Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at i noen spill så yter faktisk TR bedre enn vanlig Ryzen. Mulig det har med med minnebåndbredde og muligens mer cache?

Og omvendt. I mange tilfeller yter Ryzen bedre enn TR, pga høyere latency på TR. Dog om man "local memory" og kjører høy minnehastighet, så fikser man den høyere forsinkelsen. 

Regner med at folk ikkje kjøper TR for ren gaming, fordi da blir man "lurt". Selv om det er bra tilbud på komplett.no nå :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne vært gøy, selv om det er laveste tier av TR CPU, men jeg rettferdigjør aldri en slik CPU uansett, men kunne jo vært gøy uansett.

Anbefalt hk og ram til TR?

Ram er det samme som på Ryzen. Kjør på med b-die minne. Jeg har Asrock hovedkort til TR, og er strålende fornøyd med det. Ofte så får man mere features med Asrosk vs Asus. Altså litt mere for pengene.

Lenke til kommentar

Menneh kunne vært gøy sa jeg, gøy, gøy, gøy. :p

Ok, var det jeg regna med.

Men ja, vet at for bare gaming så er en 1800x mer enn god nok *lei seg*.

Men tviler på at det blir noe mer ekstremt enn bare en 1800x og ett killer sli hk eller noe på meg, er jo tross alt mye penger selv om jeg skulle klart å betalt alt uansett, men åååh, hvorfor er det ikke lov til å trykke sine egne penger, hadde gjort alt så mye lettere. :p

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Hva med:

http://www.guru3d.com/news-story/rumor-next-gen-amd-epyc-processors-will-get-64-cpu-cores.html

Finnes noen spill\ programmer som drar nytte av dette?

Ren rendering :)

Enterpise vettu. Klarer meg med 32 tråder på 1950x en stund til på serveren nå. Bruker vel 0,9% av den i gjennomsnitt i uka

Hvordan er windows 10 sidebar (All cpu meter på 1950x?)

Da jeg merker med Ryzen 7 1700:

tilfeldig skjermbildet: Så står cpuen på 100% i oppstart, også i oppgavebehanding med samsung 951 pro SSD disk. Er det samme problem også med 1950x eller må jeg ha dårlig cpu som har degradert i overklokking? For intel har vel ikke samme problemet. Eller dårlig opptimalisering i windows 10\hovedkort drivere? Dog har jeg satt oppdateringstid til 0.2 ms. For å sjekke mest mulig cpu kraft, så utrolig hvis cpuen kan bli så fort belastet i load. aldri fått helt til med oppstarttid heller får aldri windows 10 å lastes på 5 sekunder med mye programmer i meny velgeren. Kunne starte 10-20  samtidig programmer på 0.2 ms. Linux er ennå verre, da en sata SSD disk er rask nok, og driverproblemer gjør man må over på sata.

post-28682-0-66428200-1444524304.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva med:

http://www.guru3d.com/news-story/rumor-next-gen-amd-epyc-processors-will-get-64-cpu-cores.html

Enterpise vettu. Klarer meg med 32 tråder på 1950x en stund til på serveren nå. Bruker vel 0,9% av den i gjennomsnitt i uka

tilfeldig skjermbildet: Så står cpuen på 100% i oppstart, også i oppgavebehanding med samsung 951 pro SSD disk. Er det samme problem også med 1950x eller må jeg ha dårlig cpu som har degradert i overklokking? For intel har vel ikke samme problemet. Eller dårlig opptimalisering i windows 10\hovedkort drivere? Dog har jeg satt oppdateringstid til 0.2 ms. For å sjekke mest mulig cpu kraft, så utrolig hvis cpuen kan bli så fort belastet i load. aldri fått helt til med oppstarttid heller får aldri windows 10 å lastes på 5 sekunder med mye programmer i meny velgeren. Kunne starte 10-20  samtidig programmer på 0.2 ms. Linux er ennå verre, da en sata SSD disk er rask nok, og driverproblemer gjør man må over på sata.

Som vanlig er det komplett umulig å ta noen fornuftig ut av hva du skriver...

Lenke til kommentar

Ryzen kommer sikkert til å være på tilbud gjennom hele black week på komplett, håper bare det kommer noen vettu hovedkort også snart for da kan det fort bli et kjøp. Og amd vega 64 til halv pris  kunne jo passet bra  :lol: Men nå som det er snakk om versjon 2 av både cpu og gpu så er det vel best å bruke den klassiske vente på neste taktikken hehe, da holder jo tross alt kontoen seg mye gladere i x antall uker, måneder, eventuelt år  :lol:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dialekten er fin, det er verre med det åpenbare biaset.

Usikker på hvilken type bias du snakker om?

Problemet folk flest har med han er at selv når han promoterer Intel/snakker dritt om AMD, så bruker han faktisk gode kilder, slik at folk ikke har noe å ta han på. Eneste på forumet her jeg vil tippe kan påpeke noe som helst er vel Nizzen eller HKS, som faktisk har god peiling.

Folk ventet lenge på at han skulle kommentere samarbeidet mellom RTG og Intel med Vega/polaris som dGPU og Intel som CPU, men der gikk han ut og sa at det finnes ikke nok kilder til at han kan kommentere noe annet enn spekulering.

Han har gitt både ris og ros til både AMD, Intel og Nvidia, så noe biased er han vel ikke. Eneste jeg kan si han er biased på er at han liker konkurransen som har oppstått mellom selskapene. Men igjen er vel veldig få glad i markedsmonopol.

Lenke til kommentar

Hva med:

Litt usikker på hva du mener, men kan faktisk se ut som om du har altfor mange programmer starte opp samtidig, fra en treg HDD eller gammel SSD. Det vil kreve endel fra CPU, men at du faktisk klarer å makse ut en r7 1700 imponerer egentlig. Har selv ingen problemer med startup fra en NVME SSD med R5 1600. Går raskt som bare rakkern :)

Lenke til kommentar

Dialekten er fin, det er verre med det åpenbare biaset.

Usikker på hvilken type bias du snakker om?

Problemet folk flest har med han er at selv når han promoterer Intel/snakker dritt om AMD, så bruker han faktisk gode kilder, slik at folk ikke har noe å ta han på. Eneste på forumet her jeg vil tippe kan påpeke noe som helst er vel Nizzen eller HKS, som faktisk har god peiling.

Folk ventet lenge på at han skulle kommentere samarbeidet mellom RTG og Intel med Vega/polaris som dGPU og Intel som CPU, men der gikk han ut og sa at det finnes ikke nok kilder til at han kan kommentere noe annet enn spekulering.

Han har gitt både ris og ros til både AMD, Intel og Nvidia, så noe biased er han vel ikke. Eneste jeg kan si han er biased på er at han liker konkurransen som har oppstått mellom selskapene. Men igjen er vel veldig få glad i markedsmonopol.

Han kom med noen påstander om bl.a. AMDs Istanbulevent med Vega og synchskjermer som andre beskrev annerledes, bl.a. om nvidiariggen som hadde problemer ikke ikke ble fikset ifølge han. (Noe den ble etter kort tid ifølge flere andre). I tillegg spekulerte han i om nvidiariggen var gimpet fordi han mente at FPS på den må ha vært mid 50s.

Så jo, han klarer å spekulere han og.

/offtopic

Lenke til kommentar

Absolutt, spekulere er noe alle gjør, men det var ikke det jeg snakket om. Bias =/= spekulasjon.

/offtopic

---> ON TOPIC 

Buildzoid har gått gjennom flere hovedkort og funnet de han mener er best til overclocking av Ryzen. Litt interessant egentlig.
TL:DW Gigabyte X370-Gaming K7 er hans favoritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...