-=HellBound=- Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 (endret) Overklokket cpu og med 4000+ mhz minne så blir det en litt annen graf. Men for de som liker stock og nerfet plattform.... Neida, skal ikkje dra det for langt. "Den som lever får ze'n" Er bare vi på forum som driver med slikt så =p Ikke akkurat et stort market. Endret 25. oktober 2018 av -=HellBound=- Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Er bare vi på forum som driver med slikt så =p Ikke akkurat et stort market. Resten holder bare på med RGB, de ser ikkje på fps Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Jeg snakker ikkje om pris her, det er noe av poenget. AMD kan jo ikkje ha høyere pris, fordi de ikkje yter godt nok til det. Tro det eller ei, så kjører ikkje alle med Ryzen Cinebench R15 HELE dagen Det er en grunn til at du kan kjøpe en 8-kjernet prosessor for mainstream-plattformen til Intel nå, mens det var 4-kjerner som var "best" frem til et år siden, og det kommer primært av at AMD er konkurransedyktige for folk flest i dag. Ja, det er synd at Ryzen ikke klokker så høyt for entusiastene, men det har ærlig talt ikke så mye å si. 2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Overklokket cpu og med 4000+ mhz minne så blir det en litt annen graf. Men for de som liker stock og nerfet plattform.... Og hvor mange hundredels promille av gamere gjør dette? 4 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 (endret) Før ryzen 1 kom i butikkene, så sa folk at det kom til å bli mørkt for intel. Det ble kjempelyst gitt ! AMD har tatt tilbake mye av CPU markedet. Intel virket ganske desperate siden Ryzen kom med blant annet slidere der de måtte "snakke ned Zen". https://www.techpowerup.com/img/96vIsCsyN2OasUHT.jpg Blir spennende å se hva Intel har å svare med når AMD kommer med Zen 2. Kommer de med enda en 14nm? Ser ut som de har truffet veggen med micro generasjonene sine i hvertfall. Endret 25. oktober 2018 av PantZman Lenke til kommentar
oOF Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Etter presentasjonen av i9900K har jeg bare blitt mer overbevist om at min neste oppgradering blir fra AMD. Det kan se ut som om det blir en gang neste år dog. 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 AMD har tatt tilbake mye av CPU markedet. Intel virket ganske desperate siden Ryzen kom med blant annet slidere der de måtte "snakke ned Zen". https://www.techpowerup.com/img/96vIsCsyN2OasUHT.jpg Blir spennende å se hva Intel har å svare med når AMD kommer med Zen 2. Kommer med de med enda en 14nm? Ser ut som de har truffet veggen med micro generasjonene sine i hvertfall. Jeg er ikkje spent på hva Intel har å svare med. Først må Zen 2 bli raskere enn intel, uansett pris. Det synes jeg. Blir Zen 2 raskere på IPC (singlecore og minneytelse sammenlagt) enn beste Intel cpu, så blir ikkje Zen 2 billig. Som sagt, så venter jeg å ser. Ryzen og Vega sammenlagt ødela min tro på mirakler... 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gabri3L Skrevet 25. oktober 2018 Populært innlegg Del Skrevet 25. oktober 2018 9900K og 2080Ti er gode eksempler på hvordan man blir "fanget" av "investeringen". Skal man ha absolutt "alt" ut av 2080Ti, så må man jo ha 9900K... For sikkerhets skyld. Du vet, i tilfelle man skulle begynne å spille FPS i 1080p igjen. Hvorfor? Jo, har man først brukt ~12000Kr på skjermkortet, så kan man jo ikke la 5% av ytelsen ligge igjen på grunn av CPU, bare for å spare en tusenlapp eller tre, man er jo ikke så dum skal vite! Det som er greia, er at det er svinedyrt å få "alt" ut av en 9900K også. HK med dårlig VRM? Glem det! Evo 212 til kjøler, ha! optimist! 3200MHz RAM da? Ja, hvis man vil seg selv så vondt! Nei du, skal man ha "alt" ut av en 9900K, så må man nok ut med nesten 13 000Kr (regner ikke med pris med Eltronics), og her har jeg faktisk forsøkt å spare litt på HK: Men hva om man ikke er redd for å miste de siste 10% med ytelse i 1080p da? Jo, da kommer man faktisk ikke så leit avgårde med adskillig mindre, og jeg har strengt tatt ikke spinket heller, her er B-die minne på 3600MHz, og et mer enn godt nok HK. Det eneste er at siden R5 2600 ikke blir så varm at den forsøker å krølle seg av PCB'en den blir levert på, så har jeg latt den klare seg med box kjøleren. Men vi kunne jo lagt på en ~2-400 kroners kjøler for å dempe støyen da, uten at det ville endret regnestykket nevneverdig: Til ren gaming, så trenger man jo ikke 2700X. Den er riktignok bittelitt raskere. Men også nesten dobbelt så dyr som en R5 2600. R5 2600 klokker man greit til 4,1GHz på alle kjerner med box kjøleren, og det gjør den bittelitt raskere i spill enn en 2600X stock. Eller man kan legge på 400Kr om man er redd for å overklokke, og bare gå for 2600X i stedet. Poenget er selvfølgelig uansett at man i praksis snakker om ~7700Kr mer for 9900K platformen, enn for R5 2600 platformen. Vi kunne altså fått råd til et GTX1080Ti til Ryzen systemet, for lavere pris enn 9900K uten GPU overhodet! Hmm... Lurer på hva som er best til gaming av 1080Ti og 9900K's iGPU? Ja, selv med en R5 2600 altså. Neida, man skal selvsagt ha dedikert GPU til begge systemene. Men det er greia; til samme pris, så får man 2080Ti i Ryzen maskinen. Men bare RTX2070 i 9900K maskinen. Er det noen som tror 9900K i gjennomsnitt kan dra mer ut av et RTX2070, enn R5 2600 vil klare å få ut av et 2080Ti? Det håper jeg ikke det er noen som tror.. 13 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Om man sier at man skal bruke 5k, 10k, 15k eller 20k på en ny PC så vil alltid AMD være det beste valget. For 25k og oppover så blir Intel enerådende men hvor mange bruker så mye på en pc? Markedet er uansett skuffet over AMD og har sendt aksjekursen ned 35% den siste tiden. I sin Financial report som kom nå så er det noen urovekkende lager tall for GPU som skremmer sammen med at markedet er skuffet over at de ikke har tatt større del av markedet fra Intel, kombinert med urolig børs uke selvsagt 2 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 https://www.prisjakt.no/product.php?p=4236769 god deal på 1600 nå Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 (endret) AMD 'Next Horizon' på tirsdag. Ser ut til å skulle handle om Zen på 7 nm (EPYC 7 nm?). Har ikke funnet noe tidspunkt for dette, så får se hva som dukker opp, og om det sies noe om forbrukermarkedet samtidig. https://www.anandtech.com/show/13538/amd-investor-relations-next-horizon-november-6th "AMD's next horizon event is scheduled for Tuesday, November 6, 2018, where we will discuss innovation of AMD products and technology, specifically designed with the datacenter on industry leading 7-nanometer process technology." Endret 4. november 2018 av Zlatzman 1 Lenke til kommentar
Bård A Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Er vel ikke noen av dere som sitter på kombinasjonen av en R5 1600 og et RTX 2080? Har bestilt nytt skjermkort nå, så jeg sitter her å lurer på om cpu kommer til å følge med. Jeg mener det skal holde til mitt bruk, men har vært ute av gamet en stund. Specs: B350 chipset (MSI Tomahawk), R5 1600 (OC til 4GHZ på alle kjerner), 16GB 3466MHZ (b-die) minne og et MSI RTX2080 Gaming Trio X. Skal drive spill i 3440x1440p med fokus på kvalitet. Tar 60 fps ultra over 100 fps medium any day! (Skjermen er en Acer predator x34p). Får ikke koblet opp noe av dette før i neste måned pga jobb. Så om noen har noen innspill her hadde det vært veldig kjekt. Bottom line: Jeg mener cpu holder til gaming i den oppløsningen og at den ikke kommer til å være noe bottleneck for 2080 kortet når vi snakker 1440p ultrawide gaming. Tar jeg feil? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 (endret) Live stream fra "Next Horizon": Endret 6. november 2018 av Gabri3L 2 Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 (endret) https://www.anandtech.com/show/13547/amd-next-horizon-live-blog-starts-9am-pt-5pm-utc Anandtech Blogger også fra streamen Endret 6. november 2018 av flabben2k Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 https://www.google.com/search?q=amd+stock&rlz=1C1CHBF_enUS798US798&oq=amd+stock&aqs=chrome..69i57j69i60j0j69i60l2j0.1688j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Høres i alle fall lovende ut, vi får se hva 7nm har å by på både på Cpu med og uten Vega og Gpu'er fremover. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Kom med gode produkter, så kjøper jeg Threadripperen maser etter et amd skjermkort... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Det finnes allerede gode produkter, om du er litt mer spesifikk som for eksempel : Kom med det mest ytende produktet så kjøper jeg det uavhengig av pris / watt etc. Du greier sikkert å definere kriteriene dine for å kjøpe fint sånn at vi andre kan hjelpe deg å finne riktig produkt Nizzen. 2 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 (endret) Kommer til å ta bra tilbake på server markedet neste år =P Håper å se mer av 3XXX serien etterhvert. https://www.anandtech.com/show/13561/amd-previews-epyc-rome-processor-up-to-64-zen-2-cores Endret 6. november 2018 av -=HellBound=- Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 (endret) Det snakkes om ~25% bedre ytelse med Zen 2 - da mest fra høyere klokkehastigheter. Betyr vel i praksis at Ryzen 3 da vil yte like bra som 9900K, men bare med 16 kjerner isteden for 8 til Intel. Eller tolker jeg det AMD kom med i går litt feil her? Om jeg kan få 16 kjerner med singeltråd ytelsen til 9900K (~5% forskjell her og der), så må jeg si det lover bra! Endret 7. november 2018 av Betroz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå