Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt lest litt på testen hos anandtech nå, og der tar nye Ryzen innersvingen på 8700k i spill..!

I hvilke spill da? Ikkje lest tester enda, siden jeg er på jobb :/

Civ6 og SoM har 8700k bedre "Low fps" men rysen har bedre avg fps, i gta v og tomb rider har rysen også bedre low fps. Det var et spill til som også ble testet men var noe trøbbel med og laste inn den siden.

Lenke til kommentar

Såvidt lest litt på testen hos anandtech nå, og der tar nye Ryzen innersvingen på 8700k i spill..!

Civ6 og SoM har 8700k bedre "Low fps" men rysen har bedre avg fps, i gta v og tomb rider har rysen også bedre low fps. Det var et spill til som også ble testet men var noe trøbbel med og laste inn den siden.
Hmm.. lest 5 tester nå, og ikkje sett en spilltest der 2700x vinner over 8700k i et spill, annet enn på anandtech. Ikkje mye innersving på 8700k må jeg si.

Minnehastighet er vel nøkkelen?

Edit: anandtech er helt på bærtur. De tester med "supported" minbehastighet, som betyr 2400mhz eller.no Epic fail.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

https://www.computerbase.de/2018-04/amd-ryzen-2000-test/4/

10% bedre enn 1800X i gaming. 10% bak 8700K. Ikke verst.

Overklokker man begge max, så blir kanskje 2700x 15% -20% bak 8700k?

Jeg bryr meg mer om 1800X her. Rimelig god prestasjon av AMD å tyte ut 10% ekstra gamingytelse og 12% ekstra i frametimes. De er nå bare en generasjon unna å nå parity med Intel. Så lenge de holder prisene like lave, og kanskje også gir oss 10 kjerner og, neste år, så blir dette interessant.

Lenke til kommentar

Hmm.. lest 5 tester nå, og ikkje sett en spilltest der 2700x vinner over 8700k i et spill, annet enn på anandtech. Ikkje mye innersving på 8700k må jeg si.

Minnehastighet er vel nøkkelen?

Ikke spørr meg :p jeg bare vidrebringte essensen i testen fra anandtech som du lurte på :D

Edit: men ja, skal være enig i at det er en litt rar innersving.

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

Etter det jeg har sett så er det ingen vits å overklokke X versonene av Ryzen 2000 serien. Bedre å bare la XFR 2 gjøre jobben. For de som ønsker å overklokke og spare penger, så er Ryzen 2600 eller 2700 det man kjøper.

Spør du meg blir det mer spennende neste år og se hvordan AMD sin 7nm Zen 2 blir mot Intel sine 10nm prosessorer. AMD vil nok kunne øke frekvensen en del over det vi ser i dag med 2700X, men spørs om Intel klarer å presse så mye høyere frekvens ut av sin Core arkitektur. Blir kanskje heller at Intel øker antall kjerner (noe AMD også kan selvfølgelig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...