Cappo Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Det eneste jeg er/var misfornøyd med de to Ryzen-riggene jeg har, er/var elendig Bios og treg oppgradering av Bios fra hk-produsent. Måtte faktisk kjøpe en ekstra CPU jeg ikke har bruk for til å oppgradere Bios før ny CPU ville fungere i hk'et. Mener det ikke blir helt optimalt for AMD før hovedkort-produsentene bruker litt mer innsats for de modellene som er til AMD/Ryzen. Men det kommer seg nok. Forhåpentligvis. Strengt talt burde hovedkort-produsentene slutte å være så forbanna gjerrige å tilby mulighet for å flashe hovedkortet fullstendig uten cpu, minne, gpu. Men per i dag er det bare de dyreste som har den muligheten og knapt nok det. Jeg vet Asus sine Crosshair VI og VII Hero har det, men ingen oversikt over hva de andre kan eller ikke kan.Men det er en funksjon som er fraværende på midrange og budsjett alternativene ihvertfall. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 De kunne spart seg alle disse lysene å istedet gitt oss funkjoner som er nyttige. 3 Lenke til kommentar
WhaWuaWua Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Jeg liker alle lysene også jeg. Litt pimp... på de testene jeg har gidda å kjørt ligger mitt etup mellom 5 til 12 % forran tilsvarende opsett. ☺ enten har jeg vunnet i lotteriet eller så har folk en generel vane for å presse på for mye slik at det gir utslag den andre veien. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Fikk ikke fingeren ut av ræva på ryzen så nå blir min i52500k endelig byttet ut. Ser dette greit ut? Samsung 960 EVO SSD M.2 2280 - 250GB NZXT Kraken X42 RGB v2 Prosessor Kjøler - Water cooling - Max 38 dBA G.Skill TridentZ RGB DDR4-3200 C16 DC - 16GB ASUS ROG STRIX X470-F GAMING Hovedkort - AMD X470 - Socket AM4 socket - DDR4 RAM - ATX AMD Ryzen 5 2600X with Wraith Spire - Pinnacle Ridge Prosessor - 3.6 GHz - AMD AM4 - 6 kjerner - AMD Boxed (PIB - med kjøler) 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Stort sett det samme oppsett som jeg planlegger, dog uten Kraken og med skjermkort da.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Mysticon: Du får vell flare x med cl14 for 100 ekstra. Kan være verdt å vurdere 4 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 (endret) Noe grunn til at JohnFredriksten89 sine innlegg ble slettet? Sist han var logget på var kl. 3 i natt så er ikke han selv Er det slik det er innpå forumet her altså. At det mann ikke liker det blir slettet selvom det var saklig? Endret 22. april 2018 av -=HellBound=- 2 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 (endret) Ikke noe nytt det da, slik har jo internet vært i mange år så lenge man har "makt" til å slette ting. Folk tror internet er en søndags skole. Blei sikkert banna å sletta fordi det er en eller anna syk regel her som gjør at du ikke kan ha flere brukere. Endret 22. april 2018 av meg0709 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 (endret) Stort sett det samme oppsett som jeg planlegger, dog uten Kraken og med skjermkort da.. GPU har jeg alt Mysticon: Du får vell flare x med cl14 for 100 ekstra. Kan være verdt å vurdere G.Skill Flare X series denne du mener? edit: Hvordan er CPU fan/block som følger med? Har alltid vært skeptisk til stock kjøler og vil ha et stille system men klokke/leike litt. Endret 22. april 2018 av MysticoN 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Skulle ønske man fikk flare x uten de store teite finnene og lysene, low profile brikker uten lys er himmelen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Noe grunn til at JohnFredriksten89 sine innlegg ble slettet? Sist han var logget på var kl. 3 i natt så er ikke han selv Er det slik det er innpå forumet her altså. At det mann ikke liker det blir slettet selvom det var saklig? Ja det er helt vanlig at innlegg blir slettet uten forvarsel. Synn man sant. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Skulle ønske man fikk flare x uten de store teite finnene og lysene, low profile brikker uten lys er himmelen. Funker like bra med slike trident z med ryzen: https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-DDR4-3200-C14-DC-SR-32GB/2531833 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Stort sett det samme oppsett som jeg planlegger, dog uten Kraken og med skjermkort da.. GPU har jeg alt Mysticon: Du får vell flare x med cl14 for 100 ekstra. Kan være verdt å vurdere G.Skill Flare X series denne du mener? edit: Hvordan er CPU fan/block som følger med? Har alltid vært skeptisk til stock kjøler og vil ha et stille system men klokke/leike litt. Helvete da som de koster nå om dagen. Må huske det når jeg oppgraderer riggen min. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 (endret) Skulle ønske man fikk flare x uten de store teite finnene og lysene, low profile brikker uten lys er himmelen. Funker like bra med slike trident z med ryzen: https://www.proshop....SR-32GB/2531833 Ja joda, sant nok, syns nå "kjølefinnene" fortsatt er for høye men. Og ja, pro redigering på gang, klarte faen meg å redigere inn en quote, wootwoot. Endret 22. april 2018 av meg0709 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Noe grunn til at JohnFredriksten89 sine innlegg ble slettet? Sist han var logget på var kl. 3 i natt så er ikke han selv Er det slik det er innpå forumet her altså. At det mann ikke liker det blir slettet selvom det var saklig? Ja det er helt vanlig at innlegg blir slettet uten forvarsel. Synn man sant. Tipper dobbel-bruker så. Ja, fan så mye noen datadelene koster i dag. Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Men ser andre har 1600 opp til 1800x med ingen problemer opp til 250-500k population på cities: skylines, men min 1700 sliter med det spillet, alltid vært noe problemer. Selv om spillet bruker alle 8 kjerner og jobbe på er loaden alltid liten. (som den burde være.) Men alltid et eller annet problem :L Din Ryzen 1700 er identisk med 1800X med unntak av frekvenser. Overklokk din til 3.8 - 4.0 Ghz. Hvis du kjøper deg en 2700X for å få bedre ytelse, så tror jeg du blir litt skuffet. Mulig det spillet ditt bare er sært. Jeg har aldri spilt det så vet ikke noe om det. Vet 1700 / 1800x er identiske, er bare egt silicon lottery på hvor mye de tåler. Hadde min 1700 på 3.6 ghz før, men trodde det var stabilitets problemer så satte den ned til default standarder. Nå er Cities: skylines "unplayable" med dårlig fps og drops. 2700x ser ikke ut som noe stor oppgradering utenom litt høyere base-klokke, thats it. cities er bare veldig intel elsker, samtidig som den elsker høy base-klokke.. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Stort sett det samme oppsett som jeg planlegger, dog uten Kraken og med skjermkort da.. GPU har jeg alt Mysticon: Du får vell flare x med cl14 for 100 ekstra. Kan være verdt å vurdere G.Skill Flare X series denne du mener? edit: Hvordan er CPU fan/block som følger med? Har alltid vært skeptisk til stock kjøler og vil ha et stille system men klokke/leike litt. Helvete da som de koster nå om dagen. Må huske det når jeg oppgraderer riggen min. Mener jeg betalte ~1800 pr kit. da jeg kjøpte dem i fjor sensommer/høst. Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Noe grunn til at JohnFredriksten89 sine innlegg ble slettet? Sist han var logget på var kl. 3 i natt så er ikke han selv Er det slik det er innpå forumet her altså. At det mann ikke liker det blir slettet selvom det var saklig? ja det var kjipern ventet spent på svar Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 (endret) Noe grunn til at JohnFredriksten89 sine innlegg ble slettet? Sist han var logget på var kl. 3 i natt så er ikke han selv Er det slik det er innpå forumet her altså. At det mann ikke liker det blir slettet selvom det var saklig? ja det var kjipern ventet spent på svar Ser ut som om han har fått slettet profilen sin. Sikkert dobbeltbruker eller.no Er det deg? Endret 23. april 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Stort sett det samme oppsett som jeg planlegger, dog uten Kraken og med skjermkort da.. GPU har jeg alt Mysticon: Du får vell flare x med cl14 for 100 ekstra. Kan være verdt å vurdere G.Skill Flare X series denne du mener? edit: Hvordan er CPU fan/block som følger med? Har alltid vært skeptisk til stock kjøler og vil ha et stille system men klokke/leike litt. jepp. Er e ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå