Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Imponerende med 3,4GHz 8c/16t med 95W :D Må bare si at jeg gleder meg til launch! Endelig skal 3770k pensjoneres!

Spennende å se om den overklokker over 4.5 ghz da. Kanskje 5 Ghz  :dribble:

Been there done that ;) over 5 så snakker vi ^^

Men det lover jo veldig bra så langt! Kanskje det blir AMD på meg for første gang siden Athlon 64 X2 ^^

Samme her LOL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imponerende med 3,4GHz 8c/16t med 95W :D Må bare si at jeg gleder meg til launch! Endelig skal 3770k pensjoneres!

Hehe har mine tvil, men håper noe veldig!! Elsk er det jo også at de faktisk gir entusiastene med ordentlig kjøling en god mulighet for å få til noen bra benchmarker :D

Lenke til kommentar

Utrolig, mye bedre enn forventa, men ingen pris enda.

Men spille Bf1 kunne ho ikkje, men battlefront?  :huh:

Og ingen fps teller  :roll:

"The hottest game out there"

Star Wars: Battlefront

Jeg lo.

Med 8 kjerner på 3.4GHz med 95W effekt er svært lovende, men det kan bety at de har brukt transistorer med svært lav lekkasje som ikke overklokker bra.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Hehe har mine tvil, men håper noe veldig!! Elsk er det jo også at de faktisk gir entusiastene med ordentlig kjøling en god mulighet for å få til noen bra benchmarker :D

Spørs ja. Liker boost systemet. Nvidia gpu boost 3.0 ish?

Spent på prisen. Om vi får 6900K-ish ytelse til en fornuftig pris blir det jo jævlig bra!

Lenke til kommentar

Hvis en Ryzen på 3.4 Ghz yter det samme i Blender som i7 6900K på 3.7 Ghz turbo, går det da an å regne ca hvor mange % raskere den er klokke for klokke? Den er iallefall raskere enn Broadwell-E på IPC. Nok til å konkurere med Kaby Lake også vil jeg tro (IPC messig).

Lenke til kommentar

Hvis en Ryzen på 3.4 Ghz yter det samme i Blender som i7 6900K på 3.7 Ghz turbo, går det da an å regne ca hvor mange % raskere den er klokke for klokke? Den er iallefall raskere enn Broadwell-E på IPC. Nok til å konkurere med Kaby Lake også vil jeg tro (IPC messig).

Ja, det fikk jeg ikke tak i. Kjørte de den på turbo eller hadde de skrudd av turbo? Leste en plass at de kjørte 6900K på 3.2...

Lenke til kommentar

Ja, det fikk jeg ikke tak i. Kjørte de den på turbo eller hadde de skrudd av turbo? Leste en plass at de kjørte 6900K på 3.2...

6900K hadde turbo på, så ja 3.7 Ghz. Mens Ryzen var på 3.4.

Lenke til kommentar

6900K hadde turbo på, så ja 3.7 Ghz. Mens Ryzen var på 3.4.

Mhm. Så det igjen nå. HYPED! Nå er jeg spent på prisen :p

Lenke til kommentar

Prisen kommer til å være lavere enn Intel, det er sikkert, ellers vil ikke AMD kapre så mange kunder. 499 dollar som ryktene sier kan jo stemme. En pris jeg er villig til å gi, men jeg vil se uavhengige tester før jeg kjøper noe som helst. Bra at AMD er tilbake igjen da :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Sjæææææl super hyped nå as :D *sikle*

Begynner å fundere på hva de får til med de billigere modellene sine med tanke på frekvens? IPC ytelsen ser jo ut til å leve opp til og faktisk bedre enn mine noe pessimistiske forventinger. Hvis de kan få ut en 4c/8t eller 6/12t som nærmer seg 4,5GHz eller enda bedre 4,8-5GHz som det sies at Kaby Lake 7700k vil ligge rundt så snakker vi!!!

Dette vil nok også sette enda mer fart på produsenter innenfor kjøling da det i dag for ihvertfall Z plattformen ikke har væt mye vits i å gåfor noe særlig bedre enn NHD14/!5 da de uansett treffer veggen...

Lenke til kommentar

Hu AMD dama sa jo at de kommer til å tweake Ryzen mer, så hvis de kan få den over på 10nm proessen før Intel får sine, så kan den kanskje skalere bra oppover i frekvens og antall cores. De har jo allerede sagt at en server verson med hele 32 kjerner kommer så...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, er mye som fortsatt kan bli bedre på kort tid. Den er ikke ferdig tweaka, og boost var ikke aktivt. Er jo vesentlig mer å gå på her uten å flytte arkitekturen over på mindre prosess. Pris messig har jeg lest en del rykter, senest for noen timer siden blant annet om en 4C/8T til $150. Aldri likt rykter, så tar det med en spade salt. 

Det store spørsmålet er jo om de kommer til å prise seg på Intel nivå, kanskje litt under, ta de stedene det er litt mellomrom i prisen på Intel sine modeller. Eller om de kommer til å prise seg langt under og virkelig yppe med Intel. 

Time will show...

Lenke til kommentar
Rendered in 39 seconds with                                                                                                                                                                                                                                                                              

6900k @ 4200mhz
3400mhz cl17-19-19 "stock" tongue.gif

Jeg målte Zen i videoen til 35sekunder....

Så ut som om jeg fikk dårligere resultat enn 6900k stock i den videoen der :p

Noe er galt en plass, enten hos meg eller en annen plass. Kanskje jeg ikkje skjønner programmet.

Edit: fikk 45,8 sekunder med helt stock maskin (default i bios). Altså 6900k @ 3700mhz og minne på 2133 cl 15-15-15-35

6950x @ 4,3 ghz 3200mhz cl14 31.96 sekunder:

http://www.overclock.net/content/type/61/id/2924064/

Ja AMD har forandret noen settings....

"That's the issue people are having. The file they gave us has the settings possibly changed, so we can't get a comparable result using it, since to begin with their systems completed it faster than a setup exactly the same as theirs could do."

BE-2400 3.105ghz 8 hours orthos stable

BE-2400 3.105ghz 8 hours orthos stable

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hu AMD dama sa jo at de kommer til å tweake Ryzen mer, så hvis de kan få den over på 10nm proessen før Intel får sine, så kan den kanskje skalere bra oppover i frekvens og antall cores. De har jo allerede sagt at en server verson med hele 32 kjerner kommer så...

de har jo naples med 32 kjerner da  :xmas:

Lenke til kommentar

Can someone with a 6900K or 6950X please run the AMD Blender benchmark demo?

http://www.amd.com/en-us/innovations/new-horizon

You need Blender 2.78a: https://www.blender.org/download/

And the file AMD was using: http://download.amd.com/demo/RyzenGraphic_27.blend Thanks.

Rendered in 39 seconds with 6900k @ 4200mhz 3400mhz cl17-19-19 "stock"

Jeg målte Zen i videoen til 35sekunder....

Så ut som om jeg fikk dårligere resultat enn 6900k stock i den videoen der :p Noe er galt en plass, enten hos meg eller en annen plass. Kanskje jeg ikkje skjønner programmet.

Edit: fikk 45,8 sekunder med helt stock maskin (default i bios).

Altså 6900k @ 3700mhz og minne på 2133 cl 15-15-15-35 6950x @ 4,3 ghz 3200mhz cl14 31.96 sekunder: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2924064/ Ja AMD har forandret noen settings....

"That's the issue people are having. The file they gave us has the settings possibly changed, so we can't get a comparable result using it, since to begin with their systems completed it faster than a setup exactly the same as theirs could do." 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...