Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte mest til kommentaren om "varmeovn". Med sine 95W blir den vel mest sannsynlig ikke noe mer varmeovn enn 6700K. Dermed står eller faller det på ytelse/pris denne gangen. Og der må de levere, helst mye bedre enn intel også med tanke på hvor vanskelig folk har for å bytte merke fra intel/nvidia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bare Zen som AMD må levere med i 2017, men også Vega. Ellers vil både Intel og nVidia fortsette med høye priser. 

Zen er trolig noe Amd kommer til å slite med å selge, den er slik jeg ser det ( om ryktene på 499 dollar og oppover for 8 kjerner) om prisen stemmer, priset for høyt, Amd må faktisk sørge for å selge store volum og ta igjen markedsandeler fra Intel og det vil koste dem en bit av kaka om de ønsker å nå fram til kundene som tross alt har favorisert Intel og har lenge fått inntrykket av at Amd rett og slett ikke leverer gode produkter.

Da hjelper det ikke å komme bra ut på noen få tester,  man endrer rett og slett ikke oppfattelsen til kundekretsen sin over natta og her må Amd leverer så det suser :

*God ytelse og ikke minst en fremtidsrettet cpu til en god pris.

*Kan ikke ha noen store problemer som dukker opp og som gir ustabilitet eller noe lignende.

*Vega bør trolig være svært konkurransedyktig i henhold til pris - ytelse og effektforbruk, de kan rett og slett ikke levere et produkt som matcher 1070 eller 1080, de må faktisk overgå disse to med en god del og til en langt lavere pris.

Så ja, dette vil koste om de skal greie å snu trenden i markedet.

Lenke til kommentar

*Vega bør trolig være svært konkurransedyktig i henhold til pris - ytelse og effektforbruk, de kan rett og slett ikke levere et produkt som matcher 1070 eller 1080, de må faktisk overgå disse to med en god del og til en langt lavere pris.

Klarer de å matche ytelsen til lavere pris, bør det være mer enn nok. Da er det jo per def et bedre produkt.

Å overgå 1080 til langt lavere pris er altfor mye forlangt.

Lenke til kommentar

Klarer de å matche ytelsen til lavere pris, bør det være mer enn nok. Da er det jo per def et bedre produkt.

Å overgå 1080 til langt lavere pris er altfor mye forlangt.

Er jo forbrukerene som bestemmer om det er verdt prisen eller ei. Altså ved kjøp.

Lenke til kommentar

Men dersom Vega skulle gi lik ytelse som Gtx 1070 og koste mindre, er det jo et bedre produkt. Hvorfor skal vi kreve at Vega både er kraftigere og rimeligere?

Men jeg tror faktisk at det er det som skal til for at folk går over fra Nvidia til AMD.

Selv om kanskje Vega får et par fps mere enn 1080, betyr ikkje automatisk at det er et bedre produkt.

Hadde 2stk 7970 og fikk mange fps, men de hadde ikkje framepacing for cfx på den tiden. GTX 680 kom og det i noen tilfeller mindre kraftig enn gtx 680. GTX 680 hadde framepacing for sli, og Battlefiled 3/4 gikk veldig smooth. Det gjorde ikkje 7970 i cfx for å si det slik, selv om kanskje de hadde flere fps. GTX 680 var da et bedre produkt. 

Et eksempel :p

Lenke til kommentar

Utrolig, mye bedre enn forventa, men ingen pris enda.

Men spille Bf1 kunne ho ikkje, men battlefront?  :huh:

Og ingen fps teller  :roll:

"greater than 60 fps" på ett ukjent vega basert skjermkort, ikke akkurat veldig spesifikk nei...

Nok snakk, og få dritten ut i butikkene, slik at vi kan teste det! Sier jeg bare...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Imponerende med 3,4GHz 8c/16t med 95W :D Må bare si at jeg gleder meg til launch! Endelig skal 3770k pensjoneres!

Spennende å se om den overklokker over 4.5 ghz da. Kanskje 5 Ghz  :dribble:

Been there done that ;) over 5 så snakker vi ^^

Men det lover jo veldig bra så langt! Kanskje det blir AMD på meg for første gang siden Athlon 64 X2 ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...