Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jQUdcq

Her er litt mer info ser mer legit ut nå =) 2700x 4,35 boost :w00t:

https://videocardz.com/75194/amd-ryzen-2000-series-exposed-pricing-performance-leaked

Igjen, vis litt kildekritikk. Det står jævlig tydelig på de chartene "March 2017". Det alene gjør at disse lekkasjene ikke er veldig pålitelige...

https://wccftech.com/amd-ryzen-7-2000-2nd-gen-zen-cpu-performance-leak/ ser ut som om det kommer litt mer sladder og at vi nærmer oss riktig info.

"Riktig info" og WCCFTECH i samme setning...nok et primeksempel på hvor godtroende enkelte her inne er...

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Sanjuro, dette begynner å bli flaut nå. Det er en CPU som kommer snart, det er ikke snakk om kreftvaksina eller noe. Dette er bare små-rykter, la nå folk få diskutere de hvis de vil. Hvis du har noe å bidra med konkret, så kom med det - ellers så bare la være å skrive

Endret av bshagen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Sanjuro, dette begynner å bli flaut nå. 

Nei, det eneste som er flaut er at folk fortsatt linker hesteskit fra WCCFTECH, når det er godt etablert at de er verste siden å stole på når gjelder noe som helst. Alle her inne vet det. Så hvorfor blir de fortsatt linket?

Den andre kilden står det tydelig på charten "March 2017". Personen som har fabrikert tallene har glemt å endre på dette, som betyr at de egentlig har brukt AMDs egne tabeller for Ryzen fra ifjor. Igjen, upålitelige tall.

Eneste som er flaut er folk som ikke klarer å bruke kildekritikk. Jeg har ingen behov for å kommentere noen innlegg, om de bruker hjerneceller før de legger ut kildene sine. Rykter og reinspikka tøv er to forskjellige ting.

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Noen som vet om det kommer en oppgradering i nær fremtid med Threadripper? Altså "ryzen 2" TR? Da frister det å bytte ut min gode venn TR 1950x :)

Hvordan er threadripper i gaming sammenliknet med 4kjernet i5 fra Intel? Tenker 12 eller 16 kjerner.
Lenke til kommentar

Noen som vet om det kommer en oppgradering i nær fremtid med Threadripper? Altså "ryzen 2" TR? Da frister det å bytte ut min gode venn TR 1950x :)

Hvordan er threadripper i gaming sammenliknet med 4kjernet i5 fra Intel? Tenker 12 eller 16 kjerner.

I mange tilfeller 20-25% treigere der cpu er flaskehals enn Skylake X overklokka. Men i de fleste spill får jeg nok fps uansett :p. I5 har jeg aldri hatt, så har ikkje sammenliknet :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

I mange tilfeller 20-25% treigere der cpu er flaskehals enn Skylake X overklokka. Men i de fleste spill får jeg nok fps uansett :p. I5 har jeg aldri hatt, så har ikkje sammenliknet :D
Jeg tipper en 4 kjerner skylake er mer enn 25% bak der cpu er flaskehals. Greit å vite. Takk.
Lenke til kommentar

Med en i5-6600k (4c/4t) klokket til 4646mhz ligger jeg på ~100% CPU bruk i BF1, dette med et R9 290X. Er ikke så mye annet jeg spiller som krever så mye CPU. F.eks GTA V tipper jeg kan by på problemer også.

Blir ikke kjøpt noe ny 4 kjernes CPU i hvertfall.

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

In the second half of 2018, AMD will launch a second generation of Threadripper, based on the new 12LP process. 

Fra https://www.anandtech.com/show/12233/amd-tech-day-at-ces-2018-roadmap-revealed-with-ryzen-apus-zen-on-12nm-vega-on-7nm/8

takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...