ExcaliBuR Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Kjører G.Skill 3200CL14 Flare X 4 x 8 GB sett på 3466CL14 @ 1.4V, fungerer fint. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Så bare fordi jeg har tungt for det, de CL15 brikkene er b-die som liksom er det shit for ryzen? Ja 2700x klarer ofte greitt 3600mhz, noe som du vil ha pga infinity fabric kjører på minnehastigheten. Dermed mere ytelse over hele fjøla. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Ja vet, er bare disse ram greiene jeg har tungt for, haha. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Utifra de testene jeg har sett (her f.eks) så flater ytelsen ut ved omkring 3466mhz RAM. Savner tester som også viser forskjellen ved endring av timings. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 (endret) Som med alt anna innen pc, bedre å ha for mye enn for lite. Når man kjøper overkill PSU kan man like så godt kjøpe litt overkill ram, det vil alltid være noe som uansett kunne vært bedre i en pc. Men takk for svar så langt til alle sammen. Endret 3. desember 2018 av meg0709 Lenke til kommentar
Everket Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 (endret) Javel core voltage ligger å flyter rundt 1.40 opp til 1.49, og core speed hopper opp og ned fra vs 2,8 til 4,1. Hva er greia med ryzen 2600x? Lastet ned ryzen master og den sto default på precision default overdrive(som jo gjør at garantien automatisk forsvinner?). Jeg har ikke rørt biosen enda. Gud hjelpe meg så forvirrende og skremmende. Tempen går fra 27 til 61 mens jeg installere drivere og spill. Virker absurd, selv med stock kjøler. Endret 3. desember 2018 av Everket Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 (endret) Javel core voltage ligger å flyter rundt 1.40 opp til 1.49, og core speed hopper opp og ned fra vs 2,8 til 4,1. Hva er greia med ryzen 2600x? Lastet ned ryzen master og den sto default på precision default overdrive(som jo gjør at garantien automatisk forsvinner?). Jeg har ikke rørt biosen enda. Gud hjelpe meg så forvirrende og skremmende. Tempen går fra 27 til 61 mens jeg installere drivere og spill. Virker absurd, selv med stock kjøler. Jeg bruker performance enhancer lvl 2 i bios (Asus hovedkort) som resulterer i ca 4 ghz til 4.25 ghz på alle kjerner. Vcore satt jeg til oppunder 1.375v. På auto kunne den hoppe til 1.5v. Vcore med negativ offsett kunne være verdt en titt, men har ikke prøvd det ut selv. Endret 3. desember 2018 av PantZman Lenke til kommentar
Everket Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 (endret) Jeg knoter enda litt i biosen og har ikke funnet frem til alt enda, orker du å ta et bilde der jeg setter vcore manuelt? Jeg har også asus. Hva er tempen din ? Endret 3. desember 2018 av Everket Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Ai Tweaker -> bla ned til "VDDCR CPU Voltage" 1 Lenke til kommentar
Everket Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Warhammer 2 kjører mye bedre enn jeg kunne håpe på kontra min gamle 3570k. På tide å ta en titt i biosen, takk for infoen. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 (endret) Du mister ikke garanti ved å overklokke, selv om det er mange brødjøker der ute som påstår slikt. Lykke til med å bevise at noen har klokka en cpu eller skjermkort(klokken lagres ikke i selve cpuen), går noe galt med hk så resetter man jo bare settings til default. Endret 3. desember 2018 av meg0709 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Utifra de testene jeg har sett (her f.eks) så flater ytelsen ut ved omkring 3466mhz RAM. Savner tester som også viser forskjellen ved endring av timings.ligger flere på youtube med tweaka timings se f.eks ryzen on steroids. Timings har ofte mye å si. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 MSI tabba seg litt ut og tillot overklokking på 200GE https://www.youtube.com/watch?v=uXg0Npqa3VM Ytelsesøkning med kjapp GPU på 10-20% i spill med overklokking. 2 kjerner og mangel på minneoverklokking ødelegger dog en god del. Dog kjekt at man kan få nesten Ryzen 1200 ytelse til 600,- Mye mer for pengene enn hva Intel har å by på i den prisklassen (G5400) når den er overklokka 1 Lenke til kommentar
Everket Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Tempen under warhammer 2 spilling holdt seg rundt 50-60, som ikke er så ille. Men ser at core temp viss en max på 72grader, tenker at det er en spike som sjelden førekommer. Finnes det et program som viser en temp graf? Noe sånt som msi afterburner gjør? For blir cpuen 72 grader ved jevne mellomrom er det jo ikke bra. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 HWmonitor er det programmet jeg bruker Hvor superbra det er vett jeg ikke, men funker for meg å gir meg en viss indikasjon Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 HWmonitor er det programmet jeg bruker Hvor superbra det er vett jeg ikke, men funker for meg å gir meg en viss indikasjon Bruker det jeg og, men har merket at den viser en del feil. F.eks nå viser det at CPUen har hatt en max fart på 4.7 ghz... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Jepp, bruker det dog mest for temp, den viser noe lunde grei info ang dette Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 https://www.fosshub.com/HWiNFO.html HWiNFO64 kan dere prøve. 1 Lenke til kommentar
Everket Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 (endret) Noen som aner hvordan jeg setter pffset på vcore i asus bios? Leste et tips om å sette -50mv eller -100mv for å senke tempen. Jeg får temp opp mot 72 når jeg spiller krevende spill, ikke bra. Og generelt idling tempen kan ligge på 50. Endret 3. desember 2018 av Everket Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 (endret) Noen som aner hvordan jeg setter pffset på vcore i asus bios? Leste et tips om å sette -50mv eller -100mv for å senke tempen. Jeg får temp opp mot 72 når jeg spiller krevende spill, ikke bra. Og generelt idling tempen kan ligge på 50. Temperaturen er langt unna smertegrensen, men hvordan blir det ved evt stresstesting? Hvordan er viftestyringen for CPU? Sett Qfan i bios til f.eks 100% duty ved 70c. Kjører selv 1.33xx vcore (performance enhancer lvl 2, går ikke under 4ghz på alle kjerner i stresstest) og ser peak temp på 83c i AIDA64. Dette med Corsair H110i vannkjøling. Endret 3. desember 2018 av PantZman 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå