Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som min 1800x @4.1 (alle 8 kjerner) med 3600mhz minne klarer seg en stund til.

But why? Du pleier å oppgrade CPU når den økte ytelsen er enda mindre enn dette.

Vanskelig å oppgradere, når 3 maskiner jeg har er bedre enn dette. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke evner noen mennesker ikke å håndtere kildekritikk, men de forstår også ikke forskjell mellom tall....Fancy that.

For å sitere innlegget ditt:

Ytelsen kan nok være bedre på gamingfronten, da denne testen inkluderer veldig få, og veldig gamle spill. Hvem faen bruker Arma 3 til å teste noe som helst, liksom?

Ellers regner jeg med at den doble negativen ikke var tilsiktet og at du mente jeg ikke er i stand til å håndtere kildekritikk, heller enn at jeg er det.  I forhold til det er det kun å anmerke at jeg ikke bruker noe som helst som kilder før noe produkt er sluppet; jeg synes bare WCCFTECH er morsomt lesestoff og ser gjerne at folk poster linker.  At du så ikke evner å se forskjellen på å finne noe interessant eller artig og å sluke rykter med hud og hår får stå helt og holdent for din regning.

Endret av Belfaborac
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Ellers regner jeg med at den doble negativen ikke var tilsiktet og at du mente jeg ikke er i stand til å håndtere kildekritikk, heller enn at jeg er det.  I forhold til det er det kun å anmerke at jeg ikke bruker noe som helst som kilder før noe produkt er sluppet; jeg synes bare WCCFTECH er morsomt lesestoff og ser gjerne at folk poster linker. 

Ja veldig morsomt å få falske rykter og utvikle falsk hype. Veldig moro...

Du har fortsatt feil så det holder. Den totale ytelsen til 2700X var 7,5% over 1700X. WCCFTECH påsto 17%. Selv om problemet skulle ligge i feilaktig gamingytelse, så måtte gamingytelsen være hele 25% over 1700X, altså bedre enn tom. 8700K, for at man kan runde av total ytelse til 17%. Noe som er fullstendig urealistisk. Så NEI, ytelsen er ikke engang nærme det WCCFTECH påsto.

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Kvifor gidder dere i å spekulere i ytelse før noko i det heile tatt kjem? Det er pisseenkelt å få enkelte cpuer til å skinne som ei sol samanlikna mot andre prosessorer. Den endelege testen er når du får testa "gjennomsnitts"ytelsen for ditt bruk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg venter spent på Zen+ da min i7 2600K sliter til tider med bilderedigering. Blir å avvente noen uker etter lansering for å se hva testene sier.

Hva er det du egentlig lurer på?

Det er jo begrenset med overraskelser som kommer nå etter de siste testresultatene.

Lenke til kommentar

Jeg venter spent på Zen+ da min i7 2600K sliter til tider med bilderedigering. Blir å avvente noen uker etter lansering for å se hva testene sier.

Det er jo begrenset med overraskelser som kommer nå etter de siste testresultatene.

Canard testet med et HK med A320 chipset. XFR 2 har sannsynligvis ikke vært mulig å aktivere. Og kanskje heller ikke Precision boost 2. Jeg leste en plass at noen av de nye SenseMI funksjonene vil kreve 400 serie HK. Mens en nylig lekkasje hevder at de nye 400 serie HK'ene er rene re-brands. Det er kanskje uansett ikke så mye mer å forvente av ytelse enn et par prosent til her og der. Men Canard har heller uansett ikke levert noen fasit så lenge de testet med A320..

Lenke til kommentar

Jeg var ikke klar over at det allerede har kommet ut tester.

Lenke til kommentar

Driver og planlegger oppgradering (Gamer ikke pc lenger, annet enn beskjedne krav, men vil se en god del heavy filmer - 4k ol), så målet er å kjøpe dagens Ryzen når de faller i pris grunnet lansering av de nye.

Hvilket utstyr passer da bra sammen? Vil ha 1800x, er da hero VI et godt mobo? Hvilken ram er grei (trenger ikke nødvendigvis den aller sykeste og dyreste). God kjøler? Er ikke sikker på om jeg har plass til vannkjøling hvis det tar veldig stor plass inni kabinettet, men gjerne et alternativ med vann og ett uten, om mulig.

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

PC deler faller aldri i pris, ja de kjører kanskje ett "super tilbud", men de beholder mer eller mindre den samme prisen inntil de bare blir faset ut med nye produkter.

Og hvorfor skal du ha en "billig" cpu med ett relativt dyrt hk?

Du kan jo spare 1000-1500kr på å velge ett anna hk og du får fortsatt ett bra hk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...