Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jQUdcq

Kan moderator forby WCCFTECH fra Diskusjon.no snart? Flere forumer og subredditer på Reddit gjør allerede det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Hva er problemet deres egentlig? Dere har brukt WCCFTECH som kilde mange ganger før. Og nesten hver eneste gang har de blitt avslørt for å spre overdrevne rykter? Hvorfor fortsette å bruke de som kilde, da?

Er dere de samme menneskene som leser Nyhetsspeilet og Se&Hør til daglig, og ser på Fox News? Er maskinvarehverdagen virkelig så kjedelig at dere må bevisst lese aviser som dere vet har minimalt med troverdighet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Hvis man skulle ventet på offisiell lansering og kun pressemeldinger fra produsenter ville teknoverden vært en mye kjedeligere sted for meg ;) Stor underholdning i å lese det som ikke nødvendigvis er sant synes jeg, hehe.

Du vrir sannheten til egen vinning nok en gang. Det er ikke snakk om diskusjon rundt hva som kan komme. Det er snakk å ha en smule form for kildekritikk. WCCFTECH er som vi alle vet en helt jævlig side når det kommer til troverdighet. Så hvorfor linke til de da? Fins da tonnevis av andre analyser og mer troverdige rykter å bruke.

Lenke til kommentar

Da foreslår jeg at du begynner å poste litt skikkelige artikler jeg, i stedet for å bare klage. For hittil så har du jo ikke akkurat bidratt stort.

WCCFTech er som sagt Se&Hør, men likt som Se&Hør så er det ikke slik at de BESTANDIG tar feil. De er ikke de eneste som lister disse hastighetene og prisene akkurat nå, og det er ikke så usannsynlig at det er dette som kommer ut heller. Vi er ganske nære launch nå, så det vi ser fremover nå vil være mer og mer nøyaktig - selv fra WCCFTech

• Liker 8
Lenke til kommentar

Sannheten? Du som ikke greier å quote folk rett bør kanskje gå litt i deg selv. Snakk om å lese som fanden leser bibelen. Jeg sier hva jeg synes, om du greier å finne en 'sannhet' der foreslår jeg at du umiddelbart kaster fra deg det du røyker og tar deg en tur ut ;) Må uansett gratulere deg med prisen for dagens sureste forumbruker, vell fortjent! En kaktus er på veg i posten ;)

Endret av Cowboystrekk
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kan ikke BIOS bare flashes via USB så man slipper dette tøvet med å få tilsendt ekstra "kit" for å flashe bios?

Eller er dette et dilemma med low-end hovedkort, funksjonen er ikke der?

Blir spennende å se hvor mange som sitter med samme HK helt til 2020 :) 

Lenke til kommentar

Kan ikke BIOS bare flashes via USB så man slipper dette tøvet med å få tilsendt ekstra "kit" for å flashe bios?

Eller er dette et dilemma med low-end hovedkort, funksjonen er ikke der?

Blir spennende å se hvor mange som sitter med samme HK helt til 2020 :)

En del hovedkort har den muligheten. Ofte de litt dyrere kortene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq
Da er det på tide med de første ordentlige benchmarkene, unger. CanardPC kom ut med sitt siste magasinutgave denne morgenen, og de har den første testen av Ryzen 2.

Minne-latency har blitt forbedret:

5GoWxoW.png

Precision Boost 2 virker å være forbedret veldig fra eneren:

uqetmun.png

Strømforbruk skyter opp i været, som ikke er et veldig bra tegn for temperatur heller: 

5GoWxoW.png

Og til slutt ytelse:

mUp2nc7.jpg

Siden 2800X ikke kommer med det første, er 2700X toppmodellen. Og den er det greit å sammenligne mot 1800X. Det vi ser er 4% bedre ytelse i gaming og 9% bedre ytelse i applikasjoner. Sammenlagt ca. 7% bedre ytelse. Ytelsen kan nok være bedre på gamingfronten, da denne testen inkluderer veldig få, og veldig gamle spill. Hvem faen bruker Arma 3 til å teste noe som helst, liksom?

EDIT: 2700X er testet med 2933 MHz-minnebrikker og A320-hovedkort. Spillene er testet i 1440p.

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Hva er problemet deres egentlig? Dere har brukt WCCFTECH som kilde mange ganger før. Og nesten hver eneste gang har de blitt avslørt for å spre overdrevne rykter? Hvorfor fortsette å bruke de som kilde, da?

Er dere de samme menneskene som leser Nyhetsspeilet og Se&Hør til daglig, og ser på Fox News? Er maskinvarehverdagen virkelig så kjedelig at dere må bevisst lese aviser som dere vet har minimalt med troverdighet?

Det som är värre är att det är bara vissa som får posta saker från den sidan, medans när andra gör det så blir det liv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Så ikke veldig ulikt det WCCFTECH rapporterte nå sist med andre ord.....  Fancy that.

17% fra WCCFTECH mot 7,5 % forskjell (altså mellom 2700X og 1700X) her. Mindre enn halvparten så mye i forskjell om WCCFTECH sa, som faktisk er VELDIG ULIKT. 

Ikke evner noen mennesker ikke å håndtere kildekritikk, men de forstår også ikke forskjell mellom tall....Fancy that.

Det som är värre är att det är bara vissa som får posta saker från den sidan, medans när andra gör det så blir det liv.

Igjen, det er veldig dumt å åpne opp kjeften på den måten, når kilden som den leiren du beskytter, har vist seg å presentere ytelsestall som ikke er sammenlignbar med det som endte opp med å være tilfellet. Tallene fra WCCFTECH er overdrevne, og har vist seg nok en gang å være falske. Om noe, er det jeg som bør understreke dette, for å nok engang demonstrere at å bruke WCCFTECH og andre nettsider som kilder bare skaper falske forventninger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Ser ut som min 1800x @4.1 (alle 8 kjerner) med 3600mhz minne klarer seg en stund til.

But why? Du pleier å oppgrade CPU når den økte ytelsen er enda mindre enn dette. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...