Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På 20+ år har kun to av mine CPUer feilet.  Den ene drepte jeg selv med overoptimistisk overklokking for maaaange år siden og den andre fulgte med i dragsuget (sammen med HK, RAM og GPU) da en PSU gikk fløyten i fjor en gang.  At en CPU sjøldauer har jeg ennå til gode å oppleve.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Gamers Nexus hevder de allerede har en (eller flere?) av de nye 2000 serie CPU'ene. Og vel faktisk til og med kunne ha publisert resultatene allerede, siden de ikke har en NDA avtale med AMD. Dette på grunn av at de har fått tak i sitt/sine eksemplarer "på annet vis".. Engineering samples med andre ord.. Men de vil forholde seg til slipp dato likevel før de publiserer, av hensyn til, og respekt for, kolleger i andre publikasjoner..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gamers Nexus hevder de allerede har en (eller flere?) av de nye 2000 serie CPU'ene. Og vel faktisk til og med kunne ha publisert resultatene allerede, siden de ikke har en NDA avtale med AMD. Dette på grunn av at de har fått tak i sitt/sine eksemplarer "på annet vis".. Engineering samples med andre ord.. Men de vil forholde seg til slipp dato likevel før de publiserer, av hensyn til, og respekt for, kolleger i andre publikasjoner..

Det skal de ha kred for. Spy ut mest mulig fortest mulig er gjengangeten hos mange. Jeg tar ikke før NDA-testene særlig seriøst da de meg bekjent ikke har bios til å utnytte xfr2 og tb2, noe som kan utgjøre endel på ytelsa.
Lenke til kommentar

Nå er det offisielt:

• Ryzen 7 2700X (8c/16t) will get a base clock of 3.7 GHz and may Turbo to 4.3 GHz, priced 329 USD
  • Ryzen 7 2700 (8c/16t) will get a base clock of 3.2 GHz and may Turbo to 4.1 GHz, priced 299 USD
  • Ryzen 5 2600X (6c/12t) will get a base clock of 3.6 GHz and may Turbo to 4.2 GHz, priced 229  USD
  • Ryzen 5 2600 (6c/12t) will get a base clock of 3.4 GHz and may Turbo to 3.9 GHz, priced 199 USD

Ryzen 2700x kan bestilles på komplett ! 3 599,-

https://www.komplett.no/product/993767/datautstyr/pc-komponenter/prosessorer/amd-ryzen-7-2700x-prosessor?offerId=KOMPLETT-310-993767#

2600x 2 449,

https://www.komplett.no/product/993769/datautstyr/pc-komponenter/prosessorer/amd-ryzen-5-2600x-prosessor?offerId=KOMPLETT-310-993769#

http://www.guru3d.com/news-story/amd-announces-ryzen-2600(x)2700(x)x470-preorder-and-some-unboxing.html

Endret av Nizzen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nei takk, kjøper heller en 1800x nå. Venter litt å ser hva som skjer. PS: Har kjøler så trenger ikke en til. Og kan da heller klokke opp 1800x litt. Forskjell på 95 og 105W TDP :)

Om du ikke klokker så har de nye langt bedre skalering av turbofrekvenser, xfr etc. Oppgitt tdp er bare veiledende, ofte bruker cpuene mer enn opogitt. Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Nei takk, kjøper heller en 1800x nå. Venter litt å ser hva som skjer. PS: Har kjøler så trenger ikke en til. Og kan da heller klokke opp 1800x litt. Forskjell på 95 og 105W TDP :)

Om du ikke klokker så har de nye langt bedre skalering av turbofrekvenser, xfr etc. Oppgitt tdp er bare veiledende, ofte bruker cpuene mer enn opogitt.

Vurdere å bytte ut 5960X@3700, ca 200w, og 6800k@ 3700 ca, 140w. Sparer mye strøm om jeg kjøper 2x 1800x. En på linux og en på win 10.

De kjører nacl. Lei av sykt dyre intel, joda bra cpuer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...