Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det blir 4276,- i dagens kurs. Ell mer nøyaktig 4275 og 98 øre. Den respektive Zen cpuen vil være den overklokk vennlige med høyere frekvens en den noe lavere sr7 cpuen. Ifølge rykter. Vi ser noe lignende segmentering som intel har drevet med i noen år nå. Forskjellen blir at man trenger bare et HK til alle cpuer. Men vil man ha det beste av det beste må man nok ut med litt mer peng for x370 chipsettet.

Lenke til kommentar

Nei, det blir 4276,- i dagens kurs.

5345 kr inkl moms + det nettbutikken skal ha i fortjeneste. Så jeg var ikke så langt unna ;)

MSRP er den foreslåtte prisen fra produsenten, den har en margin for videreselgeren av produktet, og er ikke innkjøpsprisen.

Det at prisene i Norge er høyere enn RRP kommer av retur- og reklamasjons-ordningene vi som forbrukere får i Norge.

Lenke til kommentar

Med den prisen vil de ikke selge mange cpu'er.

Halver prisen og de vil trolig selge svært mange cpu'er.

Og de går konkurs :s

Som igjen sikkert vil føre Intel til å sette opp sine priser enda mer... Bra for oss om AMD lykkes med Zen.

Jeg skal iallefall støtte AMD på Zen. Om den ikkje duger til litt spill, så kan den få lov til å surre å gå på NACL F@H :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tror dere AMD vil lage tilsvarende? Intel 600P 512GB (SSDPEKKW512G7X1)

Da AMD hadde før:

http://www.amd.com/en-us/products/solid-state-drives#

Men samsung har jo bedre SSD, så kan jo håpe AMD har dette innebygd i hovedkortet?

Prisen kommer nok å falle om 1-2 år men ja er ikke overrasket.

Amd hadde rebrand ssd :) Det blir nok neppe noe AMD ssd igjen, siden rebrand ssder er det svært lite penger i. Spesielt om selve merke ikkje klinger for folk. AMD ssd?  (  :rofl: )

Men hva er det du egentlig vil med dette innlegget i Zen tråden? Helt uforstålig egentlig :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Blir spennende å se om Zen takler ddr4 på 4000mhz + som skylake og Kabylake. Er litt redd for at Zen blir "nerfa" litt på det området. Man får  G.skill minnebrikker som funker med skylake på 4266mhz.

Ja blir spennende å se. Om det er med Zen eller Sky/Kaby lake, så hadde det også vært interessant å vite hvor grensa går for når ytelsen ikke øker lenger med høyere RAM hastighet. Da tenker jeg på real life ytelse i programmer og spill, og ikke syntetiske bencher.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se om Zen takler ddr4 på 4000mhz + som skylake og Kabylake. Er litt redd for at Zen blir "nerfa" litt på det området. Man får  G.skill minnebrikker som funker med skylake på 4266mhz.

Nå er vel RAM ett av de områdene innenfor data jeg kan minst om. Men det var da helt vanvittige timings på 4266MHz rammen da (19-23-23-43). Hvem er disse ment for og hvilket bruksområde? Entusiast benchere, folk som rendrer MYE video? 

Ville da tro at 3466MHz (14-14-14-34) ville være et bedre/kjappere alternativ for hvermansen? 

Lenke til kommentar

Nå er vell ikke akk ram hastighet et tema når det kommer til gaming hvertfall. Når det kommer til content creation absolutt, gaming minimum effekt. Blir vel likt som intel, de støtta 1600MHz native, kjører fint langt høyere frekvens en det. ( tenker da på haswell btw) hakke fletta peil på hva skylake støtter native.

Lenke til kommentar

Nå er vell ikke akk ram hastighet et tema når det kommer til gaming hvertfall. Når det kommer til content creation absolutt, gaming minimum effekt. Blir vel likt som intel, de støtta 1600MHz native, kjører fint langt høyere frekvens en det. ( tenker da på haswell btw) hakke fletta peil på hva skylake støtter native.

Ved sli, så kan høy minnehastighet hjelpe MYE!

Kjører man spill som krever lite, så hjelper det lite med høyere minnehastighet.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1623164

Lenke til kommentar

Digital Foundry gjorde også en test på minnefrekvenser (har ikke link for hånden). Men den testen viser en ganske betydelig økning i FPS med bruk av en 3770k på 4,4GHz hvor de tester 1600MHz ram mot 2400MHz ram. Det vil vel sikkert med tiden også spille en større rolle når det kommer til gaming vil jeg tro! 

Har vurdert å oppgradere min 1600MHz ram til 2400MHz, men da jeg ser for meg en oppgradering av hele bygget når ZEN/Kaby kommer ut så har jeg lagt det på is.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...