LMH1 Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?id=363 Men vet ikke om, du trenger lydstudio eller hva du trenger, Asus Strix Soar Men HDMI\optisk er nok like bra hvis det er godt laget. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) Har hatt stor suksess med mitt gamle creative lydkort, mange har hatt problemer med creative men det har alltid fungert for meg. Uansett, hva er liksom den beste lyd chippen på hk idag? Er vel noe realtek greier som vanlig. Har headsett til halvparten av 3k bare. Sjekk under spesifikasjoner på hk nettsidene. Står ofte "dac" type der. Nye gigabyte har "ess sabre" Bruker dt770 rett på rampage 4 og rampage 5. Helt topp lyd, og nok trøkk! Selvfølgelig bedre med dac til 7k, men du skjønner tegninga Endret 24. november 2017 av Nizzen Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Har 1700 men ønsker og overklokke i bunn og grunn, er det noen fordeler med overklokking og ikke bare at "garantien går ut" eller det føles litt som "den brukes opp fortere"? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Har noen testet Plex med 1800X eller Threadripper? hvordan funker det? Tenker mest på 4k innhold Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Du har garanti. De kan ikke vite at den er overklokket. Skal du ha maskinen i 11-12år+? Dersom svarer er nei, så merker du ingen forskjell. Har en Q6600 som var overklokket til den ble byttet ut. Holder fortsatt koken. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Har noen testet Plex med 1800X eller Threadripper? hvordan funker det? Tenker mest på 4k innhold Direkteavspilling funker greit, men jeg antar du tenker på transkoding? Isåfall så krever det mye ressurser, Plex transkoder fra x265 til x264 som krever mye CPU. Jeg har en 1800x i serveren min, men jeg har ikke forsøkt å transkode x265/4K innhold, men jeg vil tro at bare en stream vil ta et stort jafs av CPU tiden. 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Har noen testet Plex med 1800X eller Threadripper? hvordan funker det? Tenker mest på 4k innhold Direkteavspilling funker greit, men jeg antar du tenker på transkoding? Isåfall så krever det mye ressurser, Plex transkoder fra x265 til x264 som krever mye CPU. Jeg har en 1800x i serveren min, men jeg har ikke forsøkt å transkode x265/4K innhold, men jeg vil tro at bare en stream vil ta et stort jafs av CPU tiden. Har en gammel i7 990x nå i min plex, den klarer direct play og en god slump 1080p x264 transcoding uten problem, 4k derimot går den til 100% ganske raskt, HEVC/x265 spilled av med direct play her altså Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Jepp, som forventet. Du vil nok klare en 4K stream med 1800x, men noe mer enn det tror jeg ikke vil fungere. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Har noen testet Plex med 1800X eller Threadripper? hvordan funker det? Tenker mest på 4k innhold Fungerer knirkefritt på min 1700 @ Stock Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Har noen testet Plex med 1800X eller Threadripper? hvordan funker det? Tenker mest på 4k innhold Fungerer knirkefritt på min 1700 @ Stock Hvordan load får du med transcoding av 4k? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) Ikke tenk så mye på load, det som er viktig er hvor raskt CPU kan transcode videoen. Plex transcoderen vil alltid bruke så mye CPU den kan få for å få unnagjort et segment av videoen så fort som mulig. Når du ser "throttled" i plex så betyr det at den er ferdig med et segment og venter på at klienten spiller den av, når den nærmer seg slutten så starter transcodingen opp igjen. Du vil dermed se store svingninger i CPU load. Jo raskere CPU jo raskere kan transkodingen skje og jo flere streams gående samtidig. Men alt avhenger av oppløsning, bitrate osv. Testet "The fift element" fra 4K til 4K i web klienten, CPU load lå på 75-100% under transkodingen. Web klienten håndterte ikke 4K så der var det slideshow, usikker på om det er web klienten som er problemet eller jobb maskinen jeg sitter på nå, tipper det er sistnevnte. Hvordan andre klienter håndterer dette vet jeg ikke, har ingen andre å teste med for øyeblikket. Endret 24. november 2017 av Uderzo 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) -slett- Endret 24. november 2017 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) Har hatt stor suksess med mitt gamle creative lydkort, mange har hatt problemer med creative men det har alltid fungert for meg. Uansett, hva er liksom den beste lyd chippen på hk idag? Er vel noe realtek greier som vanlig. Har headsett til halvparten av 3k bare. Sjekk under spesifikasjoner på hk nettsidene. Står ofte "dac" type der. Nye gigabyte har "ess sabre" Bruker dt770 rett på rampage 4 og rampage 5. Helt topp lyd, og nok trøkk! Selvfølgelig bedre med dac til 7k, men du skjønner tegninga Ja, skjønner tegninga, jeg prøver bare å finne en mer gyllen middel vei mellom kostnad vs "ytelse", men samtidig ikke kjøpe det kjipeste heller, det må jo være litt bra, men har ikke noe hifisupermegaduper headsett heller, så lenge jeg hører footsteps i spill så er det bra nok+litt musikk liksom, thats it. Men er det ikke bra nok, enten kjøpe lydkort i 2017 eller dac, må man så må man. Men nå er det tidlig helg ifra jobb og lønn kom på mandag, så må vel ut på det store interwebset å handle noe mens man enda har penger, haha. Endret 24. november 2017 av meg0709 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) Har noen testet Plex med 1800X eller Threadripper? hvordan funker det? Tenker mest på 4k innholdFungerer knirkefritt på min 1700 @ Stock Hvordan load får du med transcoding av 4k? Hvorfor i all verden ønsker du å transcode 4k innhold?Vær klar over at Plex ikke transcoder i 4k. Så 4k innhold når du f.eks bruker subtitles eller andre grunner til transcoding, så transcoder Plex det til 1080p. Dette har folk vært misfornøyd med lenge. Konkurrenter som Embly klarer fint å bruke eksterne subtitles uten å måtte transcode hele innholdet for å få det til. Plex sitt svar er at det ikke er noe de har prioritert. Men ting blir jo relativt idiotisk om du ønsker 4k og subtitles og Plex kun transcoder til 1080p, så ikke rart folk irriterer seg over det. Endret 24. november 2017 av Cappo Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) Det stemmer ikke. Plex transcoder fra 4K til 4K, men det avhenger av klienten.Jeg gjorde det nå nettopp. Men jeg ser ikke poenget i å gjøre det, da man ikke ønsker kvalitetstap når man spiller av en remux av en UHD blu-ray. Endret 24. november 2017 av Uderzo Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) Det stemmer ikke. Plex transcoder fra 4K til 4K, men det avhenger av klienten. Jeg gjorde det nå nettopp. Men jeg ser ikke poenget i å gjøre det, da man ikke ønsker kvalitetstap når man spiller av en remux av en UHD blu-ray. Gjør den? Mener det står på Plex sitt eget forum blant annet at Plex ikke transcoder 4k, men til 1080p. Det leste jeg selv for et par uker siden. Men mulig jeg misforstod. Endret 24. november 2017 av Hårek Fjernet bilde Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Ja, skjønner tegninga, jeg prøver bare å finne en mer gyllen middel vei mellom kostnad vs "ytelse", men samtidig ikke kjøpe det kjipeste heller, det må jo være litt bra, men har ikke noe hifisupermegaduper headsett heller, så lenge jeg hører footsteps i spill så er det bra nok+litt musikk liksom, thats it. Men er det ikke bra nok, enten kjøpe lydkort i 2017 eller dac, må man så må man. Men nå er det tidlig helg ifra jobb og lønn kom på mandag, så må vel ut på det store interwebset å handle noe mens man enda har penger, haha. Husk på at Hi-Fi-bransjen har ekstremt høy tetthet av Lurium X-2000 / Snake Oil - produkter.Dagens hovedkort har såpass god DAC at det eneste du vinner med eksternt lydkort er redusert signalstøy fra USB-, HDMI-, og lignende. Hysteriet med å skaffe seg ekstern DAC er kraftig overvurdert, selv på mobiler er forskjellene hvordan produsenten har tweaket EQ og lydstyrke ut, snarere enn hver "ren" lyden er. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) Det stemmer ikke. Plex transcoder fra 4K til 4K, men det avhenger av klienten. Jeg gjorde det nå nettopp. Men jeg ser ikke poenget i å gjøre det, da man ikke ønsker kvalitetstap når man spiller av en remux av en UHD blu-ray. Gjør den? Mener det står på Plex sitt eget forum blant annet at Plex ikke transcoder 4k, men til 1080p.Det leste jeg selv for et par uker siden. Men mulig jeg misforstod. Plex transkoder alltid til x264 hvis klienten ikke støtter x265, hvis støtten er der så kan den som regel direkte avspille. Antar det var det det var snakk om? Transkoding av 4K x265 til 4K x264 krever som sagt mye CPU tid. Som tidligere nevnt CPU last er ingen god indikasjon på hvor god en CPU er til å transkode, se på "speed=" i loggen. Høyere en 1.0 betyr at du transcoder raskere enn videoen kan spilles av. Høyere "speed" jo raskere blir transkodingen gjort. Jeg bruker "PlexPy" til å se slik info i sanntid. Se et eksempel i bildet over. Endret 24. november 2017 av Uderzo Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 DAC på HK i dag er mye bedre enn de var før i tiden, og det er ikke noe problem i å bruke disse syns jeg. Eneste er om man trenger litt mer guffe, at man anskaffer seg en forsterker i tillegg, om det er behov for det 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Jeg hadde ikke tenkt å miste hørselen før helga så klarer meg nok uten det ja. Men om jeg da kjøper ett ryzen setup i løpet av kvelden så blir det vel første gang på 10ish år uten dedikert lydkort, forandring fryder påstås det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå