N o r e n g Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Så Ryzen 5(?3600x?) på ~4.8Ghz(???) slår en i9 9900k på ~5ghz? Ser ut som det er god plass til ~8 kjerner til. Mener Adoredtv nevnte at vi sikkert fikk ~8 kjerner først og så 12/16 senere. AdoredTV said vi skulle få se en 16-kjerner annonsert på CES, med en klokket variant i mai. Jeg sjekket videoen ja. Se 10:04 ifølge mobilen min. Det er en mye enklere forklaring enn at "AMD sparer på kruttet", AdoredTVs spådom slo feil. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Det sitter et troll en plass og ler godt for seg selv nå ja. Jeg er på AdoredTV's Discord, men det er for mye toxic adferd der til at jeg orker være aktiv der. Kikket kjapt innom nå, og enkelte er mildt sagt skuffet... Over AMD! Fanboys ass... Endret 9. januar 2019 av Gabri3L Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Told you det kom til å skje jooo! Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 AdoredTV said vi skulle få se en 16-kjerner annonsert på CES, med en klokket variant i mai. Jeg sjekket videoen ja. Se 10:04 ifølge mobilen min. Det er en mye enklere forklaring enn at "AMD sparer på kruttet", AdoredTVs spådom slo feil. Selv om det ikke ble annonsert vil det ikke si at det ikke kommer. AMD har som sagt 50 års jubileum 1.mai i år. Mulig de bestemte seg for å spare kruttet til da. Slippdatoene var vel ikke forventet å være før rundt den tiden uansett. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Told you det kom til å skje jooo! Ja man trengte ikkje å være "Sherlock Holmes" for å vite at mirakler ikkje kom til å skje Ser ikkje ut som den slår min average 9900k med det første Endret 9. januar 2019 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Var vel ikke det som var poenget.. du får lese det Gabriel skrev en gang til og tenke på det :P 5 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) .. at mirakler ikkje kom til å skje. Joda, fikk kreft ifjor sommer og klarte å kvitta meg med den, dog etter ca. 4-5 mnd (strålebehandling og operasjon osv..) Men ok, back to basic, vi får se hva Ryzen kommer opp med nå da.. Endret 9. januar 2019 av Jarmo 3 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Da blir det nok ikke noe release før under Computex 2019 i Mai-Juni da... Men er god plass til en 8-kjerner til der, så blir nå sikkert 16 og. Ser ingen grunn for at de ikke skal gjøre det. 12-kjerners er allerede bekreftet av en ES. Nye TR blir nok fra 24 og oppover. Det lover nå bra når en Ryzen 5 ES slo en 9900K og trekker halve strømforbruket til 9900K, og 5 mnd unna release Det blir nok en del leaks fremover når det begynner nærme seg noe. Endret 9. januar 2019 av -=HellBound=- 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Da blir det nok ikke noe release før under Computex 2019 i Mai-Juni da... Men er god plass til en 8-kjerner til der, så blir nå sikkert 16 og. Ser ingen grunn for at de ikke skal gjøre det. 12-kjerners er allerede bekreftet av en ES. Nye TR blir nok fra 24 og oppover. Det lover nå bra når en Ryzen 5 ES slo en 9900K og trekker halve strømforbruket til 9900K, og 5 mnd unna release Det blir nok en del leaks fremover når det begynner nærme seg noe. Trakk den halve strømforbruket? Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Trakk den halve strømforbruket? Var nå ikke langt i fra =P https://www.anandtech.com/show/13829/amd-ryzen-3rd-generation-zen-2-pcie-4-eight-core 1 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 AdoredTV said vi skulle få se en 16-kjerner annonsert på CES, med en klokket variant i mai. Jeg sjekket videoen ja. Se 10:04 ifølge mobilen min. Det er en mye enklere forklaring enn at "AMD sparer på kruttet", AdoredTVs spådom slo feil. Vi får se.. video’en fra i dag før CES så kom han med at 12. og 16 kjerner blir annonsert senere.. Det som er litt merkelig er at noen tydelig trives med at AMD ikke lanserte noe bedre (pr nå).. ønsker de ikke konkurranse og utvikling? Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Vi får se.. video’en fra i dag før CES så kom han med at 12. og 16 kjerner blir annonsert senere.. Det som er litt merkelig er at noen tydelig trives med at AMD ikke lanserte noe bedre (pr nå).. ønsker de ikke konkurranse og utvikling? Eg tror hvorfor de ikke kom med noe info om 12/16 nå, siden det blir en stund å vente nå. Hadde de sagt noe om de nå, så vil ikke salget av TR gått så bra. Kommer nok mer info etterhvert. Endret 9. januar 2019 av -=HellBound=- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QvUnV1 Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Tim Schiesser og Steven Walton fra Techspot/Hardware Unboxed. Tim slapp en video der han adresserte "lekkasjen", og fikk alle Jim Parson's (AdoreTV) fanboys på døra... Nå syns jeg du er veldig høy på pæra. Anandtech-artiklen selv konfirmerer det alle opplagt veit. At det AMD vise fram var en 8-kjerner, med offisiell TDP på 75W. Så det er tydelig det er R5-prosessor. Hvordan ellers forklarer man hvor 95W og 115W/125W-produktene er? Enn så lenge har AdoredTV hatt riktig. Det er helt naturlig å anta at AMD lanserer 12 og 16 kjerner etterhvert. Jeg er mer spent på hva prisene blir, og om de blir det AdoredTV sa. Som at den åttekjerneren AMD viste koster halvparten av 9900K. Det hadde vært dritbra. Forventet heller ikke 10-15% økt IPC. Hvis det er riktig snakker vi om 25% høyere single core alene. Det er jævlig bra, og nok til å matche Intel på det området. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Var nå ikke langt i fra =P https://www.anandtech.com/show/13829/amd-ryzen-3rd-generation-zen-2-pcie-4-eight-core 36% er vel nesten 50% 1 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Skinnjakke? Troller hun Jensen? Skulle hatt samme jakke.. Fun fact =P De er faktisk i slekt, bestefar til Lisa er Jensen sin onkel. Endret 9. januar 2019 av -=HellBound=- Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Nå syns jeg du er veldig høy på pæra. Anandtech-artiklen selv konfirmerer det alle opplagt veit. At det AMD vise fram var en 8-kjerner, med offisiell TDP på 75W. Så det er tydelig det er R5-prosessor. Hvordan ellers forklarer man hvor 95W og 115W/125W-produktene er? Enn så lenge har AdoredTV hatt riktig. Det er helt naturlig å anta at AMD lanserer 12 og 16 kjerner etterhvert. Jeg er mer spent på hva prisene blir, og om de blir det AdoredTV sa. Som at den åttekjerneren AMD viste koster halvparten av 9900K. Det hadde vært dritbra. Forventet heller ikke 10-15% økt IPC. Hvis det er riktig snakker vi om 25% høyere single core alene. Det er jævlig bra, og nok til å matche Intel på det området. Jeg har virkelig ikke ide om hva du snakker om "høy på pæra"? Om du scroller bakover litt, så ser du Noreng pekte nese til meg på grunn av at AdoredTV hadde tatt feil. Hvorpå jeg bare gjorde det klart, at når det gjaldt denne "lekkasjen", så var jeg aldri ombord på Jim Parker's "hype train" (fatter ikke hvorfor jeg skriver Parson halve tiden, hvem faen er Parson? ). Grunnen til at Noreng ville erte meg, er fordi jeg tidligere har stilt meg bak andre mer troverdige teorier og lekkasjer Jim har kommet med. Bare ikke denne gangen altså. Når det gjelder produktene og hvordan de eventuelt kommer til å se ut når de lanseres. Så, ja bevares. Kanskje vil de bli seende ganske like ut med Jim's "lekkasje". Men hvor vanskelig ville det vært å gjette seg frem til noe svært liknende? Og det var altså ikke en gang det det har vært tvil om, bortsett fra et par produkter som virkelig ikke ga mening i forhold til TDP f.eks. Det som er greia er at Jim sa at disse produktene skulle annonseres på CES. Og det har ikke skjedd, "lekkasjen" var altså fullbom. Som igjen betyr at "lekkasjen" til Jim, mest sannsynlig har vært et troll som har klart å lure ham... 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Skulle hatt samme jakke.. Fun fact =P De er faktisk i slekt, bestefar til Lisa er Jensen sin onkel. Huff, jeg drømte i det lengste om at noen skulle komme med en chiller ut på scenen, og at Lisa bare hadde latet som hun ble stresset, og bare: "No no! That goes backstage!! Backstage!"... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Fra demo : The processor has also compared in Cinebench R15 versus the Core i9-9900K at stock frequency and the 8 core, 16 thread Ryzen scored 2057 points at 133.4W (max) while the Core i9-9900K with the same 8 core and 16 thread configuration scored 2040 points at179.9W (max). Rart.. Selv ikke på 5 ghz så trekker min 9900K 180 watt i CB R15. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Rart.. Selv ikke på 5 ghz så trekker min 9900K 180 watt i CB R15. Det var total system power Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Rart.. Selv ikke på 5 ghz så trekker min 9900K 180 watt i CB R15. Det var fra hele systemet, CPU var 125W vs 75W. btw-> 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå