bshagen Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Hvordan har du kommet til den konklusjonen? 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Fordi selv om intel yter bedre i benchmarks så er det ikke noe man merker i vanlig bruk. Syntetiske benchmarks er en massiv internettpenis, og intet annet. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Men du. FX8350 yter jo dårligere i samtlige andre real world ting også, alt fra spill til å pakke ut .zip, så det er ikke kun i syntetiske tester at Intel knuser FX8350. Det er en grunn til at Zen er viktig for å si det sånn.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Fordi selv om intel yter bedre i benchmarks så er det ikke noe man merker i vanlig bruk. Syntetiske benchmarks er en massiv internettpenis, og intet annet. Det der stemmer nok ikke du. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Jeg tør vedde på at om du satte opp en blindtest så ville ikke folk merket forskjell med mindre de fikk bruke begge samtidig. Dere legger alt for mye verdi i benchmarks. Skjønner det når man er entusiast, men det smitter dessverre over når alle disse kommer med anbefalinger til hvermannsen også. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Zen SR7 Zen SR7 Zen SR5 Zen SR3 4MB 4MB 3MB 2MB L2 Cache16MB 16MB 12MB 8MB L3 Cache 8 8 6 4 Cores16 16 12 8 Threads95W 95W 65W 65W Power 3.2GHz 3GHz TBA TBA Core Clock 3.5GHz 3.2GHz TBA TBA Turbo Clock$499 $349 $249 $149 MSRP January January March March Launch http://hothardware.com/news/amds-8-core-zen-sr7-offers-core-i7-5960x-performance-at-499#WARtsoEbGq0pRm65.99 2 Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Da kan du jo like godt kjøpe en FX-6300 til nesten halve prisen, siden du ikke vil merke noe forskjell i "vanlig bruk" da heller. Lenke til kommentar
mna Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Jeg tør vedde på at om du satte opp en blindtest så ville ikke folk merket forskjell med mindre de fikk bruke begge samtidig.Dere legger alt for mye verdi i benchmarks. Skjønner det når man er entusiast, men det smitter dessverre over når alle disse kommer med anbefalinger til hvermannsen også. Har hadt [email protected] samtidig med i5 3570k i5 4670k i7 3770k i7 4790k og solgte den nå i sommer. Å jeg merket nok noe forskjell i spill ikke bare bench. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Da kan du jo like godt kjøpe en FX-6300 til nesten halve prisen, siden du ikke vil merke noe forskjell i "vanlig bruk" da heller. Ja FX-6300 har vært et knallkjøp lenge. For å være tilbake på topic: Hvis den tabellen over stemmer så tipper jeg forskjellen på de 2 ZR7 versjonene (bortsett fra noen få hundre Mhz) er ulåst multiplier? Endret 5. desember 2016 av Tåkefyrste Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Så du selger og skal kjøpe Zen fordi? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Fordi jeg har lyst. Får jeg lov til det selv om jeg liker FX eller er det forbudt? Og nei, jeg forventer ikke å merke forskjell fra min i5 6600k. Endret 5. desember 2016 av Tåkefyrste 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Fordi jeg har lyst. Får jeg lov til det selv om jeg liker FX eller er det forbudt? Og nei, jeg forventer ikke å merke forskjell fra min i5 6600k. Noen merker ikkje forskjell, mens andre gjør Noen merker ikkje forskjell på 60hz og 144hz heller, så det er sagt Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Hvis man skal bruke den benchen der, så yter en i3 6100 omtrent likt med en FX-8350. Dual core Intel vs 8-core AMD... Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 (endret) Hvis man skal bruke den benchen der, så yter en i3 6100 omtrent likt med en FX-8350. Dual core Intel vs 8-core AMD... Eventuelt at 8350 yter ca likt med i5-2500, som er en quad core fra ca samme tiden. Nå må dere rulle inn, og oppføre dere som voksne folk. Istedet for å forsøple tråden med piss, som ikke har noe verdiskapning. Han må ha rett til å ha sin erfaring, uten at noen på død og liv skal sable den ned. Endret 6. desember 2016 av Rusher 2 Lenke til kommentar
