen utvikling. Noen drømmer kanskje tilbake til den tiden..

Beklager uklar formulering, det jeg lurte på var hvor mye (lite) AdoredTV trenger å treffe for at du fortsetter å følge med på videoene hans?

Jeg orker ikke se enda en clickbait-video som gir denne typen penger, men hvis du kan oppsummere det han sa kort (de typiske 30-minutters videoene hans kan oppsummeres på et par hundre ord) vil jeg vurdere det. Poenget mitt er at han slapp denne videoen om Ryzen 3000-serien i desember, fikk en haug med visninger, den ble delt rundt på mange forum, genererte masse hype, og så blir en haug med mennesker skuffet fordi det viser seg at "lekkasjen" i virkeligheten bare var tull.

AMD sa selv på CES at Ryzen 2 kommer mid-2019, altså juni eller juli.

Det er forøvrig skuffende at du legger ord i munnen på meg, jeg ønsker å se AMD konkurrere, og har lyst til å kjøpe produkter fra dem. Problemet er at Ryzen ikke er nok forbedring for at jeg skal gidde å oppgradere, mens Fury og Vega var rett og slett for dårlige.

Lenke til kommentar

det jeg lurte på var hvor mye (lite) AdoredTV trenger å treffe for at du fortsetter å følge med på videoene hans?

AMD sa selv på CES at Ryzen 2 kommer mid-2019, altså juni eller juli.

Det var ikke noe av ryktet som ble avkreftet (heller bekreftet med visning av chiplet) utenom annonseringen av CPUene på CES. Ryktene om produktene er fremdeles aktuelle og heller forsterket med tanke på CPUen de viste på CES. Vi må bare vente lenger på å få de resterende ryktene bekreftet/avkreftet.

Ryktet sa aldri (se bildet i forrige innlegget) noe om slipp av CPUer under CES.

AMD har 50 års jubileum 1.mai. Jeg tror vi får annonsering den datoen. evt. slipp på datoen eller innen kort tid etter det.

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at de har en CPU som holder i høyden med 9900K i Cinebench er imponerende, AMD har kommet langt de siste 3-årene. Det lover godt når sommeren kommer, og det blir spennende og se de tekniske tallene når tiden er moden.

Når noen kommenterer at AMD kun viser cinebench resultater er slapt når intel eiere skryter og kommer selv med Cinebench resultater for og vise at Intel slår AMD. Dobbelmoral. ?? 

Tiden vil vise.

Endret av funkweb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, full krig mellom amd vs intel her nå. Bra begge, men om jeg må bytte ut mine intel baserte maskiner, er det amd som kommer først.

Slipper hk byttet mellom nye cpu.

Hilsen en med 10 intel og bare 2 amd :shrug:

Har man kjøpt Intel, så slipper man å bytte. AMD har jo vært 3 generasjoner bak :p Der er forskjellen. Godt at AMD er tilbake der de bør være :)

MEN først vil jeg ha en AMD cpu som er 8 kjerner som slår min 9900k  :green:

post-42975-0-89780900-1540752279.png

Lenke til kommentar

Har man kjøpt Intel, så slipper man å bytte. AMD har jo vært 3 generasjoner bak :p Der er forskjellen. Godt at AMD er tilbake der de bør være :)

MEN først vil jeg ha en AMD cpu som er 8 kjerner som slår min 9900k  :green:

post-42975-0-89780900-1540752279.png

Sikker mange som kjøper i9-9900k for å kjøre den på 5300MhZ? Dyre cpu, kjøleløsningen er heller ikke billig om du vil ha den stabil på 5300 :)

Intel skårer høyt på grunn av at de klokker sin-sykt bra. Men MhZ er ikke alt :)

Lenke til kommentar

Sikker mange som kjøper i9-9900k for å kjøre den på 5300MhZ? Dyre cpu, kjøleløsningen er heller ikke billig om du vil ha den stabil på 5300 :)

Intel skårer høyt på grunn av at de klokker sin-sykt bra. Men MhZ er ikke alt :)

For meg, så er ytelse alt. Strømsparing er ikkje min greie :D

For deg som BARE folder f@g, så er "strømsparing" fint. Til f@h så er jo ryzen og threadripper helt konge. Har selv en Ryzen 1800x som har gått nå 24/7 siden release. Den lever i beste velgående med alle kjerner på 4ghz.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For meg, så er ytelse alt. Strømsparing er ikkje min greie :D

For deg som BARE folder f@g, så er "strømsparing" fint. Til f@h så er jo ryzen og threadripper helt konge. Har selv en Ryzen 1800x som har gått nå 24/7 siden release. Den lever i beste velgående med alle kjerner på 4ghz.

Kjørende på hva? På 4000 bruker den mye, mine ligger på 178w på 3600.

Lenke til kommentar

Var ikke poenget. Slipper å bytte hk, kan sette 3000 serien med å bare oppdater bios(håper intel kan gjøre det samme i fremtiden)

Har x370 og 1800x nå

Ja nå ja med 3000 serien, men med 4000 serien neste år så må du bytte hovedkort. Det var mitt poeng her. Så for deg med ditt hovedkort, så stopper moroa i år. Men jøss ja, vært bra om Intel hadde gjort det samme.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...