Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har mye strørre respekt for Nvidia enn for Intel. G-sync og pris er mitt eneste ankepunkt mot Nvidia. Hadde Nvidia gjort som Intel ville ytelseshoppet hver generasjon vært max 10%. Vi kunne holdt oss med et 580-kort da 1080 bare ville gitt 50% bedre ytelse.

Er vel ingen som har så skitten historie som Intel.

Nvidia har ikke helt rent mel i posen de heller. GTX 580 var det siste high end kortet om jeg husker korrekt.

Den gang fikk du det beste for 500$. Nå får du ut med 600~1000$ for en nedkutta versjon og må regne med at de slipper et enda bedre (ukutta) kort  like rundt hjørnet igjen.

Forklares bedre her (part 2):

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Jeg har mye strørre respekt for Nvidia enn for Intel. G-sync og pris er mitt eneste ankepunkt mot Nvidia. Hadde Nvidia gjort som Intel ville ytelseshoppet hver generasjon vært max 10%. Vi kunne holdt oss med et 580-kort da 1080 bare ville gitt 50% bedre ytelse.

Er vel ingen som har så skitten historie som Intel.

Nvidia har ikke helt rent mel i posen de heller. GTX 580 var det siste high end kortet om jeg husker korrekt.

Den gang fikk du det beste for 500$. Nå får du ut med 600~1000$ for en nedkutta versjon og må regne med at de slipper et enda bedre (ukutta) kort like rundt hjørnet igjen.

Slapp av...

Off topic

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

AdoredTV sier at Intel er større rasshøl enn AMD. Og det har han jo helt rett i. Så akkurat det, gjør ham ikke i mine øyne til en "fanboy" av AMD. Ikke noe mer enn at man automatisk hadde blitt "fanboy" av Hitler, bare fordi man mener at Stalin eller Mao var verre..

Intel har noen rimelig svære svin på skogen, og sannsynligvis containerlass med skjelletter i skapet. Og Nvidia har en temmelig råtten fortid. Det verste man kan si om AMD er at de har vært noen naive idioter, og dårlige forretningsfolk..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Han har da nok av AMD kritiske videoer også.

Det er en grunn til at han aldri blir nevnt på reddit noe annet sted enn r/AMD...

Er vell heller det at man ikke liker den reelle kritikken han kommer med så de velger å fjerne innholdet  :wee:

Lenke til kommentar

Ahhh, så reddit er standarden på hvordan ting er i verden? Skjønner :)

Nei, men det er godt tegn på at er like upartisk som Charlie Demerjian.

Er vell heller det at man ikke liker den reelle kritikken han kommer med så de velger å fjerne innholdet  :wee:

Personlig liker jeg han ikke av tre grunner:

1. Han skriver aldri artikler, så jeg må kaste bort tid på å se på videoene hans. Artiklene for 20 minutter Youtube-video kan stort sett alltid leses på 5 minutter.
  2. Aksenten hans er irriterende å høre på.
  3. Halvparten av videoene hans handler om hvor fantastisk AMD er, og den andre halvparten går med til å forklare hvordan Intel og Nvidia er djevelens tjenere.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har sjekka tall på Steam statistikken angåene % Amd cpuer per dags dato? Bør vel ha økt ville jeg tro?

http://store.steampowered.com/hwsurvey/processormfg/

AMDs andel på Windows er halvert på 4 måneder.

Har ikke tilgang der nå, men er det sannsynlig at dette er utskifting av gamle AMD-systemer med nye Intel-systemer, eller er det mer sannsynlig at Intel selger godt i Kina? Noen som har noen tall på dette?

Lenke til kommentar

Ahhh, så reddit er standarden på hvordan ting er i verden? Skjønner :)

Nei, men det er godt tegn på at er like upartisk som Charlie Demerjian.

1. Han skriver aldri artikler, så jeg må kaste bort tid på å se på videoene hans. Artiklene for 20 minutter Youtube-video kan stort sett alltid leses på 5 minutter.
  3. Halvparten av videoene hans handler om hvor fantastisk AMD er, og den andre halvparten går med til å forklare hvordan Intel og Nvidia er djevelens tjenere.

Ok så fordi du ikke liker han så skal han bli fjernet? Så kjekk verden kunne blitt om man fjernet det man ikke liker... grunn 1 og 2 er jo poengløse.. 3 grunnen er fordi du ikke liker han og er uenig...?  "handler om hvor fantastisk amd er..." har du egentlig sett kanalen hans, eller bare hoppet du på hat toget?  Du kan ta en titt på videone hans: "Poor VEGA" eller " Something Wrong at Radeon".. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

vell heller det at man ikke liker den reelle kritikken han kommer med så de velger å fjerne innholdet  :wee:

Skjønner at det kan være litt kjipt med bare videoer. Men å gjøre artikler av videoene blir jo nesten dobbelt arbeid. Stephen Walton fra Hardware Unboxed YT kanalen er veldig flink på å lage artikler man kan lese i stedet. Men heller ikke der er det alle videoene som blir til artikler. Men forskjellen blir jo at Walton har levd av å skrive artikler i flere år allerede. Mens AdordTV vel fremdeles holder på bare på hobbybasis?

Aksenten hans minner meg om den skotske fetteren Alfie fra den komiserien med den sure tannlegen som gikk på BBC. Så i begynnelsen hadde jeg store problemer med å ta han seriøst. Og syntes også det var litt slitsomt å høre på. Men selv ikke da var han i nærheten av å være like irriterende å høre på som Linus, som bare har en forferdelig pipestemme, som han sikkert ikke kan så mye for stakkar. Men uansett, det blir en vanesak med AdoredTV. Etter et par videoer så tenker man ikke stort over det lenger. Ihvertfall ikke om man har en sånn nogenlunde grei forståelse for engelsk.

Begge disse punktene er uansett helt greit for meg at du melder pass på grunn av. Men om du innrømmer å ikke se videoene av disse grunnene. Så kan du heller ikke kritisere dem på grunn av innhold. AdoredTV har flere tester av spill og skjermkort. Og det var han som påviste driverfeilen i Rise of the Tombraider, som eneste tester som målte in-game i stedet for å bare sette igang den innebygde benchmarken. Han har også et par videoer som viser steg for steg hvordan man bruker de forskjellige funksjonene i AMD driverne. Som jeg tipper er veldig nyttig for en del.

Videoene som viser historisk hvordan Intel brøt konkurranse lovgivningen i USA og Europa, synes jeg faktisk er litt viktige. Jeg har selv skrevet flere poster om akkurat dette, lenge før AdoredTV lagde sine videoer. Og jeg registrerte den gang at de fleste driter i at Intel nesten drepte alt som likner på konkurranse i CPU markedet.

Ellers mener jeg det er alt annet enn partisk, når han lager videoer der han avlyser GPU "krigen" og innrømmer at Nvidia har vunnet. Og det gjorde han vel for et halvt år eller mer siden? Ingen "ekte" fanboy ville gjort det. :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...