WhaWuaWua Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Ja. Special sr7 vil nok være ulåst multiplier, omtrentlig som 6700k er ulåst og høyere i frekvens en 6700. Som jeg sa tidlig tidlig i denne tråden amd vil nok velge samme måte å brande sine produkt på som intel, men vil tilby flere kjerner og mer HT i lavere klasser. Slik det ser ut for meg hvertfall. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Synes det er litt morsomt denne amd vs intel diskusjoner, spesielt folk ikke klarer å se eller vil innse at noe er dårlig Tenk dette, til og med AMD selv har boikottet egne cpuer til å teste nye amd skjermkort, er ikke det nok? 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Tenk dette, til og med AMD selv har boikottet egne cpuer til å teste nye amd skjermkort, er ikke det nok? Ja mener dem brukte Intel i7 når dem viste frem sine Fury X kort. Så AMD trenger å lykkes med Zen, og det hadde vært bra for oss også det. Lenke til kommentar
mna Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Synes det er litt morsomt denne amd vs intel diskusjoner, spesielt folk ikke klarer å se eller vil innse at noe er dårlig Tenk dette, til og med AMD selv har boikottet egne cpuer til å teste nye amd skjermkort, er ikke det nok? Er vel ikke direkte en diskusjon om hva som er best. Er mer om man merker forskjell. Å har du midrange/eldre gpu så merker du kansje ikke noe. men med 1 eller flere kraftige skjermkort å sammenligner i spill så merker ihvertfall jeg forskjell. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 (endret) Tåkefyrste, dette er ikke itavisen (enda) og vi diskuterer ikke med deg fordi vi er "Intel-fanboiz", vi rett og slett sier at FX8350 er søppel, fordi det er den, den har vært gammel i mange år allerede og som andre sier her - tilogmed AMD vedgår dette indirekte når de kjører demoer med i7 i stedet for med noe i deres egen produktlinje. Så det er sagt, vi ønsker alle en bombe av en CPU i Zen, så ikke engang tenk på å dra det kortet en gangFX6300 - greit, denne er billig og "verdt" det for de med et ekstremt smalt budsjett, men å kjøpe FX8350 idag er å kaste penger, når du for en skarve "200-lapp" får Intel-oppsett som løper sirkler rundt denne CPU'en og det uten å være et strømsluk (og har alle de nye features som AM3 ikke har - jeg mener, de er fremdeles på PCIe 2.0 ffs)Nei, det er ikke ulovlig å være fan av CPU'en, men den er ikke good value, det kan ha vært tilfelle en gang, men det er i såfall mange år sidenNår det er sagt, jeg liker prissettingen til de nye CPU'ene, om de kan konkurrere så må Intel finne på noe med prisene sine også Endret 6. desember 2016 av bshagen 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Tåkefyrste, dette er ikke itavisen (enda) og vi diskuterer ikke med deg fordi vi er "Intel-fanboiz", vi rett og slett sier at FX8350 er søppel, fordi det er den, den har vært gammel i mange år allerede og som andre sier her - tilogmed AMD vedgår dette indirekte når de kjører demoer med i7 i stedet for med noe i deres egen produktlinje. Så det er sagt, vi ønsker alle en bombe av en CPU i Zen, så ikke engang tenk på å dra det kortet en gang FX6300 - greit, denne er billig og "verdt" det for de med et ekstremt smalt budsjett, men å kjøpe FX8350 idag er å kaste penger, når du for en skarve "200-lapp" får Intel-oppsett som løper sirkler rundt denne CPU'en og det uten å være et strømsluk (og har alle de nye features som AM3 ikke har - jeg mener, de er fremdeles på PCIe 2.0 ffs) Nei, det er ikke ulovlig å være fan av CPU'en, men den er ikke good value, det kan ha vært tilfelle en gang, men det er i såfall mange år siden Når det er sagt, jeg liker prissettingen til de nye CPU'ene, om de kan konkurrere så må Intel finne på noe med prisene sine også I dag er det et veldig dårlig kjøp, men kjøpte du en FX 8350 når den kom ut så har man i det minste hatt en grei cpu helt til nå, faktisk så fikk den nytt liv med Windows 10 og DX12 selv om det har tatt sin tid før spillene og programvarene har fått utnyttet den helt. Så får vi håpe at alle de "svake punktene" til FX serien blir fikset i denne serien, personlig er jeg litt skuffet allerede i forhold til relativt høy pris på cpu'ene, men forhåpentligvis faller de raskt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå