Jarmo Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 (endret) Fornuftig kjøp.. Njet, utenom HEDT-cpuer er det bare 8700K og 8600K som teller i dag fra Intel, alt annet tar Ryzen nå Endret 19. april 2018 av Jarmo 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Fornuftig kjøp.. Njet, utenom HEDT-cpuer er det bare 8700K og 8600K som teller i dag fra Intel, alt annet tar Ryzen nå Nja på pris/ytelse så er ikke en i5 8400 så gæli heller. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Om Ryzen 2700X skulle klare en 4500 MHz OC, og 4000+ MHz stabilt på RAM, så synes jeg det vil være et bra kjøp hvis man tenker prisen på ca 3300 kr og at det er en 8-kjerne CPU. Tester kommer vel etter kl 15 i dag? Over 3600/3666mhz er det visst bare å glemme. Litt synn, men forventet. Ja så det jeg også. Skuffende egentlig. Kan virke som at G.Skill sine DDR4 3600 CL15 brikker vil da passe perfekt sammen med Ryzen 2 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Om Ryzen 2700X skulle klare en 4500 MHz OC, og 4000+ MHz stabilt på RAM, så synes jeg det vil være et bra kjøp hvis man tenker prisen på ca 3300 kr og at det er en 8-kjerne CPU. Tester kommer vel etter kl 15 i dag? Over 3600/3666mhz er det visst bare å glemme. Litt synn, men forventet. Ja så det jeg også. Skuffende egentlig. Kan virke som at G.Skill sine DDR4 3600 CL15 brikker vil da passe perfekt sammen med Ryzen 2 Testene så langt er vel bare med X 370 MB med beta bios? Når X470 kommer så håper jeg på høyere tall Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 (endret) Fornuftig kjøp.. Njet, utenom HEDT-cpuer er det bare 8700K og 8600K som teller i dag fra Intel, alt annet tar Ryzen nå Nja på pris/ytelse så er ikke en i5 8400 så gæli heller. Riktig det, lavbudsjettmaskin så er det et godt kjøp Kan virke som at G.Skill sine DDR4 3600 CL15 brikker vil da passe perfekt sammen med Ryzen 2 Ja, det har jeg også sett så.. Endret 19. april 2018 av Jarmo Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Om Ryzen 2700X skulle klare en 4500 MHz OC, og 4000+ MHz stabilt på RAM, så synes jeg det vil være et bra kjøp hvis man tenker prisen på ca 3300 kr og at det er en 8-kjerne CPU. Tester kommer vel etter kl 15 i dag? Over 3600/3666mhz er det visst bare å glemme. Litt synn, men forventet. Ja så det jeg også. Skuffende egentlig. Kan virke som at G.Skill sine DDR4 3600 CL15 brikker vil da passe perfekt sammen med Ryzen 2 Testene så langt er vel bare med X 370 MB med beta bios? Når X470 kommer så håper jeg på høyere tall Nei, det er for det meste med X470 hovedkort allerede Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Det har aldri kommet en magisk bios som gjør minnekontrolleren vesentlig bedre. Uansett om det har vært intel eller amd. Det som har kommet, er tweaks som gjør minnebrikker mere kompatible/stabil med minnekontrolleren. Dette er typiske tweaks med "under" timings og litt på forskjellige spenninger mot minnekontrolleren/cpuen. 2 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 In other news; så var det for ca. 2 måneder siden, et navnløst geni som mente, og forklarte hvordan, denne lekkasjen faktisk kunne vise reelle tall. I dag viste det seg at han hadde så 100%+ fullstendig rett, at enkelte i denne tråden burde skamme seg.. I et intervju tidligere i dag, fortalte vår navnløse helt om hvor ensomt det er på toppen, men at det viktigste tross alt er å ha rett.. 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 In other news; så var det for ca. 2 måneder siden, et navnløst geni som mente, og forklarte hvordan, denne lekkasjen faktisk kunne vise reelle tall. I dag viste det seg at han hadde så 100%+ fullstendig rett, at enkelte i denne tråden burde skamme seg.. I et intervju tidligere i dag, fortalte vår navnløse helt om hvor ensomt det er på toppen, men at det viktigste tross alt er å ha rett.. Men er ikkje testen til Anandtech helt på trynet, når de bruker de minnehastighetene som de gjør? Fordi Anandtech har HELT andre resultater enn resten av verden Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 (endret) In other news; så var det for ca. 2 måneder siden, et navnløst geni som mente, og forklarte hvordan, denne lekkasjen faktisk kunne vise reelle tall. I dag viste det seg at han hadde så 100%+ fullstendig rett, at enkelte i denne tråden burde skamme seg.. I et intervju tidligere i dag, fortalte vår navnløse helt om hvor ensomt det er på toppen, men at det viktigste tross alt er å ha rett.. Men er ikkje testen til Anandtech helt på trynet, når de bruker de minnehastighetene som de gjør? Fordi Anandtech har HELT andre resultater enn resten av verden I akkurat dette tilfellet er det en bra ting at Anandtech brukte standard minnefrekvens. Hadde de for eksempel brukt 3200 eller 3600MHz RAM, så kunne man argumentert for at Geekbench scoren kanskje var "kunstig" høy i Anand testen vs lekkasjen, på grunn av raskere RAM. I stedet ser vi at Anand testen likevel scorer enda høyere enn i lekkasjen. Og at det gir mening, ettersom CPU i lekkasjen sannsynligvis var en ES sample, og der vi ser den er merket med 3,4/3,8GHz frekvens. Mens retail versjonene faktisk booster opp til 3,9GHz.. Når det gjelder resten av testen, så er den jo nærmere "real world" konfigurasjon for de aller fleste. Så jeg synes som sagt at det er helt greit at ihvertfall en plass tester uten maks overklokket RAM, og GPU som bare 2% av oss gamere eier.. Endret 19. april 2018 av Gabri3L 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 In other news; så var det for ca. 2 måneder siden, et navnløst geni som mente, og forklarte hvordan, denne lekkasjen faktisk kunne vise reelle tall. I dag viste det seg at han hadde så 100%+ fullstendig rett, at enkelte i denne tråden burde skamme seg.. I et intervju tidligere i dag, fortalte vår navnløse helt om hvor ensomt det er på toppen, men at det viktigste tross alt er å ha rett.. Men er ikkje testen til Anandtech helt på trynet, når de bruker de minnehastighetene som de gjør? Fordi Anandtech har HELT andre resultater enn resten av verden I akkurat dette tilfellet er det en bra ting at Anandtech brukte standard minnefrekvens. Hadde de for eksempel brukt 3200 eller 3600MHz RAM, så kunne man argumentert for at Geekbench scoren kanskje var "kunstig" høy i Anand testen vs lekkasjen, på grunn av raskere RAM. I stedet ser vi at Anand testen likevel scorer enda høyere enn i lekkasjen. Og at det gir mening, ettersom CPU i lekkasjen sannsynligvis var en ES sample, og der vi ser den er merket med 3,4/3,8GHz frekvens. Mens retail versjonene faktisk booster opp til 3,9GHz.. Når det gjelder resten av testen, så er den jo nærmere "real world" konfigurasjon for de aller fleste. Så jeg synes som sagt at det er helt greit at ihvertfall en plass tester uten maks overklokket RAM, og GPU som bare 2% av oss gamere eier.. Nå har vel minne vært et rimelig høyt fokus, så mange av de som vet at det er en cpu som heter Ryzen, vet sikkert at minne raskere enn 2133mhz er lurt. Men ja, det er mange som ikkje setter XMP eller satt AHCI på harddisker i bios. Skal ikkje glemme klassikeren 120hz skjerm, men kjører den på 60hz Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Men forsåvidt greit, sånt sett, da 1080 Ti-brukere ikke gamer i 1080p uansett.Det var da et ganske bastant utsagn, hva baserer du dette på? En kompis av meg kjøpte 1080ti /7700k og spiller bare csgo i 1080p så det er mulig Skal ikke si noe på det jeg, har bare 5960x og 1080ti sli på 1080p, aldri slått meg og kjøpe bedre skjerm Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 (endret) Samme her. Vurderer å vente på pris på 1800x. Det som jeg er irritert over er att intel har 2 på 1151, men den gamle støtter ikke 8700K. Noe for deg wattnisse: Since 105W TDP rated Pinnacle Ridge CPUs are allowed to sustain >= 141.75W of power draw, and more importantly because at stock they do consume significantly more than the rated 105W even in real world multithreaded workloads, their advertised power rating in my opinion is not entirely fair and might end up misleading the consumers. The measured sustained power consumption for a stock 2700X was 127.64W (132W peak) during X264 encoding and 142.52W (146.5W peak) during Prime95 28.10. In comparison, a stock i9-7960X CPU with its power limit reduced from the default 165 / 206W to 140 / 175W (PL1, PL2) sustained 139.82W power draw and had a peak draw of 168W in the very same X264 workload. All of the stated power figures are based on DCR (current over inductor) measurements and therefore external conversion (VRM, PSU) losses are not included in them. https://forums.anandtech.com/threads/ryzen-strictly-technical.2500572/page-72#post-39391302 Endret 19. april 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Kjøper du en "ferdig pc" får du vel med RAM av hastigheten som er oppgitt for CPUen. Tviler på OEM bruker penger på raskere RAM enn nødvendig. 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Kjøper du en "ferdig pc" får du vel med RAM av hastigheten som er oppgitt for CPUen. Tviler på OEM bruker penger på raskere RAM enn nødvendig. Ingen noobs kjøper ferdigpc med AMD, fordi det eneste de vet er at Intel er raskest... Hørt på intånett Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 At anandtech har litt andre resultat enn andre har vel litt med at de er de eneste som har hatt med patcher mot Melt/Spectre også. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 (endret) At anandtech har litt andre resultat enn andre har vel litt med at de er de eneste som har hatt med patcher mot Melt/Spectre også. Og 2666mhz minne på 8700k De er ikkje de eneste som har patchet Hothardware.com We've also taken the opportunity to completely re-vamp and update all of our current-gen test-beds to account for all of the post-Spectreand Meltdown hoopla. https://www.forbes.com/sites/antonyleather/2018/04/19/amd-ryzen-7-2700x-and-ryzen-5-2600x-review-massive-performance-gains-are-bad-news-for-intel/2/#492d26ec1edf Sikkert flere også. Endret 19. april 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 (endret) At anandtech har litt andre resultat enn andre har vel litt med at de er de eneste som har hatt med patcher mot Melt/Spectre også. De er ikkje de eneste. Tom`s Hardware har brukt. Men ikke alle patcher. Du ser der og at 2700X er nærmere 8700K som er klokket 4.9Ghz der. Vet du om flere? Endret 19. april 2018 av -=HellBound=- Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 (endret) Vanskelig å tyde hva slags minnehastigheter thomshardware kjører. Kan se ut som om de kjører "stock" spesifikasjon minne? Endret 19. april 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